Nepřehledné přecházení

Tudy chodí děti ze ZŠ Špitálská na tramvaj a metro. V ulici je jednosměrka zleva. Přes zaparkovaná auta není vidět. Na kraji často parkuje dodávka (je vidět na fotce), přes kteroukoliv už vůbec není vidět a je potřeba vlézt hodně do silnice. Pro děti, a vůbec všechny chodce, není tohle přecházení moc bezpečné.

Zaslal: Klara Anim, 11.04.2025 v 08:03

Praha 9-

Špitálská, Praha 9

Aktualizace podnětu

11.04.2025

Tomáš Holeček - radní pro oblast dopravy přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

děkujeme za podnět, možnosti pro realizaci nového přechodu pro chodce prověřujeme s dopravní policií ČR.

S pozdravem

Tomáš Holeček
radní pro oblast dopravy
rada MČ Praha 9



15.04.2025

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Na nebezpečné přecházení v tomto místě upozorňují místní občané a rodiče dětí ze ZŠ Špitálská již několik let.

Přikládáme názor i ideové návrhy řešení od dopravního projektanta:
Zajištění bezpečného přecházení lze provést dvěma způsoby: rychle nestavebně (v řádu měsíců) nebo stavebně (v řádu 2–5 let). Stavební stav je cílovým, avšak dosáhnout užitku aktuálně, znamená slevit z dokonalosti a vydat se i cestou rychlého opatření, pokud se v místě dějí pravidelné konflikty, či zde auta stojí, zastavují či projíždí tak, že z vnitřního nároží je přecházení nebezpečné či i jen nepřívětivé.
V příloze jsou vyobrazena dva možné principy řešení stavebně, které lze provést i nestavebně.
V první řadě je nutné zvolit správné místo nejčastějšího směru přecházení, vložit vlečné křivky vozidla IZS a svozu odpadů a dle toho redukovat plochu pojížděného prostoru vozovky (je možné i nestavebně pomocí vodorovného značení, dopravních stínů, sloupků, umělých montovaných obrub atd.). Současně je pro zajištění bezpečného přecházení (místo pro přecházení nebo přechod) nutno prověřit rozhledové poměry. Vzhledem k významnosti trasy – jedná se o propojení zástavby ke stanici metra – je potřeba doplnit i signální a varovné pásy pro nevidomé, ideálně i vodicí proužky na vozovce. V nestavebním řešení lze doplnit nalepovací pásy.

Dále připomínám, že nový stavební zákon umožňuje dle znění Přílohy 1 i stavební bezbarierizaci, aniž by na úpravy bylo nutné povolení stavby (nejedná se o snížení nivelety komunikace, která je v ose ulice, ale jde o lokání stavební úpravu současného stavu a tedy jako součást běžné údržby a doplnění nezbytných prvků zajišťujících bezpečnost a přístupnost území).


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Žádné komentáře

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Špitálská, Praha 9

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská

Praha 9, 02. červenec 2014 Vyřešený

Nebezpečná křižovatka Českomoravská - Kovářská

Praha 9, 29. září 2012 S odpovědí

Přechod v ulici V Horkách

Praha 4, 28. březen 2012 Vyřešený

Neoznačený přechod a chybějící přechod

Praha - Zbraslav, 01. červen 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty