Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Světelná signalizace, Praha 4

Seřadit podle počtu hlasů
Řízení křižovatek Budějovická-Antala Staška a Budějovická-Vyskočilova
S odpovědí

Řízení křižovatek Budějovická-Antala Staška a Budějovická-Vyskočilova
Budějovická, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 08. 02. 2021

Vím, že už se podobné situace jinde řešily, ale mám problém se způsobem řízení křižovatek na ulici Budějovická s ulicí Antala Staška-Sedlčanská a stejně pak i dále s ulicí Vyskočilova-Olbrachtova. Podle mého je tam zcela neadekvátně nastaveno volno pro chodce na přechodech pouze na vyžádání prostřednictvím tlačítka. Chápu obecné argumenty o nutnosti prodlužovat intervaly kvůli času na přejití komunikace, nicméně zde příliš neplatí. Provoz v kolmých směrech je po většinu dne zhruba stejný a není tedy nutné preferovat jeden hlavní, výrazně převažující směr. Ostatně i takt křižovatek je relativně vyrovnaný, byť jsem jej neměřil. Problém s tlačítky ovšem nevidím jen v tom, že když jej chodec s dostatečným předstihem neaktivuje, tak mu systém volno neudělí i přesto, že je na místě v době udělení volna pro rovnoběžný směr (a tedy by to normálně stihl) a je nutné pak zbytečně čekat celou další sekvenci. Byl jsem ale i svědkem několika vyloženě nebezpečných situací, kdy k nehodě chyběly jen centimetry. Když totiž u přechodu stojí více lidí, řidiči odbočující z rovnoběžného směru přes přechod automaticky volno chodců očekávají a často rutinně před přechodem brzdí nebo zastavují. Chodce to pak mate ještě více, když mají stále červenou. Někteří pak i přesto na přechod vstupují, což následně vede ke konfliktům s řidiči, kteří si situaci mezitím uvědomili. Prosím o ověření možnosti deaktivace tlačítek na nezbytně nutnou dobu (dle mého na těchto křižovatkách zcela zbytečná). Intervaly jsou dostatečně dlouhé, aby i při automatickém přidělování volna chodcům umožnily přejít celou šíři vozovky a zároveň nebrzdily provoz aut. Rozhledové podmínky jsou navíc ze všech směrů dostatečné k tomu, aby řidič viděl, zda na přechodu někdo je či nikoliv a nehrozí tedy nenadálé a nečekané 'vbíhání' chodců před vozidla. Jako podpůrný argument bych pak použil současnou epidemickou situaci, kdy se většina lidí brání fyzickému kontaktu s cizími předměty a tím méně chtějí používat věc jako je tlačítko pro chodce.

Nesladěná světelná signalizace na děleném přechodu
S odpovědí

Nesladěná světelná signalizace na děleném přechodu
Durychova, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 06. 2015

Svetelna signalizace na delenem prechodu na krizovatce v ulici Libusska od Lidlu a Durychova je nesladena. Deleny prechod ma dvoji signalizaci, po stisknuti tlacitka pro prechod ma jedna cast zelenou a druha stoji na cervenou, a z leva jezdi auta od Libuse, ktera maji zelenou. Je to nebezpecne a matouci, hlavne pro deti. Navic jakmile se na kratsim useku prechodu rozsviti zelena, na delsim useku v zapeti je uz cervena, takze je temer nemozne prejit na zelenou cely deleny prechod.

Nepřívětivá křižovatka pro chodce
S odpovědí

Nepřívětivá křižovatka pro chodce
Antala Staška, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 28. 09. 2014

Mluvím hlavně o přechodu přes ulici Antala Staška. Pro chodce svítí velmi dlouho červená, i když nic nejede. Po rozsvícení zelené se navíc vyřítí auta z ulice Budějovická (hlavně ze severního směru), což je pro chodce velmi nepříjemné. Nerozumím také tomu, proč je tato křižovatka funkční po celou noc při minimálním provozu, když by klidně mohla blikat oranžová.

Prosíme si zelenou pro chodce
S odpovědí

Prosíme si zelenou pro chodce
Novodvorská, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 10. 03. 2012

Bylo by možné, aby na přechodu na křižovatce Novodvorská/Zálesí automaticky svítila zelená pro chodce a nebylo nutné si vyžádat zelenou zmáčknutím tlačítka na semaforu? Chodí tam hodně lidí např. na autobusovou zastávku na druhé straně. Díky.