Vyhledávejte podle: |
Vyřešené, Světelná signalizace, Praha 1 |
Seřadit podle počtu hlasů |
Tramvajová zastávka Čechův most
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 12. 2014
Zastávka Čechův most ve směru Malostranská je v poslední době velmi nebezpečná, Semafor na blízké křižovatce je tak nešťastně seřízen, že velmi často tramvaj otevírá v zastávce dveře ve chvíli, kdy je na semaforu ve stejném směru pro auta zelená, což si řidiči aut vysvětlují tak, že můžou jet. Cestující, kteří by chtěli vystoupit z tramvaje, riskují přejetí autem (které zde pár centimetrů od tramvaje jezdí běžně padesátkou), takže v mnoha případech z tramvaje ani není možné vystoupit. Situace bývá tak zjevně nebezpečná, že nechápu, jak takové řešení tramvajové zastávky může ještě v dnešní době existovat.
Dlouhodobě nesvítí semafor na velké křižovatce Na Florenci X Na Poříčí
Na Florenci, Praha 1
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 05. 09. 2016
Na křižovatce Na Florenci X Na Poříčí dlouhodobě nesvítí semafory. Jde o rozlehlou a rušnou křižovatku, přecházení je zde velmi nepříjemné, auta mají sama co dělat se sledováním tramvají, odbočujících autobusů a dalšího dění. A do toho chudáci my, chodci, kteří se snažíme najít mezeru v provozu, kdy se nevalí auto samo rychle vyklízející křižovatku před tramvajemi. Proč jsou semafory mimo provoz? Kdy budou opět fungovat? Děkuji.
Krátký interval semaforu na Štefánikově mostě
Štefánikův most, Praha 1
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 07. 2015
Zelené světlo na přechodu pro chodce přes Štefánikův most na straně u Letenského tunelu svítí velmi krátkou dobu. I při rychlé chůzi se dostanu jen do poloviny vozovky. Pokud se přechází směrem na Nábřeží Kapitána Jaroše, tak to nevadí, chodec přejde dřív něž začnou najíždět auta odbočující na most. V opačném směru se však chodec dostává do kolize (a na semaforu už je červená) s odbočujícími auty, jejichž řidiči si myslí, že přechází na červenou.
Semafor proti chodcům v Karmelitské
Karmelitská, Praha 1
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 14. 08. 2014
Semafor v Karmelitské před tramvajovou zastávkou ve směru z centra má velmi zvláštní chování: 1. do zastávky přijede tramvaj ve směru k Újezdu 2. za tramvají automaticky a okamžitě padne červená pro auta (která stejně nikam nemůžou, stojí jim v cestě ta tramvaj), ale 3. v opačném směru (k Malostranskému náměstí) zůstává pro auta zelená, a tudíž chodci mají červenou. Pokud si chodci mezi příjezdem a odjezdem tramvaje stisknou tlačítko pro přecházení, dostane se jim po odhlášení tramvaje krátkého volna; ve všech ostatních případech je tlačítko přecházení zjevně zařadí do cyklu o minimální délce přes 1 minutu. V praxi to vypadá tak, že si chodci (což jsou v tomto místě povětšinou turisté) stisknou tlačítko, čekají, čekají, čekají, a nic se neděje; v tom horším případě navíc během čekání vidí, že auta stojí na červenou (od MN), a chodci rovněž. V obou případech to vede k chování, kdy se chodci do vozovky vrhají na červenou, což je nežádoucí. Situace, kdy má volno pouze směr od Újezda, je obzvláště nebezpečná - chodci vidí zastavenou kolonu od MN a mají tendenci předpokládat, že zastaví oba směry (viz obrázek - auto vpravo má červenou, chodec má červenou, jen směr k MN má volno). Vzhledem k provozu v ulici tvrdím, že častější volno pro chodce by přispělo ke zvýšení bezpečnosti dopravy na tomto místě, aniž by zároveň omezilo plynulost dopravy: pokud už tu je kolona, několikavteřinové čekání na přechodu ji neovlivní; při plynulém provozu není hustota dopravy taková, aby bylo nutné mít interval jako na magistrále. Navíc: hned následující semafor (u MŠMT) zařazuje fázi pro chodce téměř okamžitě po stisknutí tlačítka, byť ho využívá výrazně méně chodců; proč tak zásadní rozdíl v chování na 100 metrech? Navrhovaná opatření: - ve fázi 'tramvaj v zastávce' zařadit volno pro chodce (pochopitelně s červenou v kolizních směrech) a/nebo - zkrátit minimální délku fáze volna pro vozidla tak, aby chodci nepřecházeli na červenou z frustrace, když se v rozumné době nedočkají odezvy