Vypnutá signalizace na křižovatce Bělohorská - Pod Královkou

Během letních prázdnin byla vypnutá světelná signalizace na křižovatce Bělohorská-Pod Královkou. Do této křižovatky se sjíždí 13 pruhů aut, dále jí přejíždí 2 pruhy tramvají a vedou ní linky autobusů MHD. Přechod křižovatky od hotelu Pyramida je smrtelně nebezpečný, protože auta vyjiždějí od ulice Patočkova do kopce a musí vyjet až na přechody pro chodce, aby se dostaly na horizont terénu. Tento přechod používají děti, které docházejí do ZŠ Pod Marjánkou a ZŠ Marjánka, senioři a ostaní chodci. Bez světelné signalizace chodci kličkují mezi auty. Podle MÚ Praha 6 v současné době probíhá monitoring, který má prokázat nutnost světelné signalizace na zmíněné křižovatce. V rámci třídních schůzek na ZŠ Pod Marjánkou se rodiče shodli, že od vypnutí semaforu svoje děti na křižovatku samotné nepouštějí, raději je vozí autem nebo tramvají. Výsledek monitoringu proto bude velmi neprůkazný.

Zaslal: Martina Halíková, 15.09.2016 v 10:53

Praha 6-
 
 
 

Pod Královkou, Praha 6

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 04.10.2016 15:10

Soustava světelně řízených křižovatek na Bělohorské třídě (v úseku Myslbekova – Pod Královkou) byla vybudována z důvodu zajištění plynulé dopravy na objízdné trase, která byla v této stopě dočasně vedena v rámci realizace jedné z etap výstavby Městského okruhu. Jednotlivé instalace světelných signalizačních zařízení (SSZ) byly tak projednány a odsouhlaseny jako dočasné stavby, určené k provozu po dobu využití trasy k objížďce (03/2010 – 12/2011).
O dočasném zkušebním vypnutí SSZ na křižovatkách Bělohorská - Pod Královkou, Bělohorská - Vaníčkova a Bělohorská - Myslbekova nedávno rozhodly příslušné subjekty, s tím, že správce (Technická správa komunikací hl.m. Prahy) využije neřízený provoz k jeho vyhodnocení, především z pohledu bezpečnosti a plynulosti provozu. Na věci participují rovněž zástupci Policie ČR, městské části a věcně příslušného Odboru dopravních agend Magistrátu hl.m. Prahy. Výsledkem posouzení bude doporučení, jak dále v této záležitosti postupovat (účelnost dalšího provozu uvedených SSZ).
Posouzení účelnosti SSZ se provádí dle ČSN 73 6102 a TP 81, přičemž z předchozích odborných analýz vyplynulo, že křižovatky Bělohorská - Myslbekova a Bělohorská - Vaníčkova plně vyhovují jako neřízené s velkou rezervou kapacity; křižovatka Bělohorská - Pod Královkou je jako neřízená na hranici kapacity. Celkově z posouzení vyplývá, že ani na jedné z uvedených křižovatek není splněno kritérium intenzity dopravy z hlediska chodců, coby průkaz účelnosti dalšího provozu SSZ.
Posuzování dopravní situace v současné době probíhá a v této chvíli je tak předčasné předjímat konečné doporučení a následné rozhodnutí Odboru dopravních agend MHMP. Proběhla již první jednání mezi zainteresovanými subjekty, kdy byly posuzovány dosavadní zkušenosti se současným režimem. Zároveň byly předloženy některé návrhy, jak situaci dále řešit (především jde o SSZ na křižovatce Bělohorská x Pod Královkou).
Konečné rozhodnutí je, nicméně (na základě Statutu hl.m. Prahy), v kompetenci hlavního města (Odboru dopravních agend MHMP).

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

modroko: Ale hlavně když pak běží semafory tak rodiče kolikrát i s dětma jdou na červenou :-) čím víc bude semaforů tím více budou z lidí jen tupé ovce...a hlavně o to víc budou porušovat předpisy a chodit na červenou...
16.09.2016 v 19:11    

Jirka: Jde o naprosto zbytečnou SSZ na křižovatce s velmi malým provozem, takže je vypnutí naprosto v pořádku.
16.09.2016 v 22:09    

helena: Stejná situace je o kousek dál na Bělohorské, na křižovatce s ulicí Vaníčkovou a ještě o kousek dál na křižovatce s Parléřovou. Semafory byly osazeny v době výstavby tunelu Blanka, kdy do těchto míst byla převedena doprava z Patočkovy. Auta se vrátila do Patočkovy, semafory zůstaly... Zejména semafory osazený přechod přes Vaníčkovou je úplně absurdní, protože zde kromě autobusů, které tu mají zastávku, téměř nic nejezdí (auta se semaforům vyhýbají Diskařskou) a chodci znalí situaci přecházejí na červenou.
20.09.2016 v 11:10    

Michaela: Vážení Modrooko, Jirko a Heleno,

možná, že prezentujete svůj názor, možná že jste pouze bloggeři najatí těmi, kdo chtějí ušetřit za světla na křižovatce.
Řeč je o velmi komplikované křižovatce u hotelu Pyramida.
Kříží se zde MHD (tramvaje a autobusy),jezdí zde náklaďáky, odbočují auta všemi směry. Pro chodce extrémně nebezpečné místo, pro samotné dítě je to hazard se životem. Ale nejen to. Řidiči, kteří odbočují z ul. Pod Královkou doleva, nic nevidí a musí dávat přednost všem. i oni jsou ohroženi a hned 2x: buď je rozemele tramvaj, a nebo porazí dítě a půjdo do vězění.
My, rodiče z Břevnova, kteří jsme iniciátory petice za spuštění semaforů u Pyramidy, www.e-petice.cz/krizovatka-belohorska,
mále foto i videodokumentaci o tom, jak jde každodenně chodcům o život.

Vzhledem k tomu, že před zprovozněním tunelu Blanka nikdo z kompetentních
nepredikoval, jaká dopravní katastrofa nastane po jeho otevření na Praze 6, je irelevantní ohánět se tím, jaké byly plány před lety, ale je nutno reagovat na aktuální situaci-A TA JE NAPROSTO NEPŘIJATELNÁ !!!!

Nedávno jsme zaplatili za parkovací zóny (mimochodem úplně blbě nakreslené).
Na 20 000 míst se vybralo 24 milionů korun. Zeptejte se na MČ Praha 6, kolik rezidentů zaplatilo a přepočítejte si to. Za tyto nekřesťanské peníze máme nárok na to, abych mohli v klidu přejít křižovatku na zeleného panáčka......

S pozdravem MUDr Michaela Michálková
04.10.2016 v 18:06    

Helena, rozhodně ne najatá bloggerka: Michaelo,
proč ta hysterie? A co mají parkovací zóny společného s předmětnou křižovatkou? A nebyl by pro děti užitečnější semafor přímo u školy na zastávce Marjánka?
04.10.2016 v 18:28    

Michaela Michálková: Milá Heleno,
jak se mají děti z Malovanky dostat na Marjánku?
Dříve chodily pěšky, aby nemusely skákat pod kola aut na zastávce Malovanka.
V současné době nejsou světla ani na Malovance, ani u Pyramidy. Chodci jsou zcela odříznuti.

Parkovací zóny a z nich získané finance s tím souvisí, neboť padá případný argument stran nákladů na světelnou signalizaci. Je to o hospodaření s veřejnými penězi.
Mohu mít dotaz? Máte děti ? Kolik? Jak jsou staré ?
04.10.2016 v 18:46    

modroko: Vážená pani Michaelo,
No vidíte, touto křižovatkou projíždím dost často, s tramvají a že by tam vznikl nějaký extrémní problém jsem neviděl, učte své děti inteligentně přecházet a koukat než vlezou do křižovatky a možná bude po problému :) dneska každý jen umí mávat jak je vše nebezpečné a víte proč to tak je? Protože dneska bez semaforu neumíme project ani křižovatku aby nahodou nevznikl kolaps...a začíná to u rodičů co děti nenaučí přecházet a končí u řidičů co s ridicakem ani neznají základní značky a nebo je naprosto ignorují...
04.10.2016 v 18:48    

Klara: Dobrý den,
Já denně přecházím předmětnou křižovazku a nesleduji provoz na místě jen z tramavaje a mohu potvrdit, že vyřazeni semaforů z provozu, nejen velmi zkomplikovalo provoz (zmatek, který tu ve špičce panuje, je toho každý den příkladem), ale především vážně ohrožuje chodce. Samozřejmě pokud jste v plné kondici a můžete křižovatkami proběhnout....nebo okolo projíždět pouze tramvají , pak jsou asi na místě povrchní a arogantní reakce. Já se za ovci nepovažuji, nemám problém se rozhlížet do stran a sledovat značení, přesto funkční semafory v oblasti, kde:
- je díky Blance a nájezdům do tunelů hustý provoz
- pohybují se zde děti, starší lidé
považuji z hlediska bezpečnosti ze velmi potřebné.

Myslím, že funkční samafory nikoho neomezovaly, nová situace je toho opakem.
04.10.2016 v 19:48    

Dana Terragni: Přes přechod jsem samotné děti přestala posílat. Jezdí tramvají. Myslím, že ani v desíti letech nemají dostatečný odhad vzdálenosti, rychlosti, neumějí dostatečně rychle vyhodnotit nebezpečí, nemají reakce jako dospělý a můžou se zamyslet i když vědí, že nemají. Jednu chybu můžou draze zaplatit.
Toto místo si zaslouží pozornost a péči, protože je místem, kde nesprávně vedená doprava odřezává jednu hustě obydlenou část města od druhé bez ohledu na obyvatele obou částí.
Zatím pohodlí a plynulost automobilové dopravy dostává přednost před bezpečností menšiny - chodců, v tomto případě dokonce hlavně dětí.
Občané, kteří se cítí ohroženi současným stavem, dělají dobře, když se vyjadřují prostřednictvím petice. Mnoho jiných prostředků nemají. Úřady poskytují pouze prefabrikovanou odpověď, jejíž znění se nachází výše.
04.10.2016 v 21:51    

Ingrid: Denne krizovatkou projizdim nebo prochazim. Doprava zejmena v rannich hodinach se podstatne zhorsila. Je zde velice husty provoz. Deti, ktere byly schopny si prejit na krouzek bez doprovodu, jiz samotne, po zkusenosti, kdy nas na prechodu pustilo az
pate auto nebo nas ridic prehledl, nepoustim. Je to velice nebezpecne pro vsechny ucastniky provozu. Taktez od ucitelu slycham, jak je komplikovane prejit na krizovatce, kdyz mate tridu s 25 detmi a ucitel je na ne sam. Predejdete zbytecnym nehodam!
04.10.2016 v 23:02    

Zuzana Humhalová: Také denně křižovatkou projíždím a nechápu, proč je takový problém světla opět zapnout. Otázka nákladů to zjevně není. Myslím, že místo vymýšlení norem a počítání kolik projede křižovatkou za hodinu aut, by stačilo zapojit selský rozum.
Stále dětem opakuji, že mají raději přecházet na světelné křižovatce a teď nemají kde. Tím, že byly vypnuty naráz tři světelné křižovatky na Bělohorské, tak podle mě široko daleko není pro děti kde bezpečně přejít.
05.10.2016 v 11:15    

Michaela michalkova: Milý pane Modrooko,

k vašemu dnešnímu komentáři, kterým pasujete všechny, kteří požadují světelnou signalizaci, za idioty ( včetně jejich rodinných příslušníků), je nutné jednu drobnost dovysvětlit vám.
Víte, když dojde ke střetu chodce a dopravního prostředku, nemusí to být vždy chybou či nepozorností chodce.
Může to být i tak, že chodec platí za chybu či nepozornost řidiče životem, či doživotní invaliditou.
Zde u Pyramidy se takové případy již staly.
05.10.2016 v 20:46    

modroko: Paní Michálková, za prvé nikde jsem nikoho nenazval idiotem no a za druhé, když já chodil do školy nebo školky bylo nás ve třídě 28, paní učitelka taky na nás byla sama, měla sebou takový tercik s červeným kruhem, zastavila celou třídu před přechodem počkala až auta zastavila, šla doprostřed a celá třída v klídku přešla na druhou stranu ulice. Nebudete tomu určitě věřit, všichni jsme přežili. Dále se zmiňujete že za střet s OA nemůže vždy chodec, ano to máte pravdu, ale kdybych mohl tak vám pošlu pár odkazů z mé kamery co používám jak mi maminka s kočárkem v klídku vleze před tramvaj aniž by se podívala mým směrem...stál jsem na nouzové brzde zvonil jak blázen a za celou dobu se nepodivala mým směrem ani nezrychlila, naprosto nic, minul jsem jí v 33km/hod.cca o dva metry možná ani to ne...kdyby nedejbože šla pomaleji udělal jsem zní mleté...a pokud se ona SSZ pustí v tom případě bych byl pro aby tam stál mestak a každýho pokutoval za prejiti na červenou! Dle mého to není jak tady říkáte nebezpečné místo ale jen o slušnosti a ohleduplnosti všech účastníků provozu a tedy i chodců...
05.10.2016 v 21:41    

Jirka: Paní Michálková, samozřejmě že se takové případy staly, ale vždy to bylo při zapnutém SSZ, které dotyčný chodec "zcela pochopitelně" a v souladu s většinovou zvyklostí naprosto ignoroval, zatímco při vypnutém SSZ, nebo při jeho absenci, si chodci velmi dobře rozmyslí, kdy do vozovky vlezou a kdy nikoliv.
05.10.2016 v 22:46    

Michaela Michálková: Dobrý večer,
reaguji tímto na příspěvek pana Jirky a na příspěvek pána, který řídí tramvaj.
Není bohužel pravda, že by se všechna neštěstí stala proto, že by chodec ignoroval
červenou-bohužel.
Co se týká tramvaje, o tom, že chodec nemá přednost před tramvají na přechodu pro chodce není pochyby. To je prostě fakt. V případě, že chodec toto pravidlo poruší, je to špatně.

Naší peticí reagujeme na železně se opakující praxi na přechodu mezi hotelem Pyramida a obchodem Kredenc, kde mají auta dát přednost chodcům.
To se v 90% neděje. Auta často ještě přidají plyn, aby chodce zastrašila. Jindy přidávají plyn proto, aby stihla projet křižovatku před rozjetou tramvají a chodec je prostě přehlédnut.
Přesně jak říkáte-je to o slušnosti a dodržování pravidel. Kde není slušnost a pravidla se nerespektují, musí být silnější kontrola a řízení.

Nevím přesně, kdy jste byli žáky a učitelka vás převáděla přes ulici, ale odhaduji, že už to nějakých pár let je, a pokud si pamatuji své dětství, hustota provozu zdaleka nebyla taková, jako je dnes. Na nové podmínky je třeba reagovat.
06.10.2016 v 20:39    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Pod Královkou, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.