Šetři a nech brouka žít!

Zdroj: www.pexels.com

Několik poznámek k Výroční zprávě Světové meteorologické organizace.

Podle předběžné výroční zprávy Světové meteorologické organizace (WMO) při OSN prezentované na klimatické konferenci v Madridu 3. prosince 2019 se současná rekordně vysoká koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře, v jejímž důsledku se naše planeta nebezpečně otepluje, vyskytla na Zemi naposledy před několika miliony let. Celý příspěvek

Město žije tam, kde jsou chodci

Pěší den na ZŠ nám. Svobody v Praze 6, foto H. Pěchoučková

Prostor před školou by měl být bezpečný a přívětivý proto, aby děti mohly přicházet pěšky, jezdit na kole či koloběžce, aby se rodiče nebáli je pouštět samotné, ale především proto, aby okolo školy byl život.

Město žije, pokud v něm jsou lidé, kteří se spolu setkávají, hovoří, hrají si nebo pracují. Městům prospívá, když se život jejich obyvatel odehrává v hojné míře na ulicích, náměstích či v parcích. Známý dánský architekt Jan Gehl říká: „Potenciál města jako živého organismu se zvyšuje tehdy, když je čím dál více lidí motivováno k chůzi, k jízdě na kole nebo k pobytu na městských prostranstvích.” Města, která jsou naplánována tak, aby se v nich dobře chodilo, budou pravděpodobně také bezpečnější, zdravější a ekologičtější . Celý příspěvek

Pěšky do školy – nebezpečí, nebo šance?

Pěšky do školy na ZŠ Lyčkovo nám., Praha 8, foto H. Pěchoučková

Všechny školní děti se musí každý všední den dopravit z domova do školy a zase zpátky. Cesta do školy je pro rodiče často zdrojem obav o bezpečí a zdraví jejich dětí, jako optimální řešení se může na první pohled jevit je ke škole odvézt autem.

Je to ale opravdu to nejlepší? Neochuzujeme děti o důležitou životní zkušenost? Každé auto, které ke škole zamíří, má negativní dopad nejen jako součást dopravní zátěže, ale také na kvalitu ovzduší před školou i ve škole. Pojďte se s námi zamyslet nad tím, proč by bylo dobré, aby děti i jejich rodiče častěji vyrazili do školy pěšky. Alespoň kousek. Celý příspěvek