14.02.2012 v 16:55
14.02.2012 v 17:04
14.02.2012 v 17:09
- tak může dojít k posunu zastávky za křižovatku, tzn bude v jízdním pruhu na obousměrné části ulice a chodci budou vycházet zpoza autobusu před protijedoucí auto... Moc jsme si nepomohli. A nechtěl bych se dohadovat s DP o stěhování zastávky.
- značkou V13a ("dopravní stín") se vytvoří pseudozáliv pro autobus mimo jízdní pruh v jednosměrné části ulice. Přihodí se tam pár betonových bloků, aby přes ty šrafy řidiči nejezdili. Zastávka se bude muset posunout o cca 20 m od přechodu, což naštve mnohé cestující.
- silnice se zúží (opět přenosným betonem a vodorovnám značením, které brzy zmizí) a autobus bude tvořit špunt při nástupu a výstupu lidí...
- na nejaké efektivní stavební úpravy zapomeňte, tohle je odlehlá lokalita...
- může se tam přidat značka pozor přechod pro chodce. Ale těch je tolik, že už je řidiči vnímají jen jako šum kolem, což se není co divit...
No a teď si vyberme, co se zrealizuje a jestli to přinese nějaký efekt.
14.02.2012 v 17:29
Odlehlá lokalita - víte jak je nyní frekventovaná, když zúžili Partizánú před Kulaťákem? V Papírenské před tunýlkem bývají fronty jak na magistrále.
14.02.2012 v 17:39
14.02.2012 v 18:06
A navíc:
1. jistě že tam autobus zastavit může, je tam vyznačena zastávka, což je nadřazené pravidlům o běžném zastavení;
2. vozidlo jedoucí za zastavujícím autobusem vozidlo zastavit nemusí, neboť autobus staví u okraje vozovky, a může ho tedy předjet - ano, tak může vzniknout situace nebezpečná pro přecházení chodců;
3. ulice je to jednosměrná a to, že vodorovným značením nejsou vyznačeny jízdní pruhy, neznamená, že by tam byl jen jeden: jízdních pruhů je vždy tolik, kolik se vedle sebe vejde dvoustopých vozidel (přibližně, přesnou citaci ze zákona se mi nechce hledat)
16.02.2012 v 16:43
ad 3.) dva pruhy by tu neměly být i z toho titulu, že za křižovatkou už je komunikace obousměrná a vedle sebe jedoucí auta by se v křižovatce musela zmáčknout do jednoho... (ale přiznám se, že zákonem a normou se mi už listovat nechce, tak to berte jen jako výkřik do tmy)
16.02.2012 v 17:31
16.02.2012 v 20:02
17.02.2012 v 09:02
Nechme se překvapit.
17.02.2012 v 09:07
(1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku
nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v
zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí
pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li
autobus nebo trolejbus u okraje vozovky
14.02.2012 v 13:41