Nová zastávka autobusu 143 v tramvajové zastávce Hládkov

Dobrý den,

chtěl bych navrhnout, aby autobus 143 stavěl v tramvajové zastávce Hládkov. Nyní okolo pouze projíždí.

Během výluk v oblasti Hládkova běžně stavěly autobusy 174, 180 a již zrušená 217. Nově zavedený autobus 143 oblastí pouze projíždí a to mezi zastávkami Malovanka a Vozovna Střešovice. Celkově tak autobus urazí více jak 1 kilometr v hustě obydlené zástavě bez jakékoliv zastávky.

Tím, že autobus 143 v dané zastávce nezastavuje, tak oblast přišla i o náhradu autobusu 217.

Jediné, co by pro nápravu stačilo, aby autobus zajel do tramvajové zastávky, která je k tomu plně technicky způsobilá (stačí úprava dopravního značení).

Vtipné je, že v běžném provozu ten autobus zastavuje na semaforu přímo vedle té zastávky, stačilo by tedy doslova pouze otevřít dveře:-)

Jan Lipavský

PS: Nemám současnou fotografii zastávky, dodám později emailem (pozn. Chodci sobě: viz níže v aktualizaci). Přikládám alespoň fotografii stavu před budováním Blanky, kde je vidět, že autobus v zastávce stavěl.

Zaslal: Jan Lipavský, 09.11.2013 v 10:48

Praha 6-

Myslbekova, Praha 6

Aktualizace podnětu

11.11.2013

Jan Lipavský přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

zde ještě posílám aktuální vzhled zastávky ve směru Vozovna Střešovice. Podobně je to i opačném směru.

Jan Lipavský




03.02.2022

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět již byl, v rámci možností a svolení od Policie, vyřešen. K 15.1.2018 byla zřízena v úrovni domu Myslbekova 709/27 obousměrná autobusová zastávka Hládkov v současnosti obsluhovaná linkou 143. (foto: Google Maps)


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 21.07.2014 22:37

Tato možná eventualita byla opakovaně projednávána již od května 2013. Pomineme-li podrobnosti, rozhodné bylo záporné stanovisko Policie ČR, která uvedený manévr autobusu v trvalém provozu neodsouhlasila. Při místním šetření zkraje tohoto roku bylo dohodnuto zastávky pro linku 143 zřídit při chodníkových hranách (v obou směrech). Příslušné rozhodnutí vydal již v únoru tr. odbor dopravních agend MHMP. Následně se proti navrženému řešení postavil správce komunikace s odůvodněním, že v prostoru zastávek by bylo nezbytné instalovat zpevněný povrch vozovky, neboť v opačném případě by zde autobusy velmi brzy vyjely „koleje“. To se ale v rámci nedávných oprav komunikace neprovedlo a správce komunikace takovou dodatečnou úpravu ze svých prostředků hradit odmítl. V současné době proto záměr není aktivně připravován.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Honza: vzhledem k aktuálnímu vyjádření primátora pana Noska je to zcela v pořádku a žádná další zastávka není potřeba. Názor na to jaká má být docházková vzdálenost k dopravnímu prostředku je zde: "Každý bude mít možnost zaparkovat v blízkosti svého bydliště, řešíme, jestli to bude v okruhu pět set, nebo tisíc metrů. Chceme ochránit rezidenty v místě bydliště."

z toho plyne, že docházková vzdálenost 500m k dopravnímu prostředku je vyhovující. Pokud je mezi stanicemi 1000m tak to nikdo nemůže mít více než tech 500m a ten co bydlí uprostřed si jako bonus může vybrat na kterou stanici půjde.
11.11.2013 v 22:52    

Helena : Vyhledávač Google mi stanovil vzdálenost mezi zastávkami Malovanka a Střešovická vozovna na 1,6 km, tedy poněkud větší, než kterou je argumentováno výše. Navíc zrušením busu 217 přišla o přímé spojení se Smíchovem bez náhrady i část Břevnova v okolí Petynky. Pro ilustraci: dříve desetiminutová cesta z Petynky na Klamovku se nyní protáhne na půl hodiny (není divu, protože přes Vypich a Motol). Zřízení zastávky busu 143 na Hládkově by situaci částečně zlepšilo.
12.11.2013 v 08:33    

Honza: s kilometrem začal operovat zadavatel problému. ja v tom jen pokracoval. Pokud je vzdálenost 1,6 znamená to že dále než 800m to nemá nikdo ani tak. Obvyklý argument zklidňovačů dopravy je že do kilometru je to OK takže stále není co řešit. Já prostě odmítám sponzorovat ze svých daní systém kdy se kdokoliv chce dostat kamkoliv přímou cestou a vyžaduje aby mu na to všichni ostatní přispěly 2/3 ceny. Můžete si vzít auto a na smíchově jste za 5 minut. Pokud se vám zdá Praha zacpaná auty zkuste si to představit s autobusy které jezdí poloprázdné, mnohem hlučnější a prašnější a dražší protože když se zavede linka z Břevnova na Smíchov najde se další člověk kterému by se hodilo aby jezdil taky bus z Břevnova na Petřiny a další potřebuje do Veleslavína. K MHD prostě přestupování patří. Trocha nepohodlí snad stojí za to že vám většinu ceny zaplatí lidé, pro které je MHD nepoužitelná a dokonce v Praze ani nebydlí.
13.11.2013 v 21:37    

Helena: Honzo, nechápu vaší argumentaci s daněmi a poloprázdnými autobusy. Nejedná je o zavádění linky, jen o zastávku na trase, kterou autobus stejně projíždí a kde, jak již napsal zadavatel, stejně autobus stojí na červenou.
14.11.2013 v 08:17    

lehkoživka: Honza má recht. V Praze jsou hrozný zácpy a hroznej vzduch kvůlivá moc autobusům. A tím, že zastavujou v zastávkách, je ta plynulost ještě horší. Chtělo by to víc jezdit autem. A pokud možno 1 auto - 1 člověk, aby bylo lehčí a mělo nižší spotřebu! :)
14.11.2013 v 13:21    

Martin Šubrt: Je zajímavé, že v tomto místě autobusy zastavovaly nejen před stavbou komplexu Blanka, ale také nepřetržitě zde v různých místech měly zřízeny zastávky i během této stavby. A v okolí tohoto místa zastavovaly autobusy 143 a 180 ve směru na Dejvickou a rovněž 174 ve směru na Hradčanskou.

V okamžiku zprovoznění tramvajové trati letos v květnu ale náhle potřeba mít zde zastávku autobusů jaksi zmizela. Přitom tramvajová linka 25 ještě několik měsíců jezdila přes Brusnici a Pražský hrad, takže se s ní k metru stejně rozumně dostat nedalo.

Dnes už linka 25 jede alespoň na Hradčanskou, nicméně s večerními a víkendovými intervaly 15-20 minut chápu, že pro místní lidi je k vzteku, když stejnou ulicí projíždí většinu dne daleko častěji autobus, který vám prostě nezastaví. Nejde o žádnou změnu trasy. Ten autobus tam zastaví ve směru do centra stejně u semaforu, ale lidi prostě nebere...

Bylo přislíbeno organizací Ropid, že situaci znovu prověří, ale už je to několik měsíců. Technicky by zastavování busů v těchto zastávkách zařídit šlo.
09.12.2013 v 16:41    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Myslbekova, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.