Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Světelná signalizace, Praha 3

Seřadit podle počtu hlasů
Křižovatka na Spojovací
S odpovědí

Křižovatka na Spojovací
Spojovací, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 02. 05. 2022

Dobrý den. Chtěla bych upozornit na velmi nebezpečný přechod k zastávce konečné tmavají Spojovací Praha 3. Přecházím tudy několikrát denně každý den a ta druhá půlka tohoto přechodu směrem k zastávce, je téměř o život. Druhý semafor pro chodce ukazující na zelenou, je tak krátký, že chodec je teprve v půlce cesty a jakmile semafor blikne zpět na červenou, tak okamžitě semafor pro tramvaje dá signál k rozjetí. Každý den s dalšími chodci jednoznačně pozorujeme, jak se tramvaje s nedočkavostí rozjedou a zuřivě zvoní nebo se prostě rozjedou na chodce. Sama jsem opět tento pátek 29.4.2022 musela zasáhnout, aby mi vůbec nezajel řidič děti. Prosím, aby byly ty semafory seřízeny a chodci všech věkových kategorií, měli možnost bezpečně přejít.

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
S odpovědí

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
Olšanské nám., Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 17. 06. 2020

Na přechodu na Olšanském náměstí (mezi hotelem Olšanka a Lékárnou resp. Vietnamcem - jedná se o 2 semafory - přes tram pás a přes silnici) je dlouhodobě krátká zelená - nesmyslně! - i když vyrazím hned, nestihnu projít sám - zdravý dospělý, natož s dětmi...často vám najíždí na paty naštvaní řidiči, kteří to neznají a myslí si že tam spíte... Prosím o přidání alespoň 4–5 s - pomůže to bezpečnosti a řidičům to neublíží! Díky

Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
S odpovědí

Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
Táboritská, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 10. 12. 2016

Nastavení světelného signalizačního zařízení je v tomto místě pro běžce, ne pro chodce. Dovolím si citovat TSK hl.m. Prahy a odbor dopravy ÚMČ Praha 3, kteří se tak rádi tímto zákonem ohánějí: 'Dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., § 74 , odst. 1), zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky. Pokud chodec vstoupil do vozovky na zelenou a poté se rozsvítí červená, smí chodec během této červené dokončit přecházení až ke světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem. Světelná signalizace s tímto ustanovením zákona počítá. To znamená, že po skončení zelené pro chodce následuje před rozsvícením zelené pro kolizní vozidla vjíždějící na přechod tzv. vyklizovací čas, během kterého stačí chodec běžnou rychlostí chůze (5 km/h) dokončit přecházení přes vozovku. To platí i pro chodce, který vstoupil do vozovky v poslední sekundě své zelené a přechází tak již téměř celý přechod na červenou. Signál pro chodce se znamením Stůj (červená) znamená, že chodec nesmí vstupovat do vozovky, nikoli dokončovat přecházení'. Pokud přecházíte ulici Jičínskou, směrem do Lupáčovy ulice a vstoupíte na přechod v posledních vteřinách zelené (tak jak je to dle uvedeného zákona správně), pak se budete nacházet přesně před automobily, když se jim rozsvítí zelená. Někteří řidiči troubí, jiní se rovnou rozjedou. Toto dokazuje i fotografie ze serveru mapy.cz, pořízená v roce 2013, avšak situace je naprosto stejná i v současné době. Totožná situace je o kousek dál, na semaforu u pobočky Komerční banky. Prosím o prodloužení intervalu pro BEZPEČNÉ přecházení chodců.

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
S odpovědí

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
Perunova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 18. 04. 2016

Na křižovatce Perunova-Slezská je zvolen pevný (nedynamický) režim řízení křižovatky, kdy chodec musí čekat na signál volno v pravidelném cyklu. Vzhledem k časovému rozložení poptávky stran motorových vozidel i chodců, je na této křižovatce obvyklé, že zvolený režim je nevýhodný, a to jak pro motorová vozidla přijíždějící po Slezské (žádný chodec či vozidlo z Perunovy), tak chodce (chodec čeká na VOLNO před prázdnou silnicí a nebo jde na signál STŮJ). Přesto vzhledem k blízkosti školních zařízení je nutné a správné ponechat světelné řízení křižovatky. Otázkou je, jak výhodněji pro všechny strany nastavit řízení, tak aby dopravní chování splňovalo podmínky funkčnosti a hospodárnosti. Nabízí se tato řešení: Vybavit semafor pro chodce tlačítkem, které by rychle reagovalo na požadavek přecházení, jinak ponechat signál STŮJ pro chodce neustále. Přitom zajistit registraci vozidel, která přijíždějí z Perunovy. nebo: Ponechat režim oranžového blikajícího světla pro auta a nechat na chodcích, zda si přejí světelně řízený či neřízený přechod přes křižovatku. V takovém případě by stisknutí tlačítka chodcem mělo aktivovat zelený signál pro vozidla a červený pro chodce, který by měl být později změněn na VOLNO. V takovém případě by muselo být tlačítko vybaveno výrazným optickým prvkem, který by chodce na tuto možnost upozornil.

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
S odpovědí

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 01. 2016

Pokud chodec nestiskne tlačítko, nenaskočí mu zelená, ani když už řidiči mají červenou, Tlačítko nijak neurychluje interval, jde tedy pouze o to, že chodec prostě musí! tlačítko stisknout, jinak nemá právo přecházet a potom stejně čeká až mu v běžném intervalu naskočí zelená. Proč je takto znepříjemňován chodcům pohyb po městě? Řidičům se nijak tímto opatřením neuleví, jen chodci mají povinnost navíc. Týká se i spousty jiných míst, křižovatka Želivského je jen příklad.

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
S odpovědí

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2015

Chtěl bych tímto upozornit na dlouhodobě neuspokojivý stav bezpečnosti chodců na křižovatce Ohrada v Praze 3 (křižovatka ulic Jana Želivského a Koněvova). Pravidelně zde dochází k tomu, že zejména vozidla odbočující vpravo z ulice Koněvova do ulice Jana Želivského ohrožují chodce přecházející „na zelenou“ po přechodu pro chodce směrem k hotelu Vítkov. Jádrem problému je nesmyslné a nebezpečné časování světelné signalizace v kombinaci s obecně velmi hustým provoz vozidel i chodců na této křižovatce. Více viz: http://e-petice.cz/ohrada

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
S odpovědí

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
nám. Winstona Churchilla, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 01. 2013

Označené místo se pěšky přechází natřikrát - jsou tam 3 křížení silnice, tedy 3 přechody a troje semafory. Prostřední semafor má v rámci celého cyklu nesmyslně nastavenou červenou, která nepouští chodce přes přechod, i když mají červenou křížící auta a auta i tramvaje v podélném směru mají volný průjezd.

Přechod Na Ohradě
S odpovědí

Přechod Na Ohradě
Hartigová, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 28. 02. 2012

Křižovatka Ohrada - ulic Koněvova a Želivského, která pokračuje za křižovatkou jako ulice Pod Krejcárkem. Na přechod této 'dvojsilnice' máte necelé dvě vteřiny. I zdravý mladý člověk jej (přechod) překoná pouze když běží. Tělesně postižený nebo senior by snad jedině musel zůstat stát uprostřed (na malém ostrůvku). Ale i tam by už došel na červenou...