Vyhledávejte podle:



Bez odpovědi, Praha 18

Seřadit podle počtu hlasů
Instalace zpomalovaciho prahu do ulice Kadečkové, Praha 18
Bez odpovědi

Instalace zpomalovaciho prahu do ulice Kadečkové, Praha 18
Veselská, Praha 18

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 19. 08. 2021

Ulicí Kadečkové projíždí nemalé množství aut a z toho velká část asi ani neví o snížené rychlosti na 30km/hod., realita některých jedinců je i 70+km/hod. Problémová místa k umístění zpomalovacího prahu jsou vybrané z důvodu přechodu pro chodce v mírné hůř přehledné zatáčce. Je zde větší pohyb chodců z důvodu obchodu potravin. Další přechod je hned u příjezdu do ulice Kadečkové, kde je i značka 30km/hod, ale je tak bokem, že ji při odbočování řidiči ignorují. V okolí prvního přechodu je restaurace a je zde větší výskyt chodců a dětí. Poslední zpomalovací prahy jsou vyznačené právě z důvodu rovinky mezi obytnou částí a výjezdy z garáží. Rovinka svádí mnoho řidičů i k trojnásobnému překračování rychlosti. Pokud to bude jen trochu možné a schůdné, instalujte alespoň jeden práh mezi ty výjezdy z garáží se značkou omezující rychlost. Sníží to doufám rychlost a bezpečnost celé ulice. Závěrem bych rád požádal o znovu nastříkání 'zebry' na přechodech pro chodce v Kadečkové ulici.

Špatné pěší spojení Letňan se stanicí metra
Bez odpovědi

Špatné pěší spojení Letňan se stanicí metra
Beranových, Praha 18

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 22. 12. 2015

Pěší spojení letňanského sídliště s metrem je překvapivě špatně vyřešeno, nelze totiž jít rovně podél ulice Tupolevova od ulice Dobratická až k metru kvůli chybějícím přechodům, viz přiložená mapa (modře vyznačená pěší trasa, červeně špatně prostupné stávající přechody, zeleně chybějící přechody). Klíčovým místem je zde křižovatka Tupolevova x Beranových, kde chybí ze čtyř přechodů právě ten jeden, který vede přímo k metru. Přirozené řešení pro neznalé je překonat celkem tři jiné přechody, s poměrně dlouhým intervalem zelené resp. přes velmi frekventovanou silnici. Další legální alternativa je ujít celkem 150m navíc a použít přechod hlouběji v ulici Beranových. Ukazuje se, že toto zdržení obyvatele výrazně odrazuje od chůze od stanice metra - časově i psychologicky. Vyznačení chybějícího přechodu se z laického hlediska nezdá náročné. Možná by bylo nutné ve vyústění ulice Beranových zrušit předsunutá stání pro cyklisty, která ovšem vzhledem k paralelně vedoucí cyklostezce stejně lze považovat za zbytná. Spíše ale by se snad přechod vešel i do stávající křižovatky a stačilo jen dostavět tři metry chodníku. Našel jsem zmínku o problému již v roce 2008: http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/soubory/data/projekty/generel_pesi_dopravy/podnety_pro_UPN/praha_18.pdf (str. 4) Jak řešení za posledních 7,5 roku pokročilo? Dostalo TSK zadáno přechod vyznačit? Má absence standardního semaforem řízeného přechodu legislativní důvody? Chápu správně, že technicky vzato by doplnění čtvrtého přechodu na křižovatku, kde už tři jsou, mělo být snadné a levné?