Žádné komentáře
Nepřehledné přecházení
Tudy chodí děti ze ZŠ Špitálská na tramvaj a metro. V ulici je jednosměrka zleva. Přes zaparkovaná auta není vidět. Na kraji často parkuje dodávka (je vidět na fotce), přes kteroukoliv už vůbec není vidět a je potřeba vlézt hodně do silnice. Pro děti, a vůbec všechny chodce, není tohle přecházení moc bezpečné.
Zaslal: Klara Anim, 11.04.2025 v 08:03

Špitálská, Praha 9
Aktualizace podnětu
11.04.2025
Tomáš Holeček - radní pro oblast dopravy přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
děkujeme za podnět, možnosti pro realizaci nového přechodu pro chodce prověřujeme s dopravní policií ČR.
S pozdravem
Tomáš Holeček
radní pro oblast dopravy
rada MČ Praha 9
15.04.2025
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Na nebezpečné přecházení v tomto místě upozorňují místní občané a rodiče dětí ze ZŠ Špitálská již několik let.
Přikládáme názor i ideové návrhy řešení od dopravního projektanta:
Zajištění bezpečného přecházení lze provést dvěma způsoby: rychle nestavebně (v řádu měsíců) nebo stavebně (v řádu 2–5 let). Stavební stav je cílovým, avšak dosáhnout užitku aktuálně, znamená slevit z dokonalosti a vydat se i cestou rychlého opatření, pokud se v místě dějí pravidelné konflikty, či zde auta stojí, zastavují či projíždí tak, že z vnitřního nároží je přecházení nebezpečné či i jen nepřívětivé.
V příloze jsou vyobrazena dva možné principy řešení stavebně, které lze provést i nestavebně.
V první řadě je nutné zvolit správné místo nejčastějšího směru přecházení, vložit vlečné křivky vozidla IZS a svozu odpadů a dle toho redukovat plochu pojížděného prostoru vozovky (je možné i nestavebně pomocí vodorovného značení, dopravních stínů, sloupků, umělých montovaných obrub atd.). Současně je pro zajištění bezpečného přecházení (místo pro přecházení nebo přechod) nutno prověřit rozhledové poměry. Vzhledem k významnosti trasy – jedná se o propojení zástavby ke stanici metra – je potřeba doplnit i signální a varovné pásy pro nevidomé, ideálně i vodicí proužky na vozovce. V nestavebním řešení lze doplnit nalepovací pásy.
Dále připomínám, že nový stavební zákon umožňuje dle znění Přílohy 1 i stavební bezbarierizaci, aniž by na úpravy bylo nutné povolení stavby (nejedná se o snížení nivelety komunikace, která je v ose ulice, ale jde o lokání stavební úpravu současného stavu a tedy jako součást běžné údržby a doplnění nezbytných prvků zajišťujících bezpečnost a přístupnost území).

Komunikace o řešení podnětu
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.