Tomáš Hnyk |
||||||||||
6 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 3 | s odpovědí | 3 | vyřešených | 0 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Hrozící zúžení chodníků na mostu Legií
Most legií, Praha 1
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 15. 07. 2015
Dle tiskové zprávy magistrátu (http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/magistrat_a_praha_1_chystaji_reseni.html ), která mimojiné zní: 'Opravovat se bude také most Legií, kde dojde k rozšíření vozovky tak, aby se eliminovaly problémy u Národního divadla, kde se vedle sebe nevejdou automobily a tramvaje.' Zdá se, že rozšíření vozovky bude na úkor chodníku. Ten je přitom již dosti frekventovaný. Vhodné by naopak bylo chodník v rámci rekonstrukce mostu rozšířit. Dá se očekávat, že s uzavřením nábřeží pro tranzitní automobilovou dopravu po zprovoznění tunelu Blanka dojde k poklesu intenzity dopravy v těchto místech, a proto je nesmyslné prostor pro auta rozšiřovat na úkor chodců, kterých se zde v absolutních číslech vyskytuje více než automobilů.
Přehršel značek u zastávky Vodičková
Vodičkova, Praha 1
Kategorie: Jiné
Zasláno: 20. 11. 2014
U zastávky Vodičková jsou tři značky, přitom by tam mohla být jen jedna. Značka udávající hlavní silnici (žlutý kosočtverec) a přikázaný směr jízdy by mohly být umístěné na jednu značku, ta značka napravo (červená šipka v bílém čtverci) je v městském prostředí zcela zbytečná, nejezdí se tam autem tak rychle, aby si řidiči nemohli všimnout, že musí následovat tramvaj. Ve stávající podobě značky vytvářejí zbytečnou bariéru. Související podnět je také zde: http://www.cyklistesobe.cz/issues/669-prujezd-za-zastavkou-ve-vodickove
Zábradlí zbytečně bránící pohybu
Václavské nám., Praha 1
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 20. 11. 2014
Na rohu Václavského náměstí a magistrály před McDonaldem nedávno vyrostla struktura, která patrně zakrývá nějaký výtah do podzemí. Je ohraničena zábradlím. To brání pohybu chodcům, průchody kolem zábradlí jsou příliš nízké. Bylo by vhodné zábradlí i se vzniklou zídkou odstranit. Domnívám se, že i odporuje nedávno vzniklému Manuálu veřejných prostor, který akcentuje průchodnost pro chodce. Funkce zábradlí není zřejmá, pokud brání, aby chodci vkročili na výtah či co to je, je zbytečné minimálně tam, kde je podélné s magistrálou (na fotografii vlevo).
Dopravní zábradlí vytváří bariéru
Budějovická, Praha 4
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 06. 09. 2014
V ulici Budějovická je umístěno dopravní zábradlí přesně v logické trase z obchodního domu DBK do přilehlých sídlišť na severovýchodě. Za zábradlím ústí (na fotografii není vidět, ale v době focení po stezce šlo minimálně pět lidí) frekventovaná stezka, použití přechodů pro chodce je podstatnou zacházkou, ať už člověk jde do nákupní zóny nebo do metra. Lidé tudy přechází nehledě na zábradlí. Navrhuji zábradlí odstranit. Ideálně by bylo dobré vytvořit průchod (např. jen vodorovným značením a domluvou s provozovatelem) přes parkoviště umístně uprostřed ulice.
Chybějící zábrany proti autům na chodníku ve Francouzské
Francouzská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 06. 09. 2014
Francouzská je v návaznosti an Moskevskou rekonstruována, na chodník byly přidány zábrany proti autům, která by na chodníku chtěla parkovat. Několik jich chybí a jak je vidět na fotografii, řidiči nelenili a místo se okamžitě pokusili kolonizovat (dodávce se to nakonec nepodařilo, ale zastavila dopravu na několik minut, než ji ostatní auta začala objíždět přes tramvajový pás). Zábrany proti autům je tedy pravděpodobně třeba doplnit (do mezery a i v celé délce rekonstruovaného chodníku).
Zábradlí a chybějící přechod v ústí Jungmanovy do Vodičkovy
Vodičkova, Praha 1
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 09. 2014
Směrem do Lazarské v ústí Jungmanovy do Vodičkovy chybí chodník. Respektive, chodník je nevhodně veden nikoliv v logické trase chodce ale dál od ústí ulice. To znamená jednak zacházku a jednak stávající úprava chodníku blíže k Václavskému náměstí chodce nenavádí na přechod, ale tak, aby pokračoval rovně. Když ale dojde na cípovitý konec chodníku/minináměstí, zjistí, že se buď může vrátit a jít po přechodu, nebo jít rovně mimo přechod, v podstatě v jízdním pruhu a ještě kvůli dopravnímu značení mimo chodník. Zejména turisté, kteří se tu vcelku hojně pohybují (viz foto) tomuto řešení nerozumí a chodí po vozovce. Ale i já jako dlouholetý obyvatel Prahy vždy zapomenu a nikdy po přechodu nechodím, protože se mi nechce vracet. Návrh řešení: odstranit dopravní zábradlí, několik parkovacích míst a přesunout přechod po chodce. Po nedávné úpravě Vodičkovy ulice toto místo zcela neodpovídá stávajícímu charakteru ulice, domnívám se, že takto v centru a s takovou četností chodců nemohou parkovací místa mít přednost před pohodlným a zejména logickým pěším spojením. Při případném vybudování přechodu je třeba myslet na jeho bezbariérovost.