Vyhledávejte podle:



Bariérovost

Seřadit podle počtu hlasů
Národní-Mikulandská - stavební zábor chodníku
Nepřijatý

Národní-Mikulandská - stavební zábor chodníku
Národní, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 05. 08. 2015

Při stavbě hotelu na rohu Národní a Mikulandské stavebníci svými auty trvale okupují oplocený koridor při zabraném chodníku. Domnívám se, že takové nouzové opatření tu má být prioritně zřízeno pro bezpečný průchod chodců, nikoli jako parkoviště, a že snad je dokonce stanovenou podmínkou při záborech chodníků. Netoliko, že je stavebníkům jedno, že chodci musí vstupovat do nechráněné vozovky, ale navíc jejich arogance minimálně půl roku zůstává bez povšimnutí úředníků. Zajímalo by mne, zda si stavebník může dovolit vše- jak je to zde, či zda je někdo z příslušného odboru MČ zodpovědný za povolování resp. dohlížení na správné provozování staveb při pěších komunikacích.

Neprůchodný chodník kvůli stavbě bezbariérového vstupu do Metra
Nepřijatý

Neprůchodný chodník kvůli stavbě bezbariérového vstupu do Metra
Legerova, Praha 2

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 23. 03. 2015

Frekventovaný chodník v Legerově ulici je zcela uzavřen tak, že při chůzi od Jugoslávské k Rumunské je nutné obcházet celý blok. Dokonce jsem si ani nevšiml žádného upozornění u výlezu na I.P.Pavlova. Vozovka je zde dostatečně široká, aby bylo možné v ní vytvořit úzký průchod pro pěší. Žádám tedy o vytvoření takového průchodu.

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Nepřijatý

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Charvátova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 26. 11. 2014

V minulosti bylo naprostou samozřejmostí, že stanice metra Národní třída a stejnojmenná tramvajová zastávka byly přístupné i večer ve směru od Jungmannovy a Charvátovy ulice. Průchod obchodním domem My se sice uzavíral ve 21:00 hodin, ale vedle se dalo normálně procházet do metra i na tramvaj. To s otevřením komplexu Quadrio skončilo. Během otevírací doby Quadria se tímto směrem dá z metra vystupovat i do něho vstupovat dobře, prostě z metra projdete obchoďákem a využijete jeho eskalátorů. Ale ve 21 hodin padla a chodci mají smůlu. Včera jsme se s kolegy museli té situaci vyloženě smát, protože je úplně absurdní. Přicházíte od Jungmannovy či Charvátovy ulice a chcete do metra nebo k tramvaji, ale máte pecháčka, musíte to celé obejít buď po Národní třídě nebo dojít až na začátek Vladislavovy ulice a Quadrio obejít ulicí Purkyňovou. Až u tramvaje najdete váš vstup do metra, večer už jen jediný. Jistě, jako místní se to časem naučíte a pár kroků vás nezabije, ale má to ještě další efekt. Kromě lidí, kteří se do téhle pasti za Quadriem chytí poprvé, tak tam na tom celkem pěkně udělaném prostranství u Kafkovy hlavy je logicky po 21. hodině úplně mrtvo, protože to místo večer ztratí všechny logické pěší vazby. Mrtvo znamená i nebezpečí. Zůstanou jen ti, co zabloudili, ti, kteří zkouší, zda ještě pasáží neprojdou a marně přemlouvají fotobuňky u těch dveří. Brzy tam nebude chodit večer vůbec nikdo, nebude důvod. Asi to je součást té umělecké instalace, aby spisovatele doprovázela skutečná absurdita. Jen jsem tak mrknul na to, že rekonstrukce metra Národní třída stála 670 milionů Kč a výstavba výtahu ve stejnojmenné stanici 185 milionů Kč. Za to Pražané dostali nový minivestibul, z něhož se dá před sedmou hodinou ráno a po deváté hodině vylézt na povrch jen směrem na tramvajovou zastávku. Navíc v metru ani nebyl vybudován záchod, který na některých dalších stanicích metra bývá otevřen i do 22. hodiny a obecně by měl být otevřen po celou dobu provozu metra. Inu, pokrok...