Anonymní uživatel

Registrovaný: 30. listopad 2012

3 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 2 s odpovědí 1 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Chybějící přechody/pěší vazby na křížení ul. Třístoličná-Pod Lipkami
S odpovědí

Chybějící přechody/pěší vazby na křížení ul. Třístoličná-Pod Lipkami
Třístoličná, Praha 5

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 10. 2016

Prostor křížení ulic Třístoličná/Pod Lipkami je nevyhovující a zmatečný. Není zde definováno funkční vymezení a z prostoru to nejde ani vyčíst. V celé oblasti nejsou žádné přechody a přejít komunikaci je zde velmi nebezpečné. V některých okamžicích křižovatkou projíždí i čtyři auta najednou. Přechází zde lidé z místních rodinných a bytových domů na cestě na zastávku autobusů v Podbělohorské nebo zastávku tramvají na Plzeňské. Dále zde přechází děti z blízké mateřské školy a většina aut ani nezpomalí. Vše se dá vyřešit velmi levně. Návrhy: Pěší zóna ve zmíněné oblasti - lokální ohnisko - centrum dění. Zóna 30 v celé oblasti ohraničené ulicemi Podbělohorská a Pod Stadiony (nutné vyznačit přechody pro chodce). A nebo jednoduše a pouze přechody pro chodce (tak aby splňovaly České/Evropské technické normy). Možná by i pomohlo vodorovné vyznačení parkovacích stání, tím by se prostor silnice o něco zúžil.

Nevyhovující přechody pro chodce v ulici Podbělohorská
S odpovědí

Nevyhovující přechody pro chodce v ulici Podbělohorská
Podbělohorská, Praha 5

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 10. 2016

Přechody pro chodce v ulici Podbělohorská, konkrétně v záhybu u Okrouhlíku (viz. přiložené fotografie) jsou nebezpečné. Silnice zde má jeden jízdní pruh ve směru do centra a dva jízdní pruhy ve směru z centra. Myslím, že je zbytečně předimenzována. Dva jízdní pruhy podněcují řidiče k rychlejší (dá se ověřit měřením) a méně obezřetné jízdě. Požadovanou rychlost 30 km/h před základní školou Podbělohorská téměř žádný motorista nedodržuje. Je zde vidět velký rozdíl s hodně místy na Praze 6, kde radnice dbá o své občany a instaluje video radary pro úsekové měření rychlosti. Na obou přechodech jsem se již několikrát setkal s ohrožením chodců ze strany řidičů motorových vozidel. Přechody nevyhovují Českým technickým normám a je třeba vybudovat “oddělovací ostrůvky“ nebo silnici zúžit a využít jeden z jízdních pruhů pro dopravu v klidu (parkování vozidel). Silnice se stejně o pár metrů dále omezuje na jeden jízdní pruh v každém směru. To by mohlo také pomoci se situací, která nastala po zavedení modrých zón v okolí Plzeňské a Vrchlického a naše čtvrť se stala odkladištěm aut pro motoristy ze všech koutů ČR. Řešení situace není o velkých investicích. Vše se dá řešit dočasně jen vodorovným značením, popřípadě mobilními ostrůvky. Pokud se v budoucnu bude ulice stavebně a technicky upravovat, jde vše finálně vyřešit i stavebně. Prosím vás tedy o vyřešení této situace. Včetně kvalitního osvětlení přechodů pro chodce.

Chybějicí přechod Thámova
Vyřešený

Chybějicí přechod Thámova
Thámova, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 30. 11. 2012

V této slepé uličce se dá silnice jistě přejít i bez přechodu pro chodce. Problémem však je, že motoristé v Karlíně parkují kde se dá, na chodnících, v křižovatkách atd. V tomto případě to znamená, že člověk často nemůže projít, beztoho aby se ušpinil o parkující auta. Výrazná obtíž nastává i pro lidi s kočárky, kteří musí riskovat a obcházet parkující auta přímo křižovatkou a nebo obejít všechny tři zbylé přechody. Opravdu netuším, proč by měly ty dvě parkující auta znepříjemňovat život desítkám ostatních, kteří tudy musí procházet s obtížemi. Namalování zebry by mělo problém vyřešit. I když v Karlíně jsou strážnící MP dost benevolentní, takže se možná řidiči naučí parkovat i na přechodu. Stejný problém nastává i o kousek dále na západ, v Kollárově ulici. Tak by se také hodil přechod pro chodce.