Jiří Králík

Registrovaný: 22. listopad 2015

21 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 13 s odpovědí 8 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Rozbitá elektrická svorkovnice u Cholupic
S odpovědí

Rozbitá elektrická svorkovnice u Cholupic
K Dýmači, Praha 12

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 01. 2016

U cesty vedle můstku přes potok stojí rozmlácený sloupek s jakousi elektrickou svorkovnicí, nyní nekrytou.

Louže na přechodu u stanice metra Luka
S odpovědí

Louže na přechodu u stanice metra Luka
Mukařovského, Praha 13

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2016

Na frekventovaném přechodu přes Mukařovského ulici u stanice metra Luka se u severního konce tvoří velká nepřekročitelná louže přes celou šířku přechodu. Louže se tvoří též na přilehlém chodníku. (Technická poznámka k webu Chodcisobě.cz - mapa se chová nějak divně, když do okénka zadám 'Mukařovského (Praha 13)', tak značka skočí na ulici Mukařovská v Praze 10-Strašnicích)

Poncarova od Stodůlek - vlevo chybí chodník i krajnice
S odpovědí

Poncarova od Stodůlek - vlevo chybí chodník i krajnice
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2016

Na levé straně Poncarovy ulice ve směru od Jeremiášovy ulice chybí chodník i krajnice. A protože na stezku na pravé straně je kvůli obstrukcím odboru dopravněsprávních agend MHMP již téměř dva roky zakázán vstup, zůstává tak předepsaným a jediným legálním způsobem chůze po této komunikaci chůze po levé straně vozovky. 'Děkujeme' magistrátu, dopravní policii a městské části Praha 13, že právě toto řešení zvolily jako to nejbezpečnější a už téměř dva roky na tom trvají.

Nebezpečné přecházení na pěšinu k Řepoře
S odpovědí

Nebezpečné přecházení na pěšinu k Řepoře
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 01. 2016

Modře značená turistická trasa ke skanzenu Řepora až do předloňska překonávala Jeremiášovu ulici u vyústění Vackovy ulice v místě s 5 jízdními pruhy bez přechodu nebo podchodu. V této trase sice již byla zrušena a zamalována, ale protože odbor dopravněsprávních agend MHMP už téměř dva roky brání užívání nové, pohodlnější a výrazně bezpečnější stezky, zůstává toto nebezpečné místo prakticky jedinou legální přístupovou cestou od Stodůlek směrem ke skanzenu. Navazující pěšina vypadá zase velmi nevábně - bahniště a smetiště.

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Nad Palatou
S odpovědí

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Nad Palatou
Nad Palatou, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Nad Palatou sice vypadá poměrně nedávno opravovaný, ale na kříženích s vjezdy do garáží a na pozemky zůstaly bariérové obrubníky.

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Na Hřebenkách
S odpovědí

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Na Hřebenkách
Na Hřebenkách, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Na Hřebenkách sice vypadá poměrně nedávno opravovaný, ale na kříženích s vjezdy do garáží a na pozemky zůstaly bariérové obrubníky.

Chodník zahrazený kontejnery - Nad Palatou
S odpovědí

Chodník zahrazený kontejnery - Nad Palatou
Nad Palatou, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Nad Palatou mezi domy čo. 14 a 12 je v celé šířce zahrazený kontejnery na tříděný odpad.

Chodník zahrazený kontejnery - Na Hřebenkách
S odpovědí

Chodník zahrazený kontejnery - Na Hřebenkách
Na Hřebenkách, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

V ulici Na Hřebenkách mezi ulicemi U Palaty a Pod Fialkou, je sice chodník krásně opravený, ale v celé šířce zablokovaný kontejnery na tříděný odpad. Zrovna v tomto úseku ostatně není chodník ani na protější straně ulice.

Bariérový přístup na zastávku Sklářská
S odpovědí

Bariérový přístup na zastávku Sklářská
Průmyslová, Praha 15

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 06. 01. 2016

Autobusová zastávka Sklářská ve směru od Nádraží Hostivař, resp. ke Skalce, má pouze jedinou přístupovou cestu. Ta vede přes schodiště, kterému chybí pojezd pro kočárky. Domnívám se, že při troše snahy by se v prostoru vedle schodiště dala vybudovat i nějaká rampa.

Uzavřené propojení Práčská - Hyacintová
S odpovědí

Uzavřené propojení Práčská - Hyacintová
Hyacintová, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 06. 01. 2016

Od křižovatky ulic Práčská - Záběhlická - U Zahradního města vede propojovací cesta do ulice Hyacintová, avšak je na soukromé parcele 565/1 zahrazena dvojicí plotů se zamčenými brankami. (Dle katastru je druh pozemku 'zahrada' a ochrana 'zemědělský půdní fond', ale vypadá to spíš jako muzeum železné opony.) Alternativní cesta po schodišti od Dolních Chaloupek je zhruba o 80 metrů delší a bariérová. Alternativní bezbariérová cesta ke křižovatce u prodejny Žabka je zhruba o 410 metrů delší než toto uzavřené spojení, které by mohlo být bezbariérové, nebýt těch plotů. Může městská část něco udělat pro zlepšení prostupnosti území? (A mimochodem, když už si sem město nechává zavlékat ten nešvar 'soukromých ulic', docela se divím vlastníkům toho domu čp. 3234, proč vůbec investovali do výstavby pouličního osvětlení, když jim pak nestojí za to si ho udržovat a prakticky všechny ty lampy jen občasně poblikávají jako v posledním tažení.)

Nefunkční osvětlení v průchodech pod tratí - Svornosti-Strakon.
S odpovědí

Nefunkční osvětlení v průchodech pod tratí - Svornosti-Strakon.
Svornosti, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 12. 2015

V podjezdu pod železniční tratí, kterým navazuje ulice Strakonická na ulici Svornosti, jsou chodníky po obou stranách vedeny samostatnými průchody oddělenými od vozovky. V každém průchodu jsou na stěně zbytky tří kulatých zamřížovaných světel - bohužel asi už desítky let bez jakékoliv péče. Eltodo je v evidenci nemá, takže asi bude nutné urgovat obnovení přes městskou část nebo přes TSK.

Nedostatečné osvětlení - Jabloňová, u zastávky Centrum Zahr. M.
S odpovědí

Nedostatečné osvětlení - Jabloňová, u zastávky Centrum Zahr. M.
Jabloňová, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 25. 11. 2015

Zatímco obvykle je rozestup sloupů veřejného osvětlení kolem 30 metrů, zde je od sloupu v Topolové ulici nad křižovatkou k prvnímu sloupu v Jabloňové ulici vzdálenost 70 metrů. Takto vzniklá 'černá díra', připadá zrovna na zadní část zastávky linky 195 Centrum Zahradní Město, kde je poměrně velký obrat cestujících, v odpoledních a večerních hodinách především vystupujících. 'Parčík', kterým se prochází do Malinové ulice, je zcela neosvětlen, stejně tak celá východní strana Malinové ulice. Když byl před pár lety v zastávce vybudován přístřešek JCDecaux, který obvykle mívá stropní svítidlo i svítící reklamu, zde byla umístěna neosvětlená varianta. A když bylo zřízeno bílé bezpečnostní osvětlení na dvou sousedních přechodech přes Topolovou ulici, přechod přes Jabloňovou ulici přitom osvětlení nedostal, třebaže právě zde chodci vystupují do vozovky ze tmy a často ještě za stojícím autobusem - a přitom by k tomuto přechodu na obou stranách stačilo protáhnout kabely jen o pár metrů. Když byl před pár lety rekonstruován chodník v Jabloňové ulici a s ním i veřejné osvětlení, tento koncový úsek zůstal nedotčen a stále neosvětlen. byly tedy promarněny nejméně tři příležitosti, jak osvětlení tohoto místa zlepšit. Jako by zde někdo chtěl udržovat po Jizerce, Beskydech a Manětíně čtvrtou českou rezervaci tmy. Přitom původně zde u domu čp. 2572 sloup veřejného osvětlení byl - na ideálním místě, kde ani nikomu nesvítil přímo do oken (oba nejbližší paneláky k němu byly otočeny stranou bez oken). Před nějakými, odhaduji, 15 až 20 lety však byl z neznámých důvodů 'vykácen' a už nikdy nebyl nahrazen. Laik si tehdy mohl myslet, že to bylo kvůli lepší viditelnosti tehdy nového billboardu na sousedícím paneláku, ale ani ten billboard už tam dnes není. Ani žádný vysoký strom, jehož kořeny by mohly přivedení kabelu bránit (kdysi tam možná stál nějaký topol). Na čem to tedy stále vázne?

Dálnice v Sasankové ulici, nebo bordel v katastru nemovitostí?
S odpovědí

Dálnice v Sasankové ulici, nebo bordel v katastru nemovitostí?
Sasanková, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 22. 11. 2015

Kdysi dávno jsem se z nějakého důvodu (kvůli nahlášení drobné závady) díval do katastru nemovitostí, kdo je vlastníkem chodníku na jižní straně paneláku čp. 2652 - 2656 v Sasankové ulici. A s překvapením jsem zjistil, že zmíněná parcela č. 2078/375, jejíž vlastníkem je město Praha a správcem městská část Praha 10, má v katastru nemovitostí uveden způsob využití: 'dálnice'. Rád bych se zeptal městské části Praha 10 na její zkušenosti s dlouhodobým provozováním dálnice v těsné blízkosti obytného domu. Neměl by vlastník tuto dálnici označit dopravními značkami IP 14a a IP 14b, respektive nově IZ 1a a IZ 1b? Jak se této malé lokální dálnice dotkne nynější projekt Nového pojetí dálniční sítě? Neměla by tato parcela být převedena na stát, v souladu s § 9 odst. 1 zákona 13/1997 Sb. ('Vlastníkem dálnic a silnic I. třídy je stát.')? Ale teď vážně - opravdu je katastr nemovitostí natolik zbytečný, že desítky let si nikdo nevšimne a nikomu nevadí, že v něm jsou naprosté nesmysly? A že žádný kontrolní mechanismus ČÚZK ani správce a vlastníka za tu dobu neodhalí, že městská část údajně provozuje dálnici?