Nebezpečně nastavený semafor v Podbabské

Semafory na přechodu Podbabské od vlakové a autobusové zastávky k tramvajové točně jsou nevhodně nastavené. Při přecházení směrem ke točně se rozsvítí zelená pro přecházení vzdálenějšího pruhu (do Dejvic), ale pro bližší pruh (z Dejvic) pro chodce zůstane poměrně dlouho červená, navíc auta přijíždějící z Dejvic mají stále zelenou a přes přechod projíždějí velmi rychle.
Obávám se, že je jen otázkou času, než někdo zareaguje automaticky na 'vzdálenější' zelenou a vejde rovnou pod auto.

Zaslal: Jan Klouzal, 05.02.2015 v 14:48

Praha 6-

Podbabská, Praha 6

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 11.02.2015 20:14

Obdobná praxe je běžná všude tam, kde by pěší při překonávání větší vzdálenosti mezi chodníky neúměrně narušoval plynulost silničního provozu, příp. tam, kde míra poptávky pěších je na obou částech přechodu rozdílná (zejména u tramvajových zastávek). Jev, který je v příspěvku popsán, samozřejmě nastat může, nicméně, i pěší účastníci silničního provozu jsou povinní dbát o svoji bezpečnost.
Dne 10.2. proběhla na místě závěrečná kontrolní prohlídka (v rámci řízení o vydání kolaudačního souhlasu) a podnět byl projednán se specialisty Policie ČR a předán odpovědnému subjektu – odboru dopravních agend MHMP – k posouzení. Městská část správu na místních komunikacích I. třídy a ani v oboru světelné signalizace nevykonává.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Tomáš z chodciprotisobě.cz: V podstatě máte několik možností, jak to řešit. Můžete zrušit ostrůvek a nechat chodce přecházet 2x delší úsek najednou, a nebo oba přechody rozsvěcet současně. Pak se ale najde "jiný Honza", který si bude stěžovat, že je přechod moc dlouhý a bojí se tam přecházet i na zelenou, a nebo se mu nebude líbit, že má v první části přechodu čekat, když už auta stojí a mohl by jít na vlak.

Neboli s ohledem na bezpečnost a minimum časových ztrát chodců, kteří umí správně vyhodnotit situaci je signalizace pro chodce nastavena správně (tak jako drtivá většina jiných v Praze), ale může to samozřejmě přinést některým jedincům Vámi popisované úskalí. Pro každého je holt lepší něco jiného.

O tom, že křižovatka funguje nejlépe, když nic nesvítí, se nezmiňuji :-)
09.02.2015 v 09:36    

Jan Drda: V dopravě (a to i pěší, možná především právě v ní)) si nelze hrát na nějaké "automaticky". Chodec má za povinnost se před vstupem do vozovky rozhlédnout, a to by mělo platit i na řízených křižovatkách. Pokud navíc někdo "automaticky" nakráčí přímo před "velmi rychle projíždějící vozidlo", je horkým kandidátem na tzv. Darwinovu cenu a jeho stížnostmi nemá cenu se zabývat.
10.02.2015 v 14:59    

Jitka: Mně samotné se už několikrát stalo, že jsem podvědomě chtěla přejít, když se rozsvítila zelená na vzdálenějším semaforu a na tom bližším byla červená. Myslím si, že by při řešení těchto věcí měl být i psycholog. Jde přece především o bezpečnost chodců a ne o chytré řeči o tom, že chodec "má povinnost ...".
18.03.2016 v 10:05    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Podbabská, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Parkování v Bubenči

Praha 6, 15. leden 2014 S odpovědí

Vypnutý semafor na přechodu v Korunovační ulici

Praha 7, 23. září 2016 Vyřešený

Nebezpečný přechod Jana Želivského/Olšanská

Praha 3, 21. říjen 2019 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty