Aktualizovat podnět

Úprava ulice pro cyklostezku ohrožuje chodce i cyklisty
S odpovědí

Úprava ulice pro cyklostezku ohrožuje chodce i cyklisty
Choceradská, Praha 4

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 04. 2016

Tak jsem byl včera opět málem sražen při pokusu přejít Choceradskou. Bohužel jsme do školy/školky vyšli v momentě, kdy přijeli popeláři a řidiči opět hrozně chvátali, takže se téměř srazilo auto vyrazivší zpoza popelářského vozu s autem, které jelo po své straně, no a my mezi nima. A odpoledne si tu zas udělaly závody policejní dodávka s policejní oktávkou..., které ohrozily auto odbočující ze Senohrabské a následně ještě auto jedoucí po Senohrabské dolů... Ještě do října 2015 bylo možné na Choceradské parkovat po obou stranách, takže byly přirozeně vytvořeny dvě místa průjezdná pouze jedním autem, tedy auta musela tzv. zipovat, takže průjezdná rychlost byla cca 10 km/h. Žádné značky ani jiná opatření nebyly třeba. Pak se NĚKDO, jehož jméno se už půl roku snažím marně zjistit, rozhodl, že klidné ulici je třeba učinit přítrž a vytvořit zde frekventovanou ulici, která se téměř nedá přejít. To zde bylo spácháno TSK na základě stavebního povolení č.j. P4/089355/13/OST/LAVL z 6.11.2013 od Prahy 4. Když jsem se pokoušel zjistit, kdo pro to stavebního povolení stvořil projekt, tak TSK i P4 zarytě mlčí, či se odvolávají jeden na druhého. Problém je, že tato stavba spadající pod cyklostezky v Praze je právě k největší škodě cyklistů jedoucích po Choceradské. První život ohrožující místo po přejezdu přes Senohrabskou na chodník, aby se po 15ti metrech opět museli vrátit zpět na silnici. Již jsem byl několikrát svědkem toho, jak cyklistovi nedalo auto přednost a ten měl co dělat, aby zas 'skočil' zpět na chodník. Naštěstí již dost cyklistů tento nesmysl pochopilo a na cyklostezku na chodníku VŮBEC nenajíždí a jedou rovnou po silnici! Druhý, závažnější problém je, že při původním parkování po obou stranách bylo na silnici dostatek místa pro auto a cyklistu. Teď když jezdí auto obousměrně, tak už na cyklistu nezbylo místo. Nehledě na to, že maximální povolenou rychlost, nově vyznačenou zákazovými značkami, nikdo nedodržuje, takže tu teď jezdí auta obousměrně, někdy až 80 km/h!!! Tedy z původních 10 km/h zipováním na 160 km/h. Tedy nebezpečné nejen pro chodce, ale i pro cyklisty, kvůli kterým se toto vše vlastně dělalo. Problémy k řešení jsou vlastně tři: - najít toho, kdo spáchal projekt pro stavební povolení č.j. P4/089355/13/OST/LAVL z 6.11.2013 - naučit tohoto člověka základní matematickou operaci odčítání, protože jak mi bylo sděleno TSK, tak zákaz parkování na jedné straně byl vydán z důvodu, že průjezný pruh při parkování po obou stranách je menší než 3 metru. Měřil jsem Choceradskou dvěma různými metry a počítejte se mou: šířka Choceradské v nejužším místě je 7,6 m, bílá čára pro parkování je 2 metry od obrubníku. Tedy 7,6 - 2 - 2, ten komu výjde číslo menší než 3, by se měl vrátit na základní školu! - jak dosáhnout odstranění značek zákazu zastavení, odstranění žlutých čar a namalování parkovacích čar Aby mě někdo nepodezříval, tak zdůrazňuji, že to nedělám kvůli parkovacím místům, ale kvůli bezpečí chodců a cyklistů! Denně se snažím/musím Choceradskou přecházet a co nám to tu bylo postaveno, tak to je opravdu otázka života a být sražen. Psal jsem všem členům rady hlavního městě Prahy pro cyklistiku, dodnes žádná odpověď od jednoho jediného člena. Stavební odbor P4 se odvolává na TSK, TSK se odvolává na P4 jakožto vydavatele stavebního povolení. Předem děkuji za pomoc, či alespoň radu, jak uvést Choceradskou zpět do bezpečného stavu nejen pro chodce , ale i cyklisty.

Jméno


Napište text Vaší aktualizace:


Napište opačný význam slova zlo:


Nahrajte obrázek aktualizace podnětu (nepovinné):


Přidat další obrázek

   nebo   zpátky