Monika Domincová

Registrovaný: 13. únor 2025

8 celkem zaslaných 6 nově zaslaných 0 s odpovědí 0 vyřešených 2 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Stání vozidel na chodníku u křižovatky, zákaz zastavení
Nově zaslaný

Stání vozidel na chodníku u křižovatky, zákaz zastavení
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 04. 08. 2025

Východní chodník ul. U Elektry vedle bytového domu Finep, který chodník vybudoval, chybí řešení pro zastavení dodávek a zásobování parterů na Poděbradské. Dodávky najíždějí přes obrubník těsně za křižovatkou a odbočením do obytné zóny z Poděbradské, což způsobuje časté kolize i v oblasti přechodu pro chodce. Pokud místo přejedou, otáčejí se v křižovatce s ul. Sousedíkova nebo Modrého a najíždějí do chodců na přechodech, následně se vrací a vjíždějí do protisměru a najíždějí na chodník v protisměru. Další kolize nastává, kdy z chodníku vjíždějí zpět do vozovky. Po celé délce je umístěn zákaz zastavování. Developer nezajistil zábrany parkování, ale především možnost zastavit na bezpečném místě. Vhodnou vozovku opatřil nelogicky závorou, což sice umožnilo zabránit vjezdu vozidel, ale to i včetně dodávek obsluhujících dům. Developer byl na problém upozorněn, ale řešení slibuje až s další výstavbou, nicméně řešení tomu příliš neodpovídá.

Nebezpečný prostup zúženým hrdlem se dvěma nepřehlednými křižovatkami
Nově zaslaný

Nebezpečný prostup zúženým hrdlem se dvěma nepřehlednými křižovatkami
Poděbradská, Praha 14

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 08. 2025

Místo hlavního prostupu čtvrtí mezi Poděbradskou a Kolbenovou ulicí, propojení parku Zahrádky s tramvajovou zastávkou a přístup od Poděbradské k metru Kolbenova, přístup ke škole a školce. Dvě nebezpečné křižovatky, úzké chodníky neumožňující bezpečné míjení dvou kočárků/skupin dětí apod. Prostup pod mostem cyklostezky je příliš úzký a je potřeba ho stavebně rozšířit, aby bylo možné rozšířit chodníky pro možné míjení aut i chodců. Chybějící chodníky či koridory pro chodce se sníženým obrubníkem, špatně viditelné osoby na hlavním přechodu k parku (za šera). Ulice U Elektry má více kritických míst, měla být již rekonstruována a upravena pro větší bezpečnost, projekt však nikdo neřeší. Praha 9 usiluje o zklidnění a zlepšení bezpečnosti, ale realizace se ani neprojektuje. V místě má kromě školy vzniknout školní kampus (další dvě školy) a školka, dále zde je schvalována bytová výstavba. Developer problém neřeší, naopak situaci ve svém návrhu projektu ještě zhoršuje (kladná stanoviska v rámci územního řízení). Kdo je zodpovědný za rekonstrukci ulice a realizaci opatření podporovaných MČ Praha 9?

Otáčení vozidel  na světelných křižovatkách Poděbradské
Nově zaslaný

Otáčení vozidel na světelných křižovatkách Poděbradské
Poděbradská, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 04. 08. 2025

Na celém úseku od Harfy po Kbelskou chybí legální možnost otáčení vozidel mimo světelné křižovatky, kde dochází při více než 1 jízdním pruhu k ohrožení chodců na chodníku a k zhoršení bezpečnosti složitých křižovatek. Na ostatních úsecích Poděbradské, Kolbenovy i Sokolovské tyto prostupy jsou. Přitom úsek bez prostupů má relativně mnohem více vjezdů do areálů, k jednotlivým firmám, komerčnímu centru, do obytných zón. Pokud by řidič chtěl řešit otočení odbočením do postranních ulic, dochází k ohrožení bezpečnosti provozu v často slepých ulicích, kde není možné se bezpečně otočit do protisměru. Je potřeba řešit zpomalení provozu na Poděbradské, posílení přechodů a upřednostnění bezpečnosti chodců a obsloužení místních podniků a objektů či obytných budov. Otočení u ul. Na Obrátce v místě křížení tras tramvají a blízkosti křižovatky s Kbelskou (okruh), navíc v místě přebíhání chodců k tramvajové zastávce, je velmi rizikové a nevhodné. Magistrát na podnět nereagoval vstřícně. Obrázek znázorňuje úsek bez možnosti bezpečného otočení do protisměru při potřebě odbočit do prožejší strany.

Nebezpečný prostor parkování v křižení pěších tras a prudký sjezd
Nově zaslaný

Nebezpečný prostor parkování v křižení pěších tras a prudký sjezd
Ocelářská, Praha 9

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 04. 08. 2025

Relativně málo prostorná parkovací plocha pro rugby klub na protější straně řeky v rámci rekreační zóny Rokytky, kde se střetávají 4 pěší trasy v místě jediné lávky přes Rokytku a jediné přístupové trasy k hojně navštěvovanému rugby klubu. Pěší nemají kudy projít, počet aut s povolením vjezdu do zelené rekreační plochy parku a fitness louky neodpovídá kapacitě místa - kapacita pro bezpečný pohyb chodců je cca 12 - 15 aut, parkuje a střídá se jich tu desítky. Auta se otáčí a střídají v omezeném prostoru, chodci nemají kam uhnout. Praha 9 je správcem zeleně, povolenky k vjezdu si vydává klub a zdá se, že počet není nijak omezen. Parkování i vysazování dětí je možné pohodlně v okolních ulicích.

Kolizní křižovatka páteřních cyklotras - chybějící pěší prostupy
Nově zaslaný

Kolizní křižovatka páteřních cyklotras - chybějící pěší prostupy
Na obrátce, Praha 14

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 08. 2025

V lokalitě s intenzivní výstavbou při Poděbradské a kolem parku Zahrádky vznikají jako propojení mezi jednotlivými sídlišti pouze cyklostezky, a to páteřní, s vysokou frekvencí a rychlou jízdou cyklistů. Na dálkových trasách nejsou označena místa, kde se napojují chodci, a to podél celé obytné čtvrti. Vstupy nejsou viditelné z dálky, často jsou spíše zakryté např. zelení. Nejkritičtější místo je křižovatka několika páteřních směrů (trojúhelník s velmi malou plochou křížení), zároveň se zde pohybuje hodně chodců, malých dětí, jde o rekreační plochy a jediné bezbariérové propojení v rámci území. Napojení chodců od ul. Modrého je velmi nebezpečné, neoznačené, chodci vstupují do protisměru, pokud potřebují zahnout směrem k sídlišti Suomi (podél betonárny k zastávce Vozovna Hloubětín). V místě se střetává trasa cyklistů od Klíčova směrem do Kyjí a dále směrem do centra, cyklisté kříží místo všemi směry, chodci také, uprostřed malé zelené plochy je navíc fitness prvek a jedna z mála laviček. Zároveň zde ústí příkré schody od Rokytky - jediný přístup z rekreačního údolí a propojení s parkem Zahrádky. Plánovaná výstavba bytového projektu situaci má ještě zhoršit dalším křížením v nepřehledné zatáčce směrem k mostu před Poděbradskou, což je potřeba zamítnout. Naopak by developer mě vybudovat přístup k řece Rokytce bezbariérově v přehledném a logickém místě na opačné straně cyklostezek. Celá křižovatka by se měla zpřehlednit, výrazně odlišit od cyklostezek tak, aby i chodci i cyklisté jasně vnímali, že jde o křižovatku/náměstí, kde je volný pohyb všech účastníků, zpomalit pohyb a rozšířit plochu napojení tak, aby bylo možné zamezit střetům. Developer místo toho plánuje umístit zde přímo v křižovatce sezónní bistro s posezením což by situaci naprosto paralyzovalo. V územním řízení přesto vydána souhlasná stanoviska bez požadavků na zlepšení bezpečnosti chodců, přestože jde o obytnou čtvrť s nadprůměrným pohybem malých dětí, jde i o přístup ke škole a tramvaji.

Chybějící chodník - místo něj parkovací místa (soukromá)
Nově zaslaný

Chybějící chodník - místo něj parkovací místa (soukromá)
U Elektry, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 04. 08. 2025

Přímo na hlavní trase od zastávky tramvaje směrem na jih od Poděbradské v ul. U Elektry chybí úplně chodník. Lidé chodí ve vozovce. Lze přejít na druhou stranu, nicméně tato cesta nikam nevede, a tak přirozeně lidé jdou od tramvaje rovně přímo. Bohužel jde však o soukromý pozemek v místě, kde by měl vzniknout chodník. Jedná se o intenzivně se rozvíjející čtvrť. Všude probíhá výstavba, v současné době jde o přístupovou cestu k Bleším trhům s vysokou nárazovou návštěvností, lidé se mísí s auty přijíždějícími na parkoviště. Do budoucna zde bude výstavba. Je potřeba řešit patovou situaci, kdy místo chodníku jsou parkovací stání firmy vlastnící budovu na rohu ulic Poděbradská/U Elektry. Za možné řešení zřejmě lze považovat jen VPO/VPS a nahrazení parkovacích míst v rámci rekonstrukce ulice podél chodníku. To však zřejmě neumožní šířka ulice. Dokud není dostavěna budova Central Group Nová Tesla na protějším pozemku, zřejmě by se dalo s developerem nějak řešit, ale zatím se to neděje a čím déle se bude čekat, tím menší je šance na řešení. Kdo je za tuto bariéru pro chodce odpovědný? Kdo by měl věc vlastně řešit? Jelikož navíc chybí na opačné straně přechod přes Poděbradskou, vzniká v tak frekventované hlavní pěší křižovatce nesmyslně klikatá prostupnost. Podnět předán již na MČ Praha 9.

Místo chodníku k metru Kolbenova rampa pro sklad knih
Bez odpovědi

Místo chodníku k metru Kolbenova rampa pro sklad knih
Na černé strouze, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 27. 02. 2025

Chodníky i vozovka Na Černé Strouze jsou hlavní přístupovou trasou pro obrovské území bytových novostaveb kolem Parku Zahrádky, Poděbradské, k metru Kolbenova. Jsou však v soukromých rukách (2 subjekty). Vedle metra je budova, kde sídlí Knihobot, jehož obrátka je obrovská, několikrát denně zde stojí dodávky a nákladní vozy a vykládají či nakládají velké množství zboží. Stojí přitom kolmo k budově a blokují celý chodník i kus vozovky. Chodci tedy musí obcházet vozidlo středem vozovky, pokud se tedy nerozhodnou vrátit několik desítek metrů na přechod na druhé straně ulice. Polovina chodníku je zastavěná rampou, ke které se vždy přistaví vozidlo tak, že úplně zabrání průchodu. Bohužel to tak zřejmě bylo zkolaudováno. Vůbec nelze odhadnout, jestli to má nějaké řešení kromě vyvlastnění ve veřejném zájmu, ale zároveň by musel být řešen přístup do skladových prostor firmy. Možná jedině udělat přechod z obou stran rampy. Auta parkují však mnohdy i několik vedle sebe... muselo by se dobře prověřit, kde je blokována vozovka.

Chybějící přechod k dvěma zastávkám na Poděbradské (Starý Hloubětín)
Bez odpovědi

Chybějící přechod k dvěma zastávkám na Poděbradské (Starý Hloubětín)
Poděbradská, Praha 14

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 17. 02. 2025

Nedávno došlo k vybudování nové tram zastávky na Poděbradské, která byla dříve umístěna mimo Poděbradskou, u ul. Na Obrátce. Zastávka slouží obytné čtvrti a propojuje ji s centrem Hloubětína. Není však vůbec řešen přechod v místě, kde navazuje obytná zástavba. Téměř všichni chodci přebíhají na obou stranách dva pruhy Poděbradské, navíc v místě, kde se otáčejí opakovaně vozidla a navíc v místě křížení několik tras tramvají. Jedná se o velmi nepřehledné místo těsně za velkou křižovatkou s Kbelskou. Záznam zde https://youtu.be/dOuhxJti0XQ