Legerova x Vinohradská

Mezi Národním muzeem a tzv. Federálním shromazdenim jsou informační tabule, kde je zakreslen přechod přes křižovatku Legerova x Vinohradska. Nedovedu si představit přechod, který byl kdysi zrušen z důvodu častých nehod, které koncily smrti. Notabene když je tam funkční podchod. Bylo by zajímavé spočítat, jak dlouho bude trvat důchodci, který vstoupí na přechod, kde jsou tři pruhy v době, kdy bude mít zelenou, která se změní na červenou, a to nehovorim o invalidovi. Doprava se tak na ulici Legerova zpomali min. o 2 min. Dávám tak půl roku, než se stane smrtak na přechodu Legerova x Vinohradska.

Zaslal: Michal Vejsada, 12.05.2019 v 22:53

Praha 1-

Legerova, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 12.09.2020 07:57

CHS: Po urgenci jsme obdrželi odpověď z MHMP, kam jsme Váš podnět předali k případnému řešení. Nyní je veden i v magistrátním systému Změňte.to, a to pod ID UPE54202006984 pro případnou další komunikaci. Zde je zatím odpověď:

Dobrý den,

zaslaný podnět jsme v pořádku přijali a předali jsme jej kompetentnímu řešiteli k vyjádření. Jakmile obdržíme odpověď, ihned Vás budeme informovat o stavu řešení.

Pokud by Váš podnět přestal být aktuální, například dojde-li dříve k nápravě či změně, prosím informujte nás.

Děkujeme za trpělivost a užitečný tip.

S pozdravem a přáním hezkého dne

tým změňte.to



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 14.09.2020 22:42

Vyjádření příslušného oddělení Magistrátu hl. m. Prahy, Odbor dopravy:

„Dobrý den,

Nové přechody v této lokalitě jsou součástí připravovaných projektů jako reakce zlepšení pěších vazeb v dané lokalitě a prostupnosti území podobně jako vytvoření chodníčku podél Legerovy ulice směrem k Hlavnímu nádraží. Přechody budou samozřejmě řízeny světelnou signalizací, čímž bude zajištěna jejich bezpečnost, a budou fungovat podobně jako stejné přechody v Legerově nebo Wilsonově ulici. Máte pravdu, že se zde nachází podchod, ten je ale z několika důvodů nevyhovující, stejně tak přístup na tramvajovou zastávku. Hovořit o zdržení automobilového provozu je předčasné, světelná signalizace bude dimenzována tak, aby vyhovovala všem požadavkům, byla zajištěna bezpečnost a současně došlo k minimálního snížení plynulosti provozu."



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Nováček Jan: Stačilo by, pane Vejsado, kdyby ta zelená pro chodce svítila celou dobu, než tam i ten nejpomalejší invalida nebo babička s malým vnoučete přejde až na druhou stranu. Cca 30 vteřin.
Oni se ti čekající autíčkáři určitě nezblázní a nepominou, když budou čekat chvíli déle.
A pro jistotu by bylo ještě dobré postavit ten přechod pro chodce jako zvýšený.
To mají autíčkáří také moc rádi.
14.05.2019 v 17:48    

Karel Kučera: pan Nováček je koukám cyklofašista :D nepřeháníte to trochu?
13.06.2019 v 07:02    

Jenda: Jak jste na to přišel? Cyklisté budou muset na tom semaforu čekat úplně stejně dlouho jako ta auta a přes zvýšený přechod budou jezdit také úplně stejně.
28.06.2019 v 13:36    

Elmar Tausinger: Dobrý den pane Vejsado,
zrušený přechod si jako třicátník již nepamatuji, ale věřím, že nové úpravy křižovatek by měly v principu vést právě k větší bezpečnosti. Přiznávám, že na místě budoucího přechodu (blíže k podchodu) sám často přecházím v době přejezdu aut z Vinohradské do Legerovy a již dnes je doba stání aut přijíždějích od I.P.Pavlova pro přechod zcela komfortní.-)
A propos, vrchem chodím od doby, kdy byl podchod před cca 15 lety zúžen na polovinu a stal se tak nehostinnou, temnou štolou - dobře ilustrující nešťastvé pěší propojení Vinohrad a Nového města.
PS: Pane Nováčku, pane Kučero, snad je to ve vtipu, ale myslím, že pejorativní pojmy "cyklofašista" ani "autíčkář" nejsou na tomto webu potřeba - všem nám jde přeci o bezpečný, pohodlný a plynulý pohyb městem pro všechny.-))
09.09.2020 v 10:28    

michal vejsada: Vážený pane, podchod byl před 20 lety skoro neprůchodný z důvodu, že podchod využívali bezdomovci, feťáci, kdekdo si v podchodu lepil plakáty a to nehovořím o sprejerech. Podchod silně zapáchal močovinou a výkaly. To samé bylo kolem podchodu v přilehlém parku, kde se nacházely injekční stříkačky od feťáků atd. Asi se Vám tento podchod zřejmě líbil před 20 lety. To, že je podchod temný, je z důvodu, že majitel podchodu TSK nehodlá investovat do moderního osvětlení podchodu. Právě obchody tak alespoň podchod prosvětlují, v podchodu se neválejí bezdomovci a kresby, které jsou v podchodu si fotí veřejnost. Podchod je pod kamerovým systémem a tím se stává bezpečný. Zprovoznění přechodu a zavedení tramvajové tratě k hl. nádraží pouze zapříčiní zpomalení dopravy, nemluvě o bezpečnosti. Dnes stojíme už na Pankráci. Po zavedení tramvajové trati k hl. nádraží budeme stát už na Jižním Městě. Místo toho, aby se centrum Prahy po dopravní stránce zklidňovalo, opak je pravdou. Je to Kocourkov. Když tramvaje jezdily na Václavské nám., mělo to logiku, ale to nebylo metro. Dnes metro kopíruje tramvaje od Strašnic až na Václavák, tak se ptám, proč má zase jezdit tramvaj na Václavák?! Dnes OV vymýšlí projekt, aby se lidé pohybovali (zase na to padne dotace, která se rozdělí), tak přece může každý na metro dojít a ne si vozit zadek až do kavárny.
09.09.2020 v 14:46    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Legerova, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Na Petřín v pohorkách?

Praha 1, 27. srpen 2013 S odpovědí

Díra v chodníku ulice Na Florenci

Praha 1, 29. leden 2019 Vyřešený

Chybějící přechod u tramvajové zastávky Dubečská

Praha 10, 04. leden 2021 S odpovědí

Chybějící přechod pro chodce

Praha 2, 10. prosinec 2016 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty