Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Světelná signalizace, Praha 6

Seřadit podle počtu hlasů
Vypnutá signalizace na křižovatce Bělohorská - Pod Královkou
S odpovědí

Vypnutá signalizace na křižovatce Bělohorská - Pod Královkou
Pod Královkou, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 15. 09. 2016

Během letních prázdnin byla vypnutá světelná signalizace na křižovatce Bělohorská-Pod Královkou. Do této křižovatky se sjíždí 13 pruhů aut, dále jí přejíždí 2 pruhy tramvají a vedou ní linky autobusů MHD. Přechod křižovatky od hotelu Pyramida je smrtelně nebezpečný, protože auta vyjiždějí od ulice Patočkova do kopce a musí vyjet až na přechody pro chodce, aby se dostaly na horizont terénu. Tento přechod používají děti, které docházejí do ZŠ Pod Marjánkou a ZŠ Marjánka, senioři a ostaní chodci. Bez světelné signalizace chodci kličkují mezi auty. Podle MÚ Praha 6 v současné době probíhá monitoring, který má prokázat nutnost světelné signalizace na zmíněné křižovatce. V rámci třídních schůzek na ZŠ Pod Marjánkou se rodiče shodli, že od vypnutí semaforu svoje děti na křižovatku samotné nepouštějí, raději je vozí autem nebo tramvají. Výsledek monitoringu proto bude velmi neprůkazný.

Nevhodný režim signalizace na přechodu pro chodce
S odpovědí

Nevhodný režim signalizace na přechodu pro chodce
Veleslavínská, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 14. 09. 2015

V případě uplatnění preference tramvaje nastává na semaforech pro chodce přes Evropskou ulici nebezpečná situace, kdy oba přechody přes vozovku mají zelenou, zatímco na přechodu přes samotné tramvajové koleje je červená. Tramvaj přitom od města přijíždí po zatravněném pásu a není slyšet - ale reálně není v hluku křižovatky slyšet ani tramvaj jedoucí směrem k Vítěznému náměstí. Pokud se tramvaj ke křižovatce neblíží, tak je zelená na všech třech sekcích přechodu, nebo dokonce je naopak nejdříve na kolejích. Tramvaj směrem od Vítězného náměstí přitom přijíždí většinou značnou rychlostí, protože má zastávku až za křižovatkou. I když z čistě technického a právního hlediska je vše v pořádku, chodci často situaci, kdy je červená přes koleje, přehlédnou a vcházejí přímo před tramvaj. Přes přechod chodím několikrát v týdnu a od otevření metra jsem již dvakrát zažil situaci, kdy chodec na poslední chvíli před tramvají vyděšeně uskakoval. Navrhuji změnit režim tak, aby zelená pro chodce přes vozovku byla proti současné situaci opožděna tak, aby chodec nemohl dojít ke kolejím dříve, než tramvaj projede. Zejména by toto opatření bylo vhodné ze severního chodníku Evropské, protože chodci stejně musí čekat na zelenou přes koleje na úzkém pruhu přechodu mezi vozovkou a tramvajovými kolejemi.

Nebezpečně nastavený semafor v Podbabské
S odpovědí

Nebezpečně nastavený semafor v Podbabské
Podbabská, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 05. 02. 2015

Semafory na přechodu Podbabské od vlakové a autobusové zastávky k tramvajové točně jsou nevhodně nastavené. Při přecházení směrem ke točně se rozsvítí zelená pro přecházení vzdálenějšího pruhu (do Dejvic), ale pro bližší pruh (z Dejvic) pro chodce zůstane poměrně dlouho červená, navíc auta přijíždějící z Dejvic mají stále zelenou a přes přechod projíždějí velmi rychle. Obávám se, že je jen otázkou času, než někdo zareaguje automaticky na 'vzdálenější' zelenou a vejde rovnou pod auto.

Přechody na Hradčanské
S odpovědí

Přechody na Hradčanské
Milady Horákové, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 06. 2012

Situace na Hradčanské je výrazně přátelštější vůči autům než vůči chodcům. Tři faktory chodce při překonávání ulice zásadně znevýhodňují: 1) Semafory jsou vybaveny 'tlačítkem pro chodce'. To u takto frekventovaného přechodu považuji za zbytečnost. Většinu dne je přechod v plné permanenci a tlačítko tak ztrácí smysl. (Pozn.: vím, že je možné, že je semafor nastaven v režimu, kdy tlačítko není třeba mačkat a zelená skočí i tak. Chodci to ale neví a tlačítko stejně mačkají. To není chyba chodců, ale tlačítka, které nijak nehlásí 'teď mě mačkat nemusíš') 2) Intervaly světel jsou výrazně výhodnější pro auta. Zelená pro auta trvá daleko déle (mohu na přání změřit) než zelená pro chodce. Ptám se, proč? Nemám přesná data k frekventovanosti tohoto místa, ale tipoval bych, že jím za den projde daleko více chodců, než projede lidí v autech. Přesto jsou chodci signalizací znevýhodněni a musejí daleko déle čekat. 3) Pro překonání jedné ulice musí chodec postupně překonat tři semafory. Ty navíc nejsou dostatečně synchronizovány a ve spojení s bodem 2) je výsledkem fakt, že chodec musí pro přechod na druhou stranu ulice většinou třikrát čekat na zelenou. Autům stačí pro překonání stejného místa čekat pouze jednou, navíc podstatně kratší dobu. Nepoměr je ohromný a krajně nespravedlivý. Pokud chceme, aby město bylo místem pro lidi, měl by být poměr přesně opačný - stranit hlavně lidem, nikoliv IAD. Nejsem odborník a nevím přesně, jaké je ideální řešení. Spravedlivé by mi přišlo odstranit semafory na tramvajovém pásu a nechat pouze semafory na jedné a na druhé straně ulice. Aby vznikl jeden dlouhý přechod. Na něm pak upravit interval světel tak, aby zelená pro chodce svítila minimálně stejně dlouho jako pro auta. Budu rád za jakékoliv konstruktivní řešení, které místo zprůchodní pro většinu jeho uživatelů, tedy chodců.

velmi dlouhé čekání na zelenou
S odpovědí

velmi dlouhé čekání na zelenou
Patočkova, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 02. 2012

Na novém přechodu přes Patočkovu na křižovatce s ulicí Na Hubálce je tlačítko pro chodce a cyklisty. Mezi zmáčknutím tlačítka a rozsvícením zelené je ale velmi dlouhý interval, dost zbytečně. Přechod není tak frekventovaný, aby někdo chtěl přecházet každou minutu. Případně se tam dá určitě nastavit nějaký minimální limit, jak často může zelená svítit.