Václav Kříž |
||||||||||
22 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 7 | s odpovědí | 14 | vyřešených | 1 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Veselská, Praha 18
Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 01. 2013
Prosecká radiála a Kbelská ulice vytvářejí bariéru v pěším pohybu na obrovském území mezi Ďáblicemi, Prosekem, Letňany a Starými Ďáblicemi. Nejbližší možnosti překonání, lávku přes Kbelskou a Kosteleckou ulici, dělí 2800 metrů komunikace. Mezi mimoúrovňovou křižovatkou u hotelu Duo a Kosteleckou ulicí je to 2400 metrů. V neprostupném území násilně zaniká celá řada vazeb. Lidé by rádi chodili, kdyby tu možnost měli. Stejně dlouhou či delší dobu objíždějí s přestupem MHD, čímž jí přetěžují a prodražují provoz. Odvažuji si odhadnout, že bariéra vytváří stovky či dokonce tisíce nedobrovolných cest autem denně. Situace je ještě umocněna tím, že směrem bariéře se z více stran přibližuje rozrůstající se obytná zástavba. Navrhuji stavbu tří dostatečně širokých lávek pro pěší a cyklisty, na něž naváží bezmotorové komunikace napojené do následujících míst: 1) Prosek, Desenská 50.131356,14.496964 - Letňany, Tupolevova (slepá) 50.133729,14.500709 2) Staré Ďáblice, K Lomu 50.142347,14.48682 - Letňany, kruhový objezd Tupolevova x Veselská 50.142421,14.505301 (s propojením k slepé ulici k Baumaxu) 3) Prosek, Makedonská 50.130417,14.491729 - Ďáblice, Roudnická 50.132629,14.487695 Seřadil jsem dle priorit, jsem přesvědčen, že tisíce lidí v okolí mají právo na všechny tři. Věřím, že městské části s něčím takovým počítají. Vyzývám Hlavní město Prahu, aby zařídilo realizaci lávek a financovalo je, její komunikace tvoří bariéry. 1) Kdy se dočkám lávky od Proseka do Letňan? 2) Kdy se dočkám lávky ze Starých Ďáblic do Letňan? 3) Kdy se dočkám lávky z Proseka do Ďáblic? O odpovědi prosím Prahu 8, 9, 18 a Odbor dopravy MHMP.
Vysoké obruby Rabakovská
Rabakovská, Praha 15
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 10. 2012
Přechod převádí cyklostezku z jedné strany ulice na druhou. Vysoké obrubníky prodlužují dobu, kterou cyklista kolo převádí a tím také zpomalují průjezd vozidel. Tedy kromě toho, že znepříjemňují život i samotnému cyklistovi. Vím, že komunikace je ve správě MHMP. Kdy budou obrubníky sníženy?
Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Poděbradská, Praha 9
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 06. 2012
Zaměřuji se pouze na část přechodu mezi tramvajovou zastávkou a nádražím. Celý cyklus od začátku zelené do dalšího začátku zelené pro chodce: cca 2 min 10. V tomto pořadí: Zelená pro chodce: 50 Červená pro chodce i auta: 25 Zelená pro auta: 50 Měřeno 1.6.2012 v půl deváté ráno. V části doby, kdy mají chodci červenou, skutečně přes tuto část přechodu nic nejezdí. Může přijíždět tramvaj, která téměř zákonitě motivuje chodce k dobíhání na tuto „hluchou červenou.“ 25 vteřin přeci nemůže být vyklízecí doba. Navrhuji prodloužit zelenou pro chodce v této fázi o 15 vteřin. Na stejném přechodu jsem měřil v lednu 2011 a nutno říci, že se situace zlepšila (dříve 20 zelená chodci, 80 hluchá červená, 30 zelená auta). Obě náhodná měření ale mohla být ovlivněna tím, že délka fází v cyklu je proměnlivá v závislosti na preferenci tram či zásahů z řídících dopravních ústředen. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Respektive světelnou signalizaci ve správě firmy Eltodo. Bude dotčená zelená fáze chodců prodloužena o 15 vteřin? Kdy? Mimochodem: Kontakt pro hlášení poruch veřejného osvětlení a SSZ (semaforů) je: dispecer@eltodo.cz bezplatná linka: 800 101 109 Na obou fotkách vidíme chodce čekající na „hluchou červenou“.
Chybějící chodníky u ulice Klíčova
Klíčova, Praha 11
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 23. 05. 2012
U ulice Babická vyrostl nový obytný komplex. Chodníky je napojen na ulici Pyšelská. Na 500 metrů vzdálené zastávce Chodovec jezdí více autobusových linek. Pokud k ní chce člověk od nového komplexu dojít, v průchodu do Blažimské mu brání plot podél parkoviště. Je tedy logické neobcházet Babickou a Pyšelskou, ale projít přímo do Klíčovy. V části podél ní i k ní však chybí pořádný chodník. Nahrazený je betonovými panely a vyšlapanou cestou. Pozemky, přes které provizorní cesty vedou, patří dle http://www.katastr2.cz/ společnosti Skanska. Prosím vyvarujme se pro příště opakovaných chyb v neřešených spojeních při výstavbě nových obytných komplexů. Takový chodník přece může dostat jako podmínku výstavby developer, nakonec v zájmu svých zákazníků. Další špatné příklady viz: http://prahounakole.cz/2011/02/mizejici-cesty-a-oplocena-ghetta/ Červeně vyznačená spojení: 1) počítá se s výstavbou chodníků? Kdy? 2) Či se zde plánuje výstavba dalšího objektu? Zabrání objekt průchodu či ne? Předem děkuji za spolupráci Václav Kříž
Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8
Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012
Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji
Chybějící chodníky podél ulice Na Strži
Na strži, Praha 4
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 06. 03. 2012
Místo je přibližně uprostřed 700 metrového úseku magistrály bez oficiálního průchodu pro pěší (mezi Sdružení a Baarova). Lidé mezi ulicí Na Pankráci a prostorem za mimoúrovňovou křižovatkou chodí, je tu vyšlapaná pěšinka. Na Google street view je vyfoceno hned několik chodců. Je to nejkratší spojení mezi částí sídliště Ohradní a metrem Pankrác či obchodní vybaveností. Oficiální cesta vede oklikou podchodem u ulice Baarova s prudkými schody. Po pěšince vede i nejkratší spojení části lokality zvané Družstevní ochoz s částí Pankráce. Oficiální cesta nabízí 4x navíc zbytečné čekání na světlech. (přejdete nejprve ulici Sdružení na sz – na jv straně není chodník :/, pak 2 nové větve sjezdu z magistrály, pak se zase vrátíte zpět přes ulici Sdružení (Hvězdova). Od stavby magistrály počátkem 70let se okolí radikálně změnilo, kde byly jen neudržované louky jsou dnes obytné domy, kanceláře, obchody – ale pro pěší se nezlepšilo nic. Zato IAD dostala nový „bypass“ (rozšíření magistrály) a nové sjezdy/nájezdy na magistrálu (které zároveň přeťaly dříve bezbariérové pěší cesty). Prosím dostavte po konzultaci s místními chodníky. Ty chybějí i v okolo přilehlých kruhových objezdů a parkoviště Bauhausu. Předem děkuji Praze 4 a OD MHMP, že se bude problémem vážně zabývat.
Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Bubenská, Praha 7
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 21. 02. 2012
V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.