Autobusová zastávka Nemocnice Bubeneč

Zdravím. Zastávka je umístěna v rozporu se Silničním zákonem: 'Zastavení a stání je zakázáno na místech, kde by vozidlo mohlo překážet provozu nebo ohrožovat jeho bezpečnost, zejména... na přechodu pro chodce a 5 m před ním, na křižovatce a 5 m před a za její hranicí...'. Na tuto problematiku se dívám jako uživatel AID, ale i chodec musí být na rozpacích, zda vstoupit na přechod před stojící autobus. Navrhuji tento přechod pro chodce zrušit a zabezpečit vstup na vozovku, neboť na protější straně křižovatky je souběžný přechod směřující k nemocnici.

Zaslal: Jan Mareš, 13.02.2012 v 09:51

Praha 6-
 
 

Antonína Čermáka, Praha 6

Aktualizace podnětu

02.02.2022

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět již byl vyřešen, označník autobusu byl posunut dále od přechodu. (foto: Google Maps)




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 21.02.2012 13:37

Vážený pane Mareši,

předmětná zastávka je umístěna v souladu se zákonem o provozu na pozemních komunikacích, neboť místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazená obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích - viz. §76 uvedeného zákona.
Rozumíme tomu, že v současné době již toto řešení nemusí být optimální, nicméně se zrušením přechodu nepočítáme. Na základě vašeho podnětu stanovíme Technické správě komunikací posunutí zastávky BUS o pět metrů dále pod přechod.

S pozdravem
Ing. Dana Charvátová
vedoucí odb. dopravy a ŽP MČ Praha 6



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Hessler: Trocha z toho "Silničního zákona". Normy a TP tu citovat nebudu, ty si, pane Mareš, nastudujte sám :-)

(1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku
nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v
zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí
pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li
autobus nebo trolejbus u okraje vozovky
14.02.2012 v 13:41    

Jan Mareš: Pane Hesslere, nevím co má tato Vaše citace zákona společného s umístěním zastávky MHD těsně před přechodem pro chodce. Citací zákona jsem chtěl poukázat na to, že "normální" účastník silničního provozu v těchto místech zastavit nesmí (tím nemyslím z důvodu umístění zastávky), ale úřad klidně zastávku schválí.
14.02.2012 v 16:55    

Martin Hessler: Tím jsem chtěl naznačit, že pokud zde stojí na zastávce autobus v jízdím pruhu, řidiči by měli stát. Pokud myslíte, že zastávka je umístěna špatně ve vztahu k přechodu, tak toto neřeší zákon, ale normy a TP. Pokud míníte, že autobus porušuje zákon zastavením 5 m před přechodem, tak připomenu, že v zákonu jsou tzv. obecné úpravy, zatímco úpravy místní jsou těmto nadřazeny. Koneckonců to můžeme vidět všude po praze, kde jsou parkovací pruhy dotaženy až k přechodům pro chodce.
14.02.2012 v 17:04    

Jan Mareš: Tato část ulice je jednosměrná, nic nebrání využití druhého jízdního pruhu, i když není na vozovce vyznačen.
14.02.2012 v 17:09    

Martin Hessler: Vím, ale Antonína Čermáka je tu braná jako komunikace s jedním jízdním pruhem. Víc pruhů na ní vyznačeno opravdu není. Široká je 8,1 m což by stačilo pomalu na tři. Každopádně co se řešení týče,
- tak může dojít k posunu zastávky za křižovatku, tzn bude v jízdním pruhu na obousměrné části ulice a chodci budou vycházet zpoza autobusu před protijedoucí auto... Moc jsme si nepomohli. A nechtěl bych se dohadovat s DP o stěhování zastávky.
- značkou V13a ("dopravní stín") se vytvoří pseudozáliv pro autobus mimo jízdní pruh v jednosměrné části ulice. Přihodí se tam pár betonových bloků, aby přes ty šrafy řidiči nejezdili. Zastávka se bude muset posunout o cca 20 m od přechodu, což naštve mnohé cestující.
- silnice se zúží (opět přenosným betonem a vodorovnám značením, které brzy zmizí) a autobus bude tvořit špunt při nástupu a výstupu lidí...
- na nejaké efektivní stavební úpravy zapomeňte, tohle je odlehlá lokalita...
- může se tam přidat značka pozor přechod pro chodce. Ale těch je tolik, že už je řidiči vnímají jen jako šum kolem, což se není co divit...
No a teď si vyberme, co se zrealizuje a jestli to přinese nějaký efekt.
14.02.2012 v 17:29    

Jan Mareš: Zastávku bych nechal na místě, ale zrušil bych ten přechod. Muselo by se to zabezpečit zábradlím. No uvidíme.
Odlehlá lokalita - víte jak je nyní frekventovaná, když zúžili Partizánú před Kulaťákem? V Papírenské před tunýlkem bývají fronty jak na magistrále.
14.02.2012 v 17:39    

Martin Hessler: Myslel jsem odlehlá z pohledu investic do voličů. To je podobné jako volat po hormadných garážích na okraji Prahy. Intenzity dopravy tam znám, po zavedení ZPS (pokud se bude jednat zároveň o zóny "TEMPO 30") intenzity ještě stoupnou. A rušit přechody je politicky neprůchodné, o tom se v Praze nedebatuje :-) Tečka.
14.02.2012 v 18:06    

Václav Římal: Vážení pánové, zastávka autobusu před přechodem přece není žádný problém! Po výstupu si cestující zkrátka ty dvě vteřiny počká, než autobus odjede, a může bezpečně přejít. Nebo opatrně vykouknout před autobusem, pokud fakt spěchá. Tahle debata by mohla vést leda ke zrušení toho přechodu, což je naprostá kravina, protože by se to potom muselo obcházet přes tři přechody. A zábradlí by tomu jen dalo korunu.

A navíc:
1. jistě že tam autobus zastavit může, je tam vyznačena zastávka, což je nadřazené pravidlům o běžném zastavení;
2. vozidlo jedoucí za zastavujícím autobusem vozidlo zastavit nemusí, neboť autobus staví u okraje vozovky, a může ho tedy předjet - ano, tak může vzniknout situace nebezpečná pro přecházení chodců;
3. ulice je to jednosměrná a to, že vodorovným značením nejsou vyznačeny jízdní pruhy, neznamená, že by tam byl jen jeden: jízdních pruhů je vždy tolik, kolik se vedle sebe vejde dvoustopých vozidel (přibližně, přesnou citaci ze zákona se mi nechce hledat)
16.02.2012 v 16:43    

Martin Hessler: No také bych s tím neměl problém, při troše selského rozumu se přejití tohoto přechodu dá přežít.
ad 3.) dva pruhy by tu neměly být i z toho titulu, že za křižovatkou už je komunikace obousměrná a vedle sebe jedoucí auta by se v křižovatce musela zmáčknout do jednoho... (ale přiznám se, že zákonem a normou se mi už listovat nechce, tak to berte jen jako výkřik do tmy)
16.02.2012 v 17:31    

Jan Mareš: Pane Římale, jezdím tam denně a vím že je řidič povinen dbát zvýšené opatrnosti. Ale co tam dovede udělat houf chodců vím také.
16.02.2012 v 20:02    

Václav Římal: Máte pravdu, pane Hessler, že ty dva pruhy jsou vzhledem k vyústění na křižovatku s obousměrným provozem tak jako tak nesmyslné. Nepřišlo by tedy vhod zúžení ulice na jediný jízdní pruh, např. vytvořením zálivu pro zastávku (současně by se nejspíš musela posunout o několik metrů vzad) nebo zúžením vozovky zleva s autobusovou zastávkou přímo v pruhu, tedy bez možnosti objetí (ale to by asi neprošlo)?
17.02.2012 v 09:02    

Martin Hessler: S ohledem na to, že okolní ulice se mají se spuštěním ZPS na Praze 6 dát pravděpodobně dát do režimu Zóna tempo 30, tak asi hádám, že opravdu neprošlo... Ale nechejme se překvapit, třeba někdo zodovědný a fundovaný něco vymyslí : )
Nechme se překvapit.
17.02.2012 v 09:07    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Antonína Čermáka, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Znečištěná voda v Libockém rybníku

Praha 6, 28. leden 2021 Vyřešený

Přechod pro chodce

Praha 7, 10. únor 2012 S odpovědí

Ostrůvky pro chodce v ul. J.Želivského

Praha 3, 24. prosinec 2013 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty