City bloky na Záběhlické
Dobrý den,
na přechodu na ulici Záběhlická se špatně přechází, řidiči nedodržují povolenou rychlost.
Je možné zvýšit bezpečnost chodců na přechodu osazením tzv. citybloků?
Jen o několik desítek metrů dále, na dalších přechodech na této ulici, se skvěle osvědčují, zabraňují nebezpezečnému předjíždění a zpomalují rychlost projíždějících vozidel. (viz obr. 2).
Děkuji
Zaslal: jan novák, 04.04.2015 v 17:23

Záběhlická, Praha 10
Aktualizace podnětu
06.12.2019
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
CHS: Dle informací z pražského BESIPu byl původní přechod zrušen, místo něj byl vytvořen nový hned u křižovatky Záběhlická x Na Lávce a pak také ještě jeden, s dělicím ostrůvkem, u dálničního mostu. Budeme rádi za informaci, zda tato opatření přispěla k větší bezpečnosti chodců. Děkujeme! Foto TSK HMP.

Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 05.05.2015 12:37
Vážený pane Nováku,
Váš návrh jsme projednali se zástupcem příslušného orgánu Policie ČR, který ve svém písemném stanovisku uvedl, že řešení nedoporučuje. Navržená úprava a přechod se nachází těsně za zastávkou autobusu MHD a vozidlo, které dle dopravních předpisů autobus stojící v zastávce může objíždět, riskuje střet s betonovým blokem. Obdobná situace je u předchozí zastávky (od ul. V korytech), kde je však ještě malá, ale dostačující vzdálenost od citybloků pro zařazení vozidla před autobus. I tak praxe prokázala, že toto řešení není optimální. Vzhledem k poloze přechodu, lokaci zastávky MHD, šířce komunikace a vyústění ul. Na lávce není možné citybloky stanovit. Dohodli jsme se s PČR, že jediným reálným řešením je přesun přechodu.
V současné době zpracováváme pro Magistrát hl.m. Prahy požadavky na zařazení různých návrhů do celopražského seznamu akcí, hrazených z programu BESIP. Úprava tohoto přechodu je i s úpravou posledního přechodu pod Jižní spojkou na 1. místě našeho seznamu. Řešení dle našeho názoru a názoru PČR spočívá v posunu přechodu ke křižovatce, úpravě šířkových poměrů vozovky a realizaci bezbariérové úpravy s hmatovými prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu nebo orientace, a to vše vč. prověření vlečných křivek a rozhledových poměrů na výjezdu z ul. Na lávce. Zda však bude náš návrh akceptován a vybrán nelze předjímat.
Je nám líto, ale za stávajícího stavebního stavu nelze citybloky stanovit.
Jitka Čuřínová
vedoucí referátu dopravy a speciálního stavebního úřadu
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
05.05.2015 v 13:53