Vyhledávejte podle:



Vyřešené, Bariérovost, Praha 1

Seřadit podle počtu hlasů
Pěší spojení Muzeum - 1. nástupiště Hlavní nádraží
Vyřešený

Pěší spojení Muzeum - 1. nástupiště Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 05. 2022

Pěší cesta z Vinohradské od Muzea na Hlavní nádraží Legerovou ulicí dnes končí svedením chodců z chodníku na silnici. Přitom ve stejné úrovni jako je konec chodníku se za plotem směrem ke kolejím nachází široká nevyužitá pochozí plocha. Rád bych tímto požádal o vybourání části plotu v místě konce dnešního chodníku a tím umožnění bezpečného průchodu opravdu až k samotnému nádraží. K případné námitce, že probourání plotu vyvolá potřebu výstavby nové brány lze dodat jen tolik, že přímo u historické budovy nádraží o pár desítek metrů dál plot končí a žádná brána se zde nenachází, tudíž již neplatí, že by areál hlavního nádraží byl oplocený a uzamykatelný. Současný chodník se nachází na pozemku č.p. 4101/1 ve vlastnictví HMP a zmíněný plot k probourání na pozemku č.p. 4372/1 ve vlastnictví společnosti České dráhy. Předem děkuji

běžné parkování koloběžek na rohu Larské/Spálené
Vyřešený

běžné parkování koloběžek na rohu Larské/Spálené
Lazarská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 04. 09. 2023

běžné parkování koloběžek na rohu Larské/Spálené, viděno mnohokrát, vyfoceno 21.8.23 před 11h

Chybějící pěší spojení od břehu Vltavy na Mánesův most
Vyřešený

Chybějící pěší spojení od břehu Vltavy na Mánesův most
Klárov, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 18. 01. 2016

Mezi parčíkem na Klárově a Mánesovým mostem existuje přirozená pěší trasa. Té stojí dnes v cestě běžně přelézané zábradlí, běžně přecházený nezpevněný svah a chybějící napojení na pěšinu, která vede pouhých pár metrů odsud. V projektu URMu z 9/2011, z něhož vychází i současná úprava Alšova nábřeží se sochami Johna Hejduka, je toto spojení řešeno. Dle mých informací však jeho realizaci v současnosti MČ není nakloněna. Popírat přirozené pěší cesty lidí je ale škoda...

Uzavírka chodníku bez patřičné možnosti obejití
Vyřešený

Uzavírka chodníku bez patřičné možnosti obejití
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 02. 05. 2022

V podjezdu pod Čechovým mostem je výkop, který blokuje celou šířku chodníku i přilehlého místa pro parkování. Chodci musí místo obcházet vozovkou, kde auta jezdí velmi rychle a navíc jsou schovaná za zatáčkou. Prosím o vyhrazení průchodu pro pěší.

Bariérový severní přechod Vítězná x Šeříková
Vyřešený

Bariérový severní přechod Vítězná x Šeříková
Šeříková, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 05. 2022

Na severním přechodu, tj. blíže Kampě, přes ulici Šeříková se na straně blíže mostu Legií nachází zvýšený obrubník, kvůli němuž je tento přechod bariérový. Vím, že přechod na druhé straně Vítězné je bezbariérový, avšak k němu je třeba dojít oklikou přes Újezd, resp. téměř okolo Café Savoy. Toto by ovšem nemělo být výmluvou pro bariérovost zmíněného přechodu ležícího na důležité spojnici Národního divadla a Petřína.

Dočasný sloup tramvajového vedení na mostě Legií
Vyřešený

Dočasný sloup tramvajového vedení na mostě Legií
Most legií, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2022

Na mostě Legií je na úrovni Střeleckého ostrova již téměř rok před lampou číslo 101 960 umístěný přenosný sloup s betonovou základnou, který drží tramvajové trakční vedení. Původně bylo vedení zavěšeno na lampě. Na ní však zatím žádné údržbářské práce, které by vedly k návratu trolejí na lampu, neproběhly. Existuje nějaký odhad, kdy by měla být lampa opravena a spolu s tím odstraněn i přenosný sloup?

Zapomenuté ohrazení na Staroměstském náměstí (P1)
Vyřešený

Zapomenuté ohrazení na Staroměstském náměstí (P1)
Staroměstské nám., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 04. 07. 2022

Na Staroměstském náměstí je poblíž Mariánského sloupu už několik týdnů bez zjevného důvodu čtvercové kovové hrazení. Mám za to, že ho kdosi zapomněl odstranit. Minimálně by to stálo za prověření, případně doplnění informační tabulky, oč se jedná.

Bariérová zastávka tramvaje Karlovy lázně
Vyřešený

Bariérová zastávka tramvaje Karlovy lázně
Smetanovo nábř., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 09. 02. 2012

Chodci se při výstupu z tramvaje na této zastávce často potýkají se závažnými nedostatky. Pro lidi na vozíku není zastávka použitelná vůbec, pro další lidi s omeznou možností pohybu jen obtížně. U nízkopodlažních tramavají nelze vyklopit plošinu, zastávky tohoto typu nejsou uváděny jako přístupné ve vyhledávačích na DP Praha. Minulý rok proběhla rozsáhlá rekonstrukce Smetanova nábřeží bez požadovaných úprav. Řešením by byl chodníkový mys, případně zastávka vídeňského typu. Prosím Vás o informaci, jak s tímto podnětem naložíte. Děkuji Erik Čipera, o.s. Asistence

Dočasné dopravní značky v Divadelní ulici znemožňují použití chodníku
Vyřešený

Dočasné dopravní značky v Divadelní ulici znemožňují použití chodníku
Divadelní, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 10. 08. 2022

Několikrát do roka dochází v ulici Divadelní (v části od Národního divadla až po ulici Krocínova) k záboru parkovacích míst pro účely natáčení filmu (nejspíše v rámci Národního divadla). Dočasné značení je umístěno na chodníku v ulici Divadelní tak nešťastně, že v některých případech nelze po chodníku projít. Nutné dodat, že chodík je opravdu v některých částech úzký a v dnešní době by neodpovídal nejspíše stavebním normám. Obejít toto dočasné značení znamená vstoupit do přímo do vozovky, což například s kočárkem je dost nešťastná situace - automobily zde jezdí velice rychle. Ani použití chodníku na druhé straně ulice není v této části ulice možné - buď je chodník ještě užší nebo zde vůbec není.

Rozbitý poklop na chodníku - hlavní nádraží Praha
Vyřešený

Rozbitý poklop na chodníku - hlavní nádraží Praha
Legerova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 09. 02. 2022

Před hlavním nádražím na chodníku v Praze jsem dnes (5.2.2022) viděl rozbitý poklop, sám jsem si toho na poslední chvíli. Nevím jestli to tam je dlouho, ale je vidět, že je to zrezlý a chtělo by to opravit, než tam někdo zahučí.

Blokování chodníku reklamou
Vyřešený

Blokování chodníku reklamou
Josefská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 07. 02. 2016

'Italská' restaurace v Josefské ulici dlouhodobě (několik let!) blokuje polovinu chodníku otevřenou okenicí/dveřmi. Dřív jako zarážku používala polena, poslední rok má pro tento účel přímo petlici. Protože je restaurace zastrčená stranou od turistické trasy vedoucí Mosteckou ulicí, otevírá tyto dřevěné dveře kvůli blikající reklamě.

Nevhodné prostory pro chodce vs. místo pro auta v Platnéřské
Vyřešený

Nevhodné prostory pro chodce vs. místo pro auta v Platnéřské
Platnéřská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 01. 11. 2013

Šikmé parkování + zbytečně široký prostor pro obousměrný provoz v Platnéřské ulici vytěsňují chodce na úzké proužky zbylých chodníků. Uliční profil by stálo za to přeplánovat. Pár set metrů odsud jsou poloprázdné podzemní garáže. Praha 1 by mohla zprostředkovat zvýhodněné podmínky pro garážové stání svých rezidentů, čímž by se uvolnily ulice v oblasti. Nevyužitá vnitřní garážová stání se nacházejí jistě i na dalších místech v bezprostřední blízkosti. Vyplatí se jejich majitelům mít je poloprázdná nebo plná s tím, že někteří řidiči (po zprostředkování MČ) zaplatí míň? Každý automobil až 80 % času bez využití stojí zaparkovaný... Parkování přímo před vlastním domem jednak všichni, kdo by to chtěli mít, ani nemohou, navíc to celá řada vlastníků aut většinu času ani nepotřebuje...

Lavičky na chodníku
Vyřešený

Lavičky na chodníku
Karlova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 10. 03. 2020

Provozovny v Karlově ulici blokují chodník lavicemi. Zábory na to mají sotva, ale už to trvá dva měsíce.

Nepřístupný nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum
Vyřešený

Nepřístupný nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum
Legerova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 20. 05. 2014

Nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum je uzavřen firmou DAP a to bez vysvětlení a bez jakéhokoliv data, kdy bude znovu zpřístupněn. Kočárky to po vedlejších schodech ještě dají, ale vozíčkáři asi těžko. Po zrušení přechodu pro chodce přes magistrálu se jedná o jedinou cestu tímto směrem široko daleko. A samozřejmě, že na místě nikdo nepracuje na urychlené opravě. V Praze sice firmy rozložení staveniště na několik měsíců považují za standard, ale možná je načase, aby se někdo měl k akci alespoň v místech, kde neexistují 'objízdné' alternativy.