David Goliáš |
||||||||||
12 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 10 | s odpovědí | 1 | vyřešených | 1 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Chybějící eskalátor mezi metrem a autobusovým nádražím Florenc
Křižíkova, Praha 8
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 10. 2017
Eskalátory chybí na vstupu i výstupu z metra, takže lidé tu musí již mnoho desítek let tahat kufry po schodech.
Nevhodný povrch cesty
Klárov, Praha 1
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 04. 03. 2017
Na mlatové cestě na Klárově se často tvoří louže, za sucha je naopak prašná. Myslím, že takový povrch je nehodný centra města a vysoké frekvence pěších, hodí se možná do lesa.
Důležitá cesta v Letenských sadech bez zimní údržby
Na Špejcharu, Praha 7
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 02. 2017
Tento asi stometrový kousek cesty je bez zimní údržby, i když všechny navazující cesty na obou koncích se udržují. Je to škoda, protože se nedá snadno obejít. Význam má i pro cyklodopravu, je po něm vedena městská cyklotrasa A155.
Neosvětlené křížení cest v Letenských sadech
Letenské sady, Praha 7
Kategorie: Jiné
Zasláno: 07. 11. 2015
V tomto místě se kříží několik cest včetně cyklotras, které jsou poměrně frekventované. Ačkoliv okolní cesty jsou většinou osvětlené, toto křížení je zcela bez osvětlení, takže míjející se cyklisté (kteří zde často zatáčí) a chodci se za tmy vzájemně téměř nevidí. Lidé zde navíc venčí psy, kteří jsou vidět ještě méně (pokud nejsou vybaveni blikátky). Cesta dále směrem k ministerstvu vnitra je také neosvětlena.
Parkovací zóny před přechody pro chodce
Veleslavínova, Praha 1
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 19. 03. 2015
Na Praze 1 léta trvá stav, kdy jsou modré i návštěvnické parkovací zóny vyznačeny těsně před přechody pro chodce, problém se týká většiny parkovacích zón na Praze 1. Ač Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že 'řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním', jsou tyto parkovací zóny legalizovány místní úpravou. Díky tomu Praha 1 získala odhadem několik desítek parkovacích míst navíc, nicméně cenou za to jsou horší rozhledové poměry pro řidiče i chodce na přechodech, tím i menší komfort a bezpečnost chodců (zejména pak malých dětí nebo rodičů s kočárky). Zajímal by mě proto postoj Prahy 1 k této věci: Je Praha 1 spokojena se současným stavem a proč? Má Praha 1 zmapované a vytipované přechody na svém území, kde zkrácené rozhledové poměry představují největší problém z hlediska komfortu a bezpečnosti chodců? Má Praha 1 v plánu provádět přeznačení parkovacích zón a případně přestavby přechodů pro chodce s vysazením chodníkové plochy tak, aby se zlepšily rozhledové poměry a přechody se délkově zkrátily? Pokud ano, v jakém časovém horizontu?
Zlepšení podmínek pro pěší v Rybné ulici
Rybná, Praha 1
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 06. 12. 2014
V této ulici výrazně převládá pěší provoz, proto by bylo vhodné ulici zrekonstruovat tak, aby byla pro chodce komfortnější a zároveň zamezila divokému parkování na chodnících, které ztěžuje pěším plynulý pohyb. Zvláště okolí křížení s Jakubskou je v současném stavu poměrně nepříjemné, chodníky jsou abnormálně úzké a většina chodců využívá pro chůzi vozovku. Řešením by byla přestavba do jedné zvýšené úrovně a osazení tenkých sloupků kolem koridoru pro auta, zamezujících parkování 'nadivoko', čímž by se celá ulice zkultivovala a chodci získali větší prostor. V části ulice by bylo vhodné zavést režim obytné zóny, který je již v ulicích Starého Města s podobným charakterem .
Chybějící přechod na Vinohradské (Sudoměřská - Čáslavská)
Vinohradská, Praha 3
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 29. 08. 2014
Na úrovni ulic Sudoměřská a Čáslavska křižující Vinohradskou chybí přechody pro chodce. Pokud by lidé využili stávající přechody, zašli by si cca 150 m, proto zde velmi často nebezpečně přecházejí poměrně širokou ulici s tramvajovým provozem. Zřízení alespoň jednoho přechodu by rozhodně napomohlo bezpečnosti a pěší propustnosti v celé oblasti, kde je velký výskyt chodců.
Nový přechod v ulici Národní u Jungmannova náměstí
Národní, Praha 1
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 18. 08. 2014
Navrhuji zřízení nového přechodu pro chodce na velmi frekventovaném místě u východu z metra B Můstek. V celé oblasti výrazně dominuje pohyb pěších, v tomto místě denně přecházejí ulici řádově stovky lidí, i když zde není zřízen přechod pro chodce. Chodci často vycházejí z poza šikmo parkujících aut v návštěvnické zóně, čímž jsou potenciálně ohroženi projíždějícími auty. Pro méně pohyblivé občany a maminky s kočárky je toto místo velmi nepříjemné. Podle ortofotomapy z roku 1996 se zde v minulosti přechod pro chodce nacházel, později byl zrušen. Ideální by bylo spojit zřízení přechodu se stavebními úpravami tak, aby přechod plynule spojoval západní chodník ulice Jungmannova s ulicí Perlova. Zároveň by bylo dobré rozšířit mírně chodníky tak, aby bylo možné projít mezi vozovkou a vstupem do metra. Na protější straně by bylo dobré rozšířit chodník na nároží Národní x Perlova, který je velmi frekventovaný. Je možné uvažovat i redukci několika parkovacích míst v návštěvnické zóně ve prospěch chodců. Vím, že v minulosti Praha 1 uvažovala o celkové rekonstrukci ulice Národní, je to ale již mnoho let zpátky a nevím v jaké fázi se tento projekt nachází. Do doby než se začne s rozsáhlejšími stavebními úpravami by bylo možné zřídit zde přechod alespoň dočasný, například na původním místě z roku 1996, což by vyžadovalo jen malé stavební zásahy.
Zřízení nového přechodu v Sokolovské
Na kopečku, Praha 8
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 08. 2014
V úseku Sokolovské mezi ulicemi U Rustonky a Zenklovou dlouhém asi 450 m se nenachází jediný přechod pro chodce, lidé zde často poměrně nebezpečně přecházejí, zejména z ulice Na Kopečku. Na úrovni této ulice by bylo vhodné zřídit přechod pro chodce. Celý tento úsek ulice Sokolovské by si zasloužil pro chodce přívětivější prostorové řešení včetně například zrušení povoleného parkování na chodníku a postihů nelegálního parkování na chodníku.
Zřízení přechodu pro chodce v ulici Pařížská
Pařížská, Praha 1
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 08. 2014
Navrhuji zřídit přechod pro chodce nebo místo pro přecházení v ulici Pařížská mezi ulicemi Kostečná a Jáchymova. Tuto trasu křížící ulici Pařížskou denně volí odhadem stovky lidí, zřízení přechodu by jim usnadnilo přecházení a umožnilo přechod i méně pohyblivým lidem, maminkám s kočárky apod. Přecházení ulice mezi šikmo parkujícími auty je poměrně nepříjemné, často zde parkují dodávky, které zakrývají výhled projíždějícím řidičům i přecházejícím chodcům. Nejbližší přechod pro chodce je vzdálen cca 60 m na úrovni ulice Široká, myslím že tato oblast by si vzhledem k převažujícímu pohybu chodců a celkovému charkteru zasloužila lepší podmínky pro chodce co se týká možnosti přecházení ulic. O dalších přechodech by se dle mého názoru mohlo uvažovat např. v ulici Maislova na úrovni Jáchymovy nebo Maislova přes křížení s Širokou.
Parkování před přechody pro chodce
Křižíkova, Praha 8
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 13. 06. 2014
Nelegální parkování v oblasti ulice Křižíkova, zejména v pracovní době poblíž stanice metra, těsně před přechody na šikmých rovnoběžných čárách, na chodnících a v pěší zóně. V Karlíně je zavedena zóna 30 a většina řidičů zde i díky tomu nejezdí rychle, přesto je tento nešvar pro chodce potenciálně nebezpečný a rozhodně nepřispívá k jejich komfortnímu pohybu. Myslím si, že problém lze nejefektivněji a nejlevněji řešit osazením retardérů nebo sloupků, aby se nelegálnímu parkování na plochách před přechody zabránilo fyzicky. V jiných městských částech se tyto fyzické zábrany již používají.
Špatně viditelný přechod v Maiselově
Maiselova, Praha 1
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 27. 02. 2014
Přechod křižující Jáchymovu je téměř neviditelný a tím potenciálně nebezpečný pro přecházející chodce. Podobně špatně viditelných přechodů je na Praze 1 více, na další jsem dnes narazil například v Dlouhé ulici na úrovni Benediktské. Neuvažuje Praha 1 o zvýšení frekvence obnovy barvy přechodů nebo jiné technologii?