Vyhledávejte podle: |
S odpovědí |
Seřadit podle počtu hlasů |
Propad chodníku po opravě horkovodu
Štúrova, Praha 4
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 11. 2025
Propad chodníku po opravě horkovodu cca do 14 dnů po ukončení prací a otevření znovu pro pěší. Štúrova nad Albertem.
Vraky (kradená auta)
Křeslická, Praha 10
Kategorie: Jiné
Zasláno: 05. 11. 2025
V areálu řadoví garáží v ulici Křeslická, na městském pozemku Prahy 10, se nacházejí vraky automobilu. Některé dokonce s SPZ tedy mohou být kradené. Někdo je tam rozebírá na díly.
Nesjízdné schody mezi ulicemi Čimická a Libišská
Čimická, Praha 8
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 05. 11. 2025
Rozbité schody s kostkami na chodníku mezi ulicemi Čimická a Libišská, které jsou např. pro kočárek zcela nesjízdné. Byla bych moc vděčná za nájezd pro kočárek, obchozí cesty jsou velmi dlouhé.
Chybějící přechod pro chodce u tramvajové zastávky Ke Stírce
Klapkova, Praha 8
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 05. 11. 2025
Dobrý den, na zastávce Ke Stírce by byl prosím vhodný přechod. Mnoho lidí zde přechází nejen kvůli přestupu z tramvaje na tramvaj. Nejbližší přechody jsou na světelné křižovatce s ulicí Zenklova, kde to zabere minimálně 5 min zdravému člověku, než by došel tam a zpět. A minimálně stejně dlouho to trvá ještě na vzdálenější přechod u metra Kobylisy. Zde je samozřejmě také vysoký výskyt lidí a přestup na zastávce Ke Stírce je tedy pohodlnější. Pokud by to někdo rovnou chtěl zamítnout od stolu, tak doporučuji, aby si na místo zajel a vyzkoušel si situaci na vlastní kůži. Děkuji
Chybějící propojení Branického mostu a cyklostezky A1
Branický most, Praha - Velká Chuchle
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 10. 2025
Z nově opraveného Branického mostu (mostu Inteligence) vede lávka se dvěma schodišti (ve vlastniství Hlavního města Prahy a ve správě Velké Chuchle) - jedno směřuje na úzký chodníček podél Strakonické ulice, druhé je zaslepeno. Z tohoto ramene by mohlo (a podle mě mělo) vést propojení s cyklostezkou A1, čímž by se velmi zatraktivnila celá oblast pro pěší pohyb a vzniklo de facto nové pohodlné propojení dvou břehů Vltavy. Svah a přilehlý pozemek je ve vlastnictví Povodní Vltavy, ale myslím, že by mělo dojít ke koordinaci mezi těmito subjekty a výstavbě nového schodiště.
strakonická do centra u smíchovského přístavu
Strakonická, Praha 5
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 30. 09. 2025
smíšený chodník (s cyklo) žádost o prořez
Signalizace chodců při odbočování z křižovatky Freyova do Kolbenova
Freyova, Praha 9
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 24. 09. 2025
Dobrý den, ráda bych upozornila na rizikovou situaci na křižovatce Freyova × Kolbenova při odbočování z ulice Freyova doprava na Kolbenovu. V současnosti se často stává, že při odbočování autem doprava mají chodci někdy zelenou a vstupují do přechodu, jindy mají červenou a nevstupují – bez jakékoliv zjevné logiky. Řidič tak nemá jasný signál, zda má očekávat chodce v přechodu, což je nebezpečné pro chodce i řidiče. Navrhuji zvážit doplnění jednoznačné signalizace pro chodce (např. samostatného světelného signálu), aby bylo zřejmé, kdy mají chodci skutečně volno a kdy ne. Tento krok by významně zvýšil bezpečnost všech účastníků provozu.
Nemožnost přechodu přes silnici
Goetheho, Praha 6
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 09. 2025
Dobrý den, jdete směrem z Mlýnské do Goetheho a za tunelem není možnost, jak bezpečně přejít na druhou stranu. V odpolední a večerní špičce je to strašné. Ano, přechod je za zatáčkou vpravo, ale daleko, a když tunelem jdete po levé...hrůza.
Odvodnění chodníku je atrapa !
Na dlouhém lánu, Praha 6
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 15. 09. 2025
Odvodňovací žlaby jsou udělané jen na oko. Nikam nevedou. Viděl jsem jak je jen položili. Žádám o nápravu. Udělejte plnohodnotné odvodnění chodníku do kanalizace a plnohodnotný chodník s rekonstrukcí silnice. V dezolátním stavu. Tenhle prostor se nachází hned vedle školy.
Úprava dopravní situace
Hošťálkova, Praha 6
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 09. 2025
Dobrý den Chtěl bych upozornit na úsek který je celý špatně. Jedná se o ulici Šlikova v Praze 6. Tento úsek je obousměrný a s parkováním po obou stranách vozovky. Na vozovce se ještě k tomu nachází umístění popelnic na třídění odpadů. Vozovka je pro jedno vozidlo sama osobně úzká. Dvě jedoucí vozidla už vůbec neprojedou. Tento úsek porušuje všechny pravidla normy. Několikrát zde byla nehoda. Neustále dochází k ohrožování chodců u popelnic. A k tomu se neustále jezdí 50 kilometrovou rychlostí. Žádám o nápravu. Zrušte parkování z jedné strany a vznikne plnohodnotný jednosměrný provoz nebo odstraňte obě strany parkování a získáte plnohodnotný obousměrný provoz. A prosím o umístění přechodu od schodů Šlikova k ulici Kochanova,kde chodí opravdu hodně dětí , zejména školky.
Nezabezpečená větrací a úniková šachta
Kladenská, Praha 6
Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 09. 2025
Nezabezpečená otevřená větrací úniková šachta. Nebezpečí pádu dítěte nebo zvířete !
Žádné zábrany u tramvajového ostrůvku Špitálská (směr centrum)
Kolbenova, Praha 9
Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 09. 2025
Na tramvajovém ostrůvku Špitálská byly přidány zábrany mezi ostrůvek a vozovku, ale pouze po směru Hloubětín. Směr centrum zůstal bez zábran. Denně zde vystupují stovky dětí, které míří do přilehlých škol a školek. S malými dětmi je to opravdu problém - jeden špatný krok do vozovky a je pod autem, která na Kolbenově jezdí i 70km/h. Když pak např.jedete vysokopodlažní tramvají, postavíte batole na chodník a chcete mezitím vyndat kočár z tramvaje, tak jde fakt o život.
Podnět k řešení nebezpečné křižovatky Prosecká - Čimická - Jablonecká
Prosecká, Praha 9
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 08. 09. 2025
Vážený pane starosto, obracím se na Vás s podnětem týkajícím se křižovatky Prosecká - Čakovická - Jablonecká, kterou téměř denně využívám. Jedná se o místo, které je dlouhodobě velmi nebezpečné jak pro chodce, tak pro řidiče. Na této křižovatce již bohužel došlo minimálně ke dvěma tragickým úmrtím a opakovaně zde dochází k nebezpečným situacím, které by si zasloužily systémové řešení. Jsem přesvědčena, že by výrazně přispělo k bezpečnosti vybudování kruhového objezdu, případně jiného dopravního opatření, které by snížilo riziko kolizí a přispělo k plynulejšímu a bezpečnějšímu provozu. Ráda bych Vás proto požádala, zda by se tato záležitost mohla stát předmětem projednávání a zda je možné zvážit konkrétní kroky ke zlepšení situace. Předem děkuji za Váš čas a ochotu se tímto problémem zabývat. S pozdravem Monika Štáfová
Nebezpečí při vystupování z tramvaje
Vítězná, Praha 1
Kategorie: Jiné
Zasláno: 01. 09. 2025
V ulici Vítězná je z tramvaje vstup do vozovky a řidiči aut absolutně ignorují zastávku. Projíždějí, když už má tramvaj otevřené dveře a to je prostě o život. Ideální by byl retardér, nebo aspoň vyvýšení.
Přechod v ulici V Olšinách u stanice metra
V olšinách, Praha 10
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 09. 2025
U stanice metra Strasnicka je podchod pro chodce. Dne 31.8.2025 jsem zjistil ze se pres vozovku ktera ma 4 pruhy vybudoval přechod pro chodce nad podchodem primo proti škole. ⚠️. Podchod u školy je bezpečnostní infrastruktura – má děti a chodce odvést mimo silnici, aby nemuseli přecházet rušnou komunikaci. Pokud úřad nad podchodem vybudoval pěší přechod přes vozovku, vzniká paradox: místo aby se chodci vedli podchodem, dostali možnost přecházet „nahoře“. Z pohledu bezpečnosti • Primární účel podchodu: chránit chodce (zejména děti) před střetem s vozidly. • Zřízení přechodu nad podchodem může vést k: • snížení využívání podchodu, • zvýšení pohybu chodců přímo po vozovce, • riziku nehod (děti a starší lidé si zkracují cestu). Právní a normativní rovina 1. Zákon o pozemních komunikacích (č. 13/1997 Sb.) – bezpečnost a plynulost provozu jsou hlavní zásadou. 2. Vyhláška č. 294/2015 Sb. (dopravní značení) – přechod se zřizuje jen tam, kde je to účelné a bezpečné. 3. Technické podmínky Ministerstva dopravy (TP 65 – Zásady pro dopravní značení) – doporučují nezřizovat přechod v těsném okolí podchodu, protože se tím ruší jeho funkce. 4. Pokud je podchod u školy, mohla by být napadnutelná i otázka péče řádného hospodáře veřejné instituce, která stavěla (proč investovala do podchodu a pak ho „znefunkčnila“). V případě že nebude přechod nad podchodem zrušen obrátím se na patřičné orgány z důvodu že: • může to být považováno za porušení bezpečnosti provozu – nebo alespoň za postup odporující smyslu dopravního řešení. • Policii ČR – dopravní inspektorát (dohlíží na bezpečnost přechodů), • Ministerstvo dopravy / odbor BESIP, • případně i Českou školní inspekci (protože jde o bezpečnost dětí v okolí















