Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Praha 9

Seřadit podle počtu hlasů
Signalizace chodců při odbočování z křižovatky Freyova do Kolbenova
S odpovědí

Signalizace chodců při odbočování z křižovatky Freyova do Kolbenova
Freyova, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 24. 09. 2025

Dobrý den, ráda bych upozornila na rizikovou situaci na křižovatce Freyova × Kolbenova při odbočování z ulice Freyova doprava na Kolbenovu. V současnosti se často stává, že při odbočování autem doprava mají chodci někdy zelenou a vstupují do přechodu, jindy mají červenou a nevstupují – bez jakékoliv zjevné logiky. Řidič tak nemá jasný signál, zda má očekávat chodce v přechodu, což je nebezpečné pro chodce i řidiče. Navrhuji zvážit doplnění jednoznačné signalizace pro chodce (např. samostatného světelného signálu), aby bylo zřejmé, kdy mají chodci skutečně volno a kdy ne. Tento krok by významně zvýšil bezpečnost všech účastníků provozu.

Žádné zábrany u tramvajového ostrůvku Špitálská (směr centrum)
S odpovědí

Žádné zábrany u tramvajového ostrůvku Špitálská (směr centrum)
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 09. 2025

Na tramvajovém ostrůvku Špitálská byly přidány zábrany mezi ostrůvek a vozovku, ale pouze po směru Hloubětín. Směr centrum zůstal bez zábran. Denně zde vystupují stovky dětí, které míří do přilehlých škol a školek. S malými dětmi je to opravdu problém - jeden špatný krok do vozovky a je pod autem, která na Kolbenově jezdí i 70km/h. Když pak např.jedete vysokopodlažní tramvají, postavíte batole na chodník a chcete mezitím vyndat kočár z tramvaje, tak jde fakt o život.

Podnět k řešení nebezpečné křižovatky Prosecká - Čimická - Jablonecká
S odpovědí

Podnět k řešení nebezpečné křižovatky Prosecká - Čimická - Jablonecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 08. 09. 2025

Vážený pane starosto, obracím se na Vás s podnětem týkajícím se křižovatky Prosecká - Čakovická - Jablonecká, kterou téměř denně využívám. Jedná se o místo, které je dlouhodobě velmi nebezpečné jak pro chodce, tak pro řidiče. Na této křižovatce již bohužel došlo minimálně ke dvěma tragickým úmrtím a opakovaně zde dochází k nebezpečným situacím, které by si zasloužily systémové řešení. Jsem přesvědčena, že by výrazně přispělo k bezpečnosti vybudování kruhového objezdu, případně jiného dopravního opatření, které by snížilo riziko kolizí a přispělo k plynulejšímu a bezpečnějšímu provozu. Ráda bych Vás proto požádala, zda by se tato záležitost mohla stát předmětem projednávání a zda je možné zvážit konkrétní kroky ke zlepšení situace. Předem děkuji za Váš čas a ochotu se tímto problémem zabývat. S pozdravem Monika Štáfová

Kolbenova výmoly
S odpovědí

Kolbenova výmoly
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 01. 09. 2025

Neopravované výmoly, propady a jiné nerovnosti na komunikaci Kolbenova zapříčiňují vznik kaluží, které se drží i několik dní po dešti. Nemalá část z nich vzniká tzv. 'na kola', tzn projíždějící auta jimi obšťastňují chodce míří na/z přilehlé zastávky tramvaje či stanici metra Kolbenova. Zvláště malé děti kaluže schytávají doslova od hlavy až k patě. Jako rodiče jsme v minulosti několikrát upozorňovali TSK, nestáli jsme jim ani za odpověď. Chcete dojít na metro nebo na tramvaj suší? I s deštníkem máte smůlu.

Chybějící přechod pro chodce před školkou U Vysočanského pivovaru
S odpovědí

Chybějící přechod pro chodce před školkou U Vysočanského pivovaru
Nemocniční, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 08. 2025

Chybějící přechod pro chodce před školkou U Vysočanského pivovaru - křižovatka ulic Nemocniční a U Vysočanského pivovaru. Jedná se o největší školku v ČR a přitom jí chybí bezpečný přechod frekventovaných cest nejen v ranní špičce. Momentální křižovatka je ještě více nepřehledná pro stavební práce na obytném domě přímo u křižovatky. Zpomalovač je umístěn pouze na jednom úseku/ příjezdu do križovatky.

Nebezpečný prostup zúženým hrdlem se dvěma nepřehlednými křižovatkami
S odpovědí

Nebezpečný prostup zúženým hrdlem se dvěma nepřehlednými křižovatkami
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 08. 2025

Místo hlavního prostupu čtvrtí mezi Poděbradskou a Kolbenovou ulicí, propojení parku Zahrádky s tramvajovou zastávkou a přístup od Poděbradské k metru Kolbenova, přístup ke škole a školce. Dvě nebezpečné křižovatky, úzké chodníky neumožňující bezpečné míjení dvou kočárků/skupin dětí apod. Prostup pod mostem cyklostezky je příliš úzký a je potřeba ho stavebně rozšířit, aby bylo možné rozšířit chodníky pro možné míjení aut i chodců. Chybějící chodníky či koridory pro chodce se sníženým obrubníkem, špatně viditelné osoby na hlavním přechodu k parku (za šera). Ulice U Elektry má více kritických míst, měla být již rekonstruována a upravena pro větší bezpečnost, projekt však nikdo neřeší. Praha 9 usiluje o zklidnění a zlepšení bezpečnosti, ale realizace se ani neprojektuje. V místě má kromě školy vzniknout školní kampus (další dvě školy) a školka, dále zde je schvalována bytová výstavba. Developer problém neřeší, naopak situaci ve svém návrhu projektu ještě zhoršuje (kladná stanoviska v rámci územního řízení). Kdo je zodpovědný za rekonstrukci ulice a realizaci opatření podporovaných MČ Praha 9?

Otáčení vozidel  na světelných křižovatkách Poděbradské
S odpovědí

Otáčení vozidel na světelných křižovatkách Poděbradské
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 04. 08. 2025

Na celém úseku od Harfy po Kbelskou chybí legální možnost otáčení vozidel mimo světelné křižovatky, kde dochází při více než 1 jízdním pruhu k ohrožení chodců na chodníku a k zhoršení bezpečnosti složitých křižovatek. Na ostatních úsecích Poděbradské, Kolbenovy i Sokolovské tyto prostupy jsou. Přitom úsek bez prostupů má relativně mnohem více vjezdů do areálů, k jednotlivým firmám, komerčnímu centru, do obytných zón. Pokud by řidič chtěl řešit otočení odbočením do postranních ulic, dochází k ohrožení bezpečnosti provozu v často slepých ulicích, kde není možné se bezpečně otočit do protisměru. Je potřeba řešit zpomalení provozu na Poděbradské, posílení přechodů a upřednostnění bezpečnosti chodců a obsloužení místních podniků a objektů či obytných budov. Otočení u ul. Na Obrátce v místě křížení tras tramvají a blízkosti křižovatky s Kbelskou (okruh), navíc v místě přebíhání chodců k tramvajové zastávce, je velmi rizikové a nevhodné. Magistrát na podnět nereagoval vstřícně. Obrázek znázorňuje úsek bez možnosti bezpečného otočení do protisměru při potřebě odbočit do prožejší strany.

Kolizní křižovatka páteřních cyklotras - chybějící pěší prostupy
S odpovědí

Kolizní křižovatka páteřních cyklotras - chybějící pěší prostupy
Na obrátce, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 08. 2025

V lokalitě s intenzivní výstavbou při Poděbradské a kolem parku Zahrádky vznikají jako propojení mezi jednotlivými sídlišti pouze cyklostezky, a to páteřní, s vysokou frekvencí a rychlou jízdou cyklistů. Na dálkových trasách nejsou označena místa, kde se napojují chodci, a to podél celé obytné čtvrti. Vstupy nejsou viditelné z dálky, často jsou spíše zakryté např. zelení. Nejkritičtější místo je křižovatka několika páteřních směrů (trojúhelník s velmi malou plochou křížení), zároveň se zde pohybuje hodně chodců, malých dětí, jde o rekreační plochy a jediné bezbariérové propojení v rámci území. Napojení chodců od ul. Modrého je velmi nebezpečné, neoznačené, chodci vstupují do protisměru, pokud potřebují zahnout směrem k sídlišti Suomi (podél betonárny k zastávce Vozovna Hloubětín). V místě se střetává trasa cyklistů od Klíčova směrem do Kyjí a dále směrem do centra, cyklisté kříží místo všemi směry, chodci také, uprostřed malé zelené plochy je navíc fitness prvek a jedna z mála laviček. Zároveň zde ústí příkré schody od Rokytky - jediný přístup z rekreačního údolí a propojení s parkem Zahrádky. Plánovaná výstavba bytového projektu situaci má ještě zhoršit dalším křížením v nepřehledné zatáčce směrem k mostu před Poděbradskou, což je potřeba zamítnout. Naopak by developer mě vybudovat přístup k řece Rokytce bezbariérově v přehledném a logickém místě na opačné straně cyklostezek. Celá křižovatka by se měla zpřehlednit, výrazně odlišit od cyklostezek tak, aby i chodci i cyklisté jasně vnímali, že jde o křižovatku/náměstí, kde je volný pohyb všech účastníků, zpomalit pohyb a rozšířit plochu napojení tak, aby bylo možné zamezit střetům. Developer místo toho plánuje umístit zde přímo v křižovatce sezónní bistro s posezením což by situaci naprosto paralyzovalo. V územním řízení přesto vydána souhlasná stanoviska bez požadavků na zlepšení bezpečnosti chodců, přestože jde o obytnou čtvrť s nadprůměrným pohybem malých dětí, jde i o přístup ke škole a tramvaji.

Úsekové měření v ulici Prosecká
S odpovědí

Úsekové měření v ulici Prosecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 07. 2025

Navrhuji instalaci úsekových kamer na této ulici v obou směrech, vzhledem k tomu, že se jedná o dlouhý rovný úsek silnice, který mnozí z nějakého důvodu považují za ideální místo k vyzkoušení, jak hlučná a rychlá jsou jejich auta (a motocykly). Stejné kamery by mohly monitorovat i ty, kteří každé ráno používají autobusové pruhy, aby předběhli provoz.

Nesnížený obrubník na přechodu – riziko zakopnutí (Praha 9)
S odpovědí

Nesnížený obrubník na přechodu – riziko zakopnutí (Praha 9)
Paříkova, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 24. 06. 2025

Na přechodu pro chodce v křižovatce Sokolovská × Paříkova (Praha 9 – Vysočany) je snížený obrubník pouze v části přechodu, nikoli v celé jeho šířce. Konkrétně: Střed přechodu navazuje na snížený nájezd, ale pravý okraj (při pohledu směrem ke kolejím/ulici Paříkova) vede přímo do vysokého obrubníku. Podobně je to i na druhé straně přechodu – snížený je jen úzký pruh, ale přechod je vyznačen dál, až k místu se zvýšeným okrajem. Přechod tak opticky působí jako bezbariérový, ale v okrajových pruzích vede do výrazného schodu (cca 7–10 cm), který není nijak označený (ani kontrastní barvou, ani hmatovým prvkem). Běžný chodec může očekávat snížený obrubník po celé šířce přechodu – při běžné chůzi, při nošení tašek nebo třeba při manipulaci s batohem se dá velmi snadno zakopnout a upadnout, což se mi osobně stalo.

Odstavené vraky
S odpovědí

Odstavené vraky
U Elektry, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 04. 2025

Odtahové služby navezly už druhý vrak do ulice U Elektry, kde následně zůstávají dlouhodobě a hyzdí tu ulici. Jednak i toto je pokutovatelné, ale přáli bychom si v našem bydlišti, aby vraky hlavně zmizely. Je to prosím možné zařídit? Jedno stojí dokonce na parkovacích stáních “pouze s povolením P9”. Děkuji

Nepřehledné přecházení
S odpovědí

Nepřehledné přecházení
Špitálská, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 04. 2025

Tudy chodí děti ze ZŠ Špitálská na tramvaj a metro. V ulici je jednosměrka zleva. Přes zaparkovaná auta není vidět. Na kraji často parkuje dodávka (je vidět na fotce), přes kteroukoliv už vůbec není vidět a je potřeba vlézt hodně do silnice. Pro děti, a vůbec všechny chodce, není tohle přecházení moc bezpečné.

Nebezpečný přechod bez semaforu na Novovysočanské
S odpovědí

Nebezpečný přechod bez semaforu na Novovysočanské
Novovysočanská, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 07. 04. 2025

Dobrý den, obracím se na Vás jménem obyvatel ulice Odlehlá a přilehlých oblastí s žádostí o zajištění bezpečnosti na přechodu pro chodce v ulici Novovysočanská, konkrétně u autobusové zastávky 'Odlehlá.' Tato lokalita je velmi frekventovaná, což zvyšuje riziko dopravních nehod. Provoz v této oblasti je často nepřehledný, přičemž rychlá jízda a nedostatečná viditelnost přechodu zhoršují bezpečnost chodců, především dětí, které se zde pohybují. Vzhledem k tomu, že v této oblasti dochází k častým incidentům, při kterých dochází k poškození vozidel při brzdění na přechodu (náraz do náhle zastaveného auta před). Dále je třeba upozornit na to, že za deštivého počasí a v noci je přechod pro chodce prakticky neviditelný, což pro chodce, zejména děti, představuje výrazné nebezpečí. Tento problém pozoruji nejen jako chodec, ale především jako řidič, který se v této oblasti pohybuje. Vzhledem k výše uvedeným okolnostem bychom rádi požádali o zvážení instalace semaforu nebo jiného vhodného dopravního opatření (zpomalovací práh), které by zpomalilo dopravu v této oblasti a zvýšilo bezpečnost chodců. Takové opatření by nejen snížilo riziko nehod, ale také přispělo k lepší viditelnosti a ochraně chodců na tomto frekventovaném přechodu. Věřím, že tento návrh pomůže ke zlepšení bezpečnosti v dané lokalitě a těším se na Vaši odpověď, ve které bude uvedeno, jaké kroky budou podniknuty k řešení této záležitosti. Děkuji za Vaši pozornost a za zvážení této žádosti. S pozdravem, Hájková Za obyvatele ulice Odlehlá a přilehlých ulic

Cesta do ZŠ Elektra - Křižovatka Poděbradská/U Elektry a ul. U Elektry
S odpovědí

Cesta do ZŠ Elektra - Křižovatka Poděbradská/U Elektry a ul. U Elektry
U Elektry, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 06. 03. 2025

Zastávka tramvaje U Elektry situovaná u křižovatky Poběbradská/U Elektry je používána mimo jiné pro cesty do ZŠ Elektra ve všední dny a Bleší trhy o víkendu. Po rekonstrukci ulice Poděbradská se stávající podmínky pro chodce výrazně zhoršily, nebo nezlepšily: - přechody nejsou na všech ramenech křižovatky, což je v rozporu se Standardy aktivní mobility - k přechodům u zastávek tramvaje byly umístěny 'ohrádky', které jsou poměrně úzké a už při relativně malém počtu lidí brání v průchodu oběma směry - ulici Poděbradskou nyní nelze přejít na jednu zelenou, dokonce nejde na jednu zelenou přejít ani ze zastávky směr Hloubětín na sever směrem ke škole - interval zelené mezi zastávkou tramvaje a chodníkem ke škole je asi 6s a vyklizovací čas je také krátký, když se sejde více lidí, nebo celá třída dětí, nelze přejít bez toho, aby už najížděla auta - při zelené pro chodce najíždějí k přechodu odbočující auta ze severního i jižního směru, navíc se další auta nelegálně otáčejí na světelné křižovatce a najíždějí k přechodu, a chodci tedy musí být neustále 've střehu', dochází zde často k jejich ohrožování vozidly, znovu zdůrazňuji, že zde přechází spousta dětí Ulice U Elektry směrem na sever k ZŠ Elektra není k chodcům přívětivá - je zde slavná a unikátní 'šikana' na chodníku - chodník je vzhledem k počtu chodců poměrně úzký - kolem celé trasy je velký nepořádek, nikdo zde neuklízí - zeleň je neudržovaná a zanedbaná

Místo chodníku k metru Kolbenova rampa pro sklad knih
S odpovědí

Místo chodníku k metru Kolbenova rampa pro sklad knih
Na černé strouze, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 27. 02. 2025

Chodníky i vozovka Na Černé Strouze jsou hlavní přístupovou trasou pro obrovské území bytových novostaveb kolem Parku Zahrádky, Poděbradské, k metru Kolbenova. Jsou však v soukromých rukách (2 subjekty). Vedle metra je budova, kde sídlí Knihobot, jehož obrátka je obrovská, několikrát denně zde stojí dodávky a nákladní vozy a vykládají či nakládají velké množství zboží. Stojí přitom kolmo k budově a blokují celý chodník i kus vozovky. Chodci tedy musí obcházet vozidlo středem vozovky, pokud se tedy nerozhodnou vrátit několik desítek metrů na přechod na druhé straně ulice. Polovina chodníku je zastavěná rampou, ke které se vždy přistaví vozidlo tak, že úplně zabrání průchodu. Bohužel to tak zřejmě bylo zkolaudováno. Vůbec nelze odhadnout, jestli to má nějaké řešení kromě vyvlastnění ve veřejném zájmu, ale zároveň by musel být řešen přístup do skladových prostor firmy. Možná jedině udělat přechod z obou stran rampy. Auta parkují však mnohdy i několik vedle sebe... muselo by se dobře prověřit, kde je blokována vozovka.