Vyhledávejte podle: |
S odpovědí, Parkování aut, Praha 4 |
Seřadit podle počtu hlasů |
Kultivace předprostoru schodiště pod Vinohradskou sokolovnou
Budečská, Praha 2
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 25. 06. 2025
Dobrý den, dovoluji si podat podnět ke kultivaci severní strany Budečské ulice na Praze 2 - Vinohradech a jejího napojení na schodiště vedoucí k T. J. Sokol v Riegrových sadech. Přímý průchod je chodcům dlouhodobě znemožněn řetězovým plotem a podélně zaparkovanými auty, čímž je znehodnocen velkoryse řešený veřejný prostor, který vznikl v souvislosti s výstavou dnes památkově chráněné Vinohradské sokolovny v letech 1938 - 1941 a jenž umožňoval chodcům přirozeně a přímo přecházet mezi schodištěm a Budečskou ulicí, která do něj ústí. Chodci tak dnes musí tento plot obcházet a využívat přechod při západní straně ulice. Navrhuji odstranění tohoto plotu a zároveň zrušení 3 - 4 parkovacích míst, aby byl chodcům umožněn přímý průchod mezi schodištěm a Budečskou ulicí. Tato úprava by zásadně zlepšila prostupnost pro chodce a při současně provedeném zklidnění křižovatky vedla k vyšší bezpečnosti chodců, kde se často pohybují děti, a to mj. i díky lepšímu výhledu. Je možné, že k výše popsanému omezení chodců a znehodnocení tohoto veřejného prostoru došlo v zájmu bezpečnosti - tedy aby chodci nevstupovali do vozovky mimo přechod. Bezpečnosti však lze dosáhnout i dopravním zklidněním navazujících ulic, konkrétně zavedením obytné zóny či zóny 30 mezi křižovatkami Blanická×Polská, Budečská×Mánesova a Polská×Třebízského a umístěním příčných zpomalujících prahů v prostoru křižovatky Budečská×Polská (vizte obrázek - prostor zóny je vyznačen červeně). Jak Budečská, tak Polská jsou ryze rezidenční jednosměrné ulice s nulovým tranzitním potenciálem, jsou tedy vynikajícími kandidáty na zklidnění, aniž by to negativně ovlivnilo dopravní situaci. Rovněž není třeba se obávat úbytku parkovacích míst: K rezidentnímu parkování jsou uzpůsobené veškeré přilehlé ulice, a to po obou stranách; dlouhodobé parkování je navíc k dispozici na pozemcích T. J. Sokol Královské Vinohrady. O dostatku parkovacích míst v této lokalitě tedy nemůže být pochyb (víc by se jich sem ani fyzicky nevešlo), odstranění 3 - 4 míst proto nebude mít zásadní vliv na dostupnost parkování. Předem děkuji za vyřízení tohoto podnětu. V příloze jsou fotografie aktuálního stavu a rovněž mapa navrhované zóny 30, resp. obytné zóny. S pozdravem David Payne
Neprůchozí chodník v Polské ulici
Polská, Praha 2
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 25. 06. 2025
Dobrý den, žádám o zprůchodnění chodníku na severní straně Polské ulice na Praze 2 - Vinohradech, který je v prostoru mezi křižovatkami s ulicemi Anny Letenské a Budečskou trvale obsazen zaparkovanými auty, které ho činí zcela neprůchozím pro chodce. Chybí značení, které by řidiče srozumitelně informovalo o skutečnosti, že se zde nachází chodník. Je proto nutné obnovení vodorovného značení a případně instalace sloupků, které zajistí průchodnost chodníku v zákonem dané minimální šířce 0,75 metru. O skutečnosti, že severní strana ulice je ve skutečnosti chodníkem a nikoli pouze parkovištěm, se lze přesvědčit nahlédnutím do Digitálních a technickým map Hl. m. Prahy: https://map.dtm-praha-sck.cz/?center=-741588.0867229196%2C-1044154.001689204&scale=446.484375&basemap=zakl_cuzk&services=zps-body-wmts%2Czps-body%2Czps-plochy-barevne Na přiložených fotografiích je k vidění situace v křižovatce s ulicí Blanickou, pohledy na obě strany. S pozdravem David Payne
Spatne parkovani
Nad Vinným potokem, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 04. 2025
Parkovani v ulici Nad Vinnym potokem omezuje provoz a pruchod chodcu, chybi chodniky, jsou zde vraky a odpadky
Parkování na přechodu před školkou
Krynická, Praha 8
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 17. 02. 2025
Přes půlku přechodu, který vede k mateřské školce, neustále stojí nějaké auto. Nebylo by možné umístit sloupek i z druhé strany přechodu?
Parkování aut na chodníku v ulici Sokolova
Sokolovská, Praha 8
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 27. 01. 2025
Dobrý den, na chodníku v ulici Sokolova jsou neustále každý den zaparkovana auta a úplně blokují průchod. Proto bych chtěl zažádát o instalaci antiparkovacích sloupků.
Zpomalovací práh před MŠ Libocká
Přední, Praha 6
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 27. 01. 2025
V jednosměrné ulici Přední je ve směru jízdy vlevo obsazená z velké části vozovka parkujícími auty, povětšinou v souladu s předpisy a vymezeným stáním (modrá zóna). Rodiče toužící po bezprostředním odhození/nabrání dítka řeší nedostatek parkovacích míst zastavením i stáním vpravo, což je v rozporu i nebezpečné, protože je zde východ ze zahrady MŠ/vstup. Projíždějící řidiči typu delivery (košík, rohlík) nebo nákladní auta na stavbu musí ušetřit každou sekundu, takže jedou tak 20-30 nad bezpečnou rychlost pro zastavení, když jim vběhne dítě před vůz. Jistě, rodič si ohlídá dítě, ale onehdá mne zde málem smetl mix s betonem, který minul zadní blatník mého auta o cca 5 cm a já tam nešel z pudu sebezáchovy. Takže nevěřím na cedule ani zdravý rozum, ale zpomalovací práh 50m před MŠ by nadělal hodně dobra, co myslíte?
Neprostupna ulice
Novorossijská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 05. 12. 2024
Dobrý den, na těchto dvou místech jsou neustále každý den zaparkovana auta.Vetsinou lidé přijíždějící z práce,návštěvy.Vysledkem je naprosto neprostupna ulice,kde he nutné se doslova prodirat mezi auty. První fotka je chodník,kterým chodí zaměstnanci do MŠ. V lokalitě se plánuje bytový dům a vjezd do něj z ulice Novorossijska,takže aut ještě přibude, pricemz ubude parkovacich mist. Posledni dobou sem chodí pokutovat i strážníci,ale nic platné.Druhy den to samé. Existuje projekt TSK dopravní řešení celé ulice,ale patrne se nebude realizovat.Uvitali bychom tedy alespoň nějaké řešení.Odtahovka ani požárníci se do této části ulice nemohou dostat.
Jak ma projit kocarek?
Uljanovská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 05. 12. 2024
Opet se hraje na Slavii fotbal. Opet u nas stoji auta vsude: chodniky, Magnitogorska od skolky az po zatacku stoji 15 aut na zeleni. Uljanovska: stoji v krizovatkach. Vchody k domum: jak ma projit kocarek ci vozitko? Pry je vyclenena hlidka MP, ale stali jsme tu 10 min, sidliste obesli, zadna hlidka ani neprojela. Na autech nejsou boticky, nejsou odtazena. MP opakovane 'ma resit', ale nic se nezlepsuje. Kazdy fotbal je situace stejna. V Edenu stoji parkovanin60 Kc/hod.
Parkovani na zeleni a zlute care
Tádžická, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 31. 10. 2024
Takto se zde bezne parkuje. Mestska policie pry prestupky eviduje, ale co tu jsou modre cary, parkuji takto stale titiz ridici bezne, opakovane, a roky.
Parkovani na zlute care
Turkmenská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 31. 10. 2024
Zlute cary a parkovani v krizovatce a na prechodech je zde beznym jevem. Turkmenska x Uljanovska
Mrštíkova, parkování a návrh na sdílenou zónu
Mrštíkova, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 16. 10. 2024
V ulici Mrštíkova není sice vyznačena parkovací zóna, ale běžně se tam parkuje ( je to vlastně zadarmo a není to tam ani zakázáno). Ok. Ale poměrně nové je to, že parkující řidiči zabírají velkou část úzkého chodníku ( chápu, nechtějí překážet jiným autům...) . Návrh: není čas v této rezidenční vilové části Strašnic zřídit sdílenou zónu? Kde by konečně měli všichni stejná práva? Proč to nevyzkoušet? Celá oblast ( tj. i přilehlé ulice či jejich části) je právě na takové odzkoušení jako stvořená. Malý provoz, blízká školka, chodci , kterym se občas špatně jde po nakloněných úzkých chodnících ...
Parkovani na zeleni, mimo oznacene zony, na zlute care, ve vjezdu, v z
Magnitogorská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 10. 10. 2024
V dobe fotbalu na nasem sidlisti Vlasta, kde rezidenti MUSI platit parkovani na modryvh zonach, nelze vubec zaparkovat, protoze tu parkuji fanousci, a to na zakazech, na prechodech, a dokonce na zeleni, o kterou se starame. Nekteri ridici na zakazech, v krizovatkach, na zlutych carach a zeleni, parkuji bezne, a pravidelne.
Neopodstatněné parkování na chodníku Kolbenova
Kolbenova, Praha 9
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 06. 09. 2024
Před dnes již zrušenou a zavřenou poliklinikou je zlegalizovaných několik míst pro parkování na chodníku. Toto parkování na chodníku navrhuji zrušit či přesunout do vozovky z následujících důvodů: 1) Poliklinika, před kterou se parkování na chodníku nachází, je již zrušená 2) Auta na chodníku lákají další auta na chodníku, celkové množství aut na chodníku je cca 3x větší, než vyznačené legální parkování 3) Na cca 50m široké ulici vedle aut zaparkovaných na zbylo chodníku pro chodce málo místa 4) Pokračující bytová výstavba zvýšila pěší dopravu v tomto místě, jelikož se jedná o jedinou zpevněnou pěší cestu z této rozvojové části Vysočan do centra 5) Pokud je parkování v tomto místě z nějakého dalšího důvodu (vedle zaniklé polikliniky) nutné, navrhuji je přesunout na vozovku, kde je v tomto směru intenzita aut nízká. Ostatně před i za tímto úsekem je průběžný pruh jeden, zatímco tady vedle parkování na chodníku jsou dva. Trocha barvy a je vyřešeno.
Umístění parkování invalidi v křižovatce
Potoční, Praha 6
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 12. 06. 2024
Nebezpečné umístění parkování pro invalidu v křižovatce. Chodec je nucen vstoupit do vozovky kolem auta. Velké riziko srážky. Ostatní vozidla omezena v provozu. Vjezd a výjezd ze slepé ulice znemožněn. Žádám o přesun parkovacího místa podle předpisů i v zájmu invalidi.
Ulice Bulovka, jediný chodník zcela zabraný auty
Bulovka, Praha 8
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 23. 04. 2024
Hezký den, ve spodní části ulice Bulovka je jediný chodník, který je neustále plně obsazen auty. Chodec zde obvykle nemá jinou možnost než auta obejít po silnici, kde není ani vyhrazený pruh pro cyklisty. Jedná se o (minimálně pocitově) nebezpečný úsek, který je díky tomu využívám méně než jaký je jeho potenciál a to je škoda. U křižovatky Povltavská/Bulovka je východ z pěší/cyklo stezky, přičemž jde asi o jedinou přímou (pěší/cyklo) cestu nahoru na kopec Bulovka/Libeň/Střížkov/Prosek spojující tyto oblasti s Holešovicemi/Stromovkou apod. Moc bych ocenila kdyby se vám nebo městské části podařilo aby byl tento úsek pro pěší a cyklo dopravu bezpečnější a dostupnější. Věřím že by se pak i alternativní dopravou víc využíval. Za viaduktem je placek který by možná mohl fungovat i jako parkoviště pro sdílená kola. Také je na daném místě v celku nepřehledný přechod a relativně hustá automobilová doprava, semafor nebo podchod/nadchod by se tam k uklidnění situace určitě také hodil. Děkuji