Vyhledávejte podle:



Bez odpovědi, Přechody a křižovatky, Praha 3

Seřadit podle počtu hlasů
Chybějící přechod za výjezdem z OC Atrium Flora, úroveň Lucemburská
Bez odpovědi

Chybějící přechod za výjezdem z OC Atrium Flora, úroveň Lucemburská
Jičínská, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 27. 02. 2025

Ulice Lucemburská je poslední dostupnou ulicí z Jičínské až po křižovatku na Olšanském náměstí. V Jičínské jsou dva přechody na úrovni ulice Přemyslovská, žádný přechod však není od této ulice až po Olšanské náměstí. Denně místem prochází nižší stovky lidí mimo přechod, jelikož míří do Lucemburské a dál do obytné zóny mezi Lucemburskou, Jiřího z Poděbrad, Ondříčkovou a Olšanským náměstím, tedy jedné z nejhustěji obydlených oblastí v republice. Druhý (spodní) přechod na úrovni ulice Přemyslovská by po přemístění na úroveň ulice Lucemburská ('pod výjezdem z garáží') zároveň fungoval jako přirozený regulační prvek pro auta vyjíždějící z garáží směrem nahoru na Vinohradskou, jelikož často stojí v tramvajovém pásu a snaží se vedrat mezi auta stojící na červenou již na druhém přechodu u Přemyslovské, místo 'jen' od prvního - prodloužila by se délka možného čekacího pruhu. Zároveň se může objevit argumentace, že 'hlavní' východ z OC do Jičínské je ten u Přemyslovské. Jelikož však více lidí chodí do potravin Albert o patro níže, a do vyšších pater chodí spíše lidi od tramvaje a metra, nedává smysl držet dva světelné přechody na úrovni Přemyslovské, ale jeden z nich přemístit na úroveň Lucemburské.

Nebezpečné místo přes silnici bez přechodu Vlkova/Kubelíkova, Praha 3
Bez odpovědi

Nebezpečné místo přes silnici bez přechodu Vlkova/Kubelíkova, Praha 3
Vlkova, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 03. 02. 2025

Z ulice Kubelíkova je možné zahnout z obou směrů jízdy do ulice Krásova, přičemž v Kubelíkově parkují auta, která brání dostatečnému výhledu na místo, kde lidé přecházejí-někteří s dětmi na cestě do školky/školy. Některá auta nepočítají s tím, že silnici může někdo přecházet a vjíždějí nepřiměřenou rychlostí, přestože nemohou dostatečně a včas přecházející vidět. V těsné blízkosti nemocnice kvůli tomu následně troubí. V uplynulém týdnu byl v tomto místě sražen pes, který následně uhynul, viz fotky.

800m žádný ozvučený přechod  na Vinohradské, obl. zejm. ul. Orlická
Bez odpovědi

800m žádný ozvučený přechod na Vinohradské, obl. zejm. ul. Orlická
Vinohradská, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 22. 04. 2024

Jako těžce slabozraký zaměstnanec ústředí VZP ČR sídlící na adrese Orlická 4 nyní i několikrát denně potřebuji přecházet ul. Vinohradská. Mezi náměstím J. z Poděbrad až po přechod na rohu s ul. Boleslavská, není v celé trase přes 800 metrů, žádný přechod se světelnou signalizací a ozvučením. Vinohradská je třída dlouhá a frekventovaná a má tramvajové koleje a další jízdní pruhy pro ostatní dopravu a odstavné pruhy, je tedy poměrně široká (kolik m šířky nemohu uvést, ale jde tedy o 4 jízdní pruhy + odstavné pruhy zpravidla na obou stranách, tedy poměrně dosti) a případy kdy mě auto, tramvaj, druhá tramvaj pustí ale ve 4. pruhu mě málem něco přejede, se množí. A tak jsem se to rozhodl řešit. Vzhledem k tomu, že v přízemí budovy VZP máme velmi, ale opravdu velmi vytíženou klientskou pobočku, kam logicky chodí i spousta seniorů a obecně osob se sníženou schopností pohybu či orientace, řekl bych, že by nepochybně nejvhodnější, pokud bych měl vybrat jediný přechod v okolí, bylo zpřístupnit ten na rohu Vinohradské s Orlickou. Vhodné by bylo ozvučit i přechod u tram. zast. Radhošťská a přechod přes Vinohradskou téměř u křižovatky s ul. Velehradská, neboť ač u něj není zastávka MHD je podobně frekventovaný neboť je tam mimo jiné Albert s vchodem zcela přímo naproti přechodu a také přilehlou ulicí Perunova vede nejbližší spojení oblasti s tram. zast. Perunova, s tramvajemi páteřních linek 10 a 16. Dokonce ani další přechod směrem k centru k tram. zast. Jiřího z Poděbrad není ozvučený. Až ještě dál na druhém konci náměstí u tramvaje v opačném směru. Dle orientačního změření z GMaps přes 800 metrů mezi ozvučenými přechody. Když jsem ještě zasedal v komisi RHMP pro pěší a bezbarierovost řešili se i mnohem kratší nepřístupné úseku na mnohem méně širokých a méně frekventovaných ulicích. Tento úsek je úplně ukázkový, jak se může sejít tolik nepřístupných přechodů, že chodec se specifickými potřebami v dopravní špičce nemá šanci přejít a má osmisetmetrovou bariéru v živém centru města.