Miloš Šmíd |
||||||||||
9 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 4 | s odpovědí | 4 | vyřešených | 1 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Nekontrastní barva sloupků dopravních značek na území hl. m. Phy
V chaloupkách, Praha 14
Kategorie: Jiné
Zasláno: 11. 03. 2014
Vzhledem k tomu, že jsem slabozraký, světloplachý, tíží mě problém. že se v Praze (14, 9 ... určitě i jinde) rozmohlo obarvit sloupky dopravních značek na tmavě šedou barvu. Tato barva poměrně dost splývá buď s barvou vozovky nebo i chodníku, takže se dle mého nejen mě může snadno stát, že si sloupku nevšimnu a narazím do něho. Myslím si, že to může vadit i řidičům automobilů, např. při rychlé jízdě a nutnosti rychle zastavit. Tyto tmavě šedé sloupky nejvíce vadí např. když jsou umístěny dál od vozovky v chodníku nebo u přechodů pro chodce, pokud si cestu mírně nakrátíte. Bývaly doby, kdy byly sloupky s dopravními značkami obarvené bíle a tak kontrastovaly s okolím - chodníkem i silnicí. Neznám důvod, proč se to změnilo. Nevím, na koho se s tímto problémem obrátit, aby se tento problém vyřešil globálněji, nejen třeba na jednom místě nebo v jednom obvodě městského úřadu, ale třeba po celé Praze nebo i po celé republice. Pomůžete mi, prosím. Děkuji. Aktualizace k 12. 2. 2020: Dobrý den, chtěl bych tuto žádost na zviditelnění šedých sloupků dopravních značek a jiných trochu oprášit, pokud to půjde. Napadla mě totiž myšlenka - zachovat nátěr a udělat na něm dva pruhy reflexní barvou (žlutá apod.) ve výši očí, dva se dělávají i na prosklených dveřích podle stavebních norem v řešení bariér. Bylo by to možné to někam popostrčit? Děkuji.
Úzký chodník u zast. MHD a nevhodné umístění přechodů pro chodce
Slévačská, Praha 14
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012
Úzký chodník mezi ulicí a parkovištěm, navíc někdy auta parkují tak, že kapotou přečnívají do chodníku. Po úzkém chodníčku 'se musí' či lépe řečeno by se mělo jít k přechodu pro chodce, který dle mého není úplně šťastně umístěn - je totiž za zatáčkou. Další pak vpředu - také ne příliš prakticky umístěn - přecházení dvou ulic, pokud chci jít například k domu Slévačská 902/11, kde bydlím. Lidé to většinou řeší tak, že přecházejí hned za autobusem, což je poměrně nebezpečné, protože může jet vozidlo z druhé strany. Navíc ve vozovce jsou vyjeté koleje a to může dost znesnadňovat brždění, zakopnutí chodce ... Proto bych požádal o zamyšlení se nad lepším umístěním přechodů, případně rozšířením chodníku a opatření chodníku mezi parkovištěm a chodníkem například zábradlím, aby auta nevyčnívala do chodníku. Na fotce to je zčásti patrné, bývá to i horší, záleží na délce kapoty parkujících aut. Svízelné to bývá i v zímě, kdy je tento chodník neuklizený od sněhu, ledu ... Děkuji za řešení.
Pro chodce často kluzký vstup do vestibulu metra Hloubětín
Poděbradská, Praha 14
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 13. 02. 2012
Vstup do vestibulu (podchodu) metra Hloubětín od zastávky autobusu 110 (přede Havanou) je sice bezbariériový, ale hladký povrch sjezdu je zvláště nyní v zimním období, kdy mrzne, stéká tudy voda, často kluzký, často neudržovaný a tudíž nebezpečný pro chodce. Děkuji za nápravu. Dnes 13. února v cca 7.45 hod. to bylo však v pořádku, sice mokro, ale ne kluzko. Myslím si, že by k vyřešení pomohlo zdrsnění povrchu sestupu. Mám také pocit, že se v tom v minulosti už přece jen něco udělalo - nebýval tu dokonce od architekta ještě kluzší povrch? (mramor nebo něco takového). Nyní to je beton. A také jde o pravidelnou údržbu, třeba posyp (pískem).
Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 02. 2012
Přechod ulice nábř. Edvarda Beneše na křižovatce Klárov (Malostranská). Velmi široká ulice, bez světelné signalizace, živý provoz, odbočují tramvaje, auta shora, přijíždějící z Chotkovy ulice. Na křižovatce prý bývala světelná signalizace v 50. letech, dnes jsou přítomni na křižovatce dopravní policisté jen tehdy, když má projíždět Vláda či jiná delegace. Přes přechod přechází mnoho lidí, zvláště během dne, v poledne, kdy i já (mám těžkou slabozrakost) přes tuto rušnou ulici přecházím. Spolu se mnou nebo někdy i sám můj nevidomý kamarád. Lidé často, aby vůbec přešli, tak jsou nuceni vstoupit do vozovky. Naštěstí tu jsou řidiči k chodcům tolerantní a dají jim přednost (nejnebezpečnější jsou však v tomto ohledu taxislužby). Lze však najít situaci, kdy tramvaj vyjíždějící ze zastávky Malostranská jede rovně směrem do Chotkovy ulice, čímž se uzavře příjezd aut shora. Problémem v řešení je i výše situovaná odbočka do Valdštejnské ulice a na druhé straně světelná křižovatka Klárov - Letenská - U Lužického semináře. Přesto si myslím, že by se pro tento přechod mělo najít bezpečnější řešení, než je tomu dnes.