Ze slov mluvčí Prahy 1 mi vyplývá, že i několik desítek z tisíců parkovacích míst na ulicích Prahy 1 má vyšší prioritu než bezpečnost a komfort chodců. Raději si ale počkám na vyjádření odporu dopravy.
Co se týká tlaku na parkovací místa na Praze 1, nachází se zde mnoho tisíc parkovacích míst v garážích, které jsou často poloprázdné. A dalším faktorem je abonentní parkování, ve vyspělejších městech (Vídeň, Mnichov, Curych, Berlín) jsou parkovací karty abonentům vydávány pouze na výjimky v případech, kdy lidé dojíždějící za prací prokáží, že se nemohou dopravovat jinak než autem nebo že auto potřebují k práci. V Praze se naproti tomu vydávají abonentní karty (tedy slevy na parkování v modých zónách) automaticky každému, kdo splňuje podmínky. Parkovací systém je věcí magistrátu, ale Praha 1 o něm může jednat, což pokud vím se neděje.
24.03.2015 v 08:59
Každopádně, parkovací zony spadaj zcela do kompetence magistrátu a městská část v tuto chvíli nemá ani podporadní hlas, takže jaképak vyjednávání?
Navíc, na většině míst Prahy 1 se jezdí tak pomalu, že i vámi "utiskovaní" mají dost času přejít bezpečně. A poloprázdné garáže? Patří soukromníkům a nelze jako za socíku nařídit, že musí být plná ( dost lidí zaměstnaných na praze 1 si je opravdu dovolit nemůže ), navíc dost pochybuju o vašem argumentu, že jsou zpola prázdné.
25.03.2015 v 14:59
Jestli mohou lidé přecházet bezpečně a jak se přitom cítí bych nechal na nich, pro malé děti, maminky s kočárky nebo méně pohyblivé lidi (včetně vozíčkářů apod.) jsou tyto přechody utopené mezi auty rozhodně problém. Určitě ale existují horší a lepší místa, proto kladu ten dotaz, abych se dozvěděl, jak se na to Praha 1 dívá a zdá má přechody nějak zmapované.
Odkazem na poloprázdné garáže v centru (ano, opravdu jsou poloprázdné i v pracovních dnech, stačí nějaké navštívit) pouze poukazuji na to, že Praha 1 rozhodně netrpí nedostakem parkovacích míst a zrušení několika desítek parkovacích míst před přechody z mnoha tisíců dostupných by těžko někdo poznal.
25.03.2015 v 15:28
A správně, rozhodnutí o bezpečném přecházení bych nechal na lidech- buď zaparkovat či naprosto podle předpisů- obalové křivky, bezbariérové přechody, hmatové prvky a pod., přecházet ( každej myslící člověk se umí rozhlédnout, navíc, komunikace nejsou na tento provoz stavěny ani projektovány, takže podle vašeho je asi zbouráme, protože nesplňují normu ČSN ). Taky mě to osobně vadí, ale jak jsem napsal výše, rychle jedoucí auto bych na komunikacích prahy 1 pohledal lupou a tudíž to jako problém nevnímám tak palčivě jako vy.
Nedostatek parkovacích míst je všude a Praha 1 není vyjímkou, jak znovu opakuji, soukromé garáže nejsou řešením a prázdnotou rozhodně netrpí.
25.03.2015 v 17:06
24.09.2015 v 17:57
zaujal mě Váš příspěvek, protože bychom se v ČT rádi v neděli věnovali podobnému tématu. Například ve Vinohradské ulici jsou totiž modré zóny zase tak blízko tramvajovému pásu, že tu tramvaje často nemohou projet.
Moc by mi pomohlo, kdybyste se mi ozval, rád bych se Vás zeptal ještě na pár podrobností.
Když tak kdykoli volejte nebo pište
Děkuji!
Martin Tyburec
redaktor Události v regionech - ČT
732 670 960
19.03.2015 v 22:26