Vinoř - Bohdanečská ulice bez přechodů

Bohdanečská ulice odděluje novou výstavbu a sídliště od zbytku Vinoře.
Problém je v tom, že ulice (600 m část) postrádá přechody, což značně komplikuje možnost přecházet tuto poměrně frekventovanou silnici.
Mnoho řidičů nerespektuje povolenou rychlost, a tak je značně riskatní posílat děti samotné do školy, která je v druhé části obce.
Jediný přechod je u křižovatky s Klenovskou ulicí (60 m od ústí do Mladoboleslavské ulice).
Pokud by děti, chtěli využít tento přechod (a značně si prodloužit cestu do školy), stejně se nevyhnou křižovatce Bohdanečská-Uherská-Bukovinská, která je také bez přechodu.
Na Bohdanečské ulici nejsou ani retardéry, které by donutili řidiče dodržovat povolenou rychlost.

Zaslal: Anonymní uživatel, 10.02.2012 v 14:46

Praha - Vinoř-

Bohdanečská, Praha - Vinoř

Aktualizace podnětu

31.08.2012

vinořský chodec přidal následující aktualizace podnětu:

Na chodníky k památníkům z války peníze jsou, na chodníky pro živé nejsou. Možná až tam nějaký "řidič" srazí dítě, postaví mu MHMP pomníček, k němu povede chodník a konečně bude možné povolit i přechod. Promiňte mi ten sarkasmus, každý asi chápe, že je něco špatně, ale normy jsou normy a magistrát přece musí lít peníze do dopravního podniku, Blanky a dalších černých děr a na obyčejný přechod přes frekventovanou silnici v bezvýznamné městské části peníze už nemá, to dá rozum.
Nicméně, v aktuálním srpnovém slovu starosty Vinoře se objevila zmínka, že v "přípravě jsou přechody v ulici Bohdanečská...".
Pokud to není jen volební proklamace, zdá se, že řešení se přeci jen našlo. Snad to tedy nebude někde za Rousínovskou, ale skutečně u sídliště. Dočkáme se? Kéž by. Panu Jankovi osobně fandím, věřím, že to není jednoduché a držím palce jemu i Vinoři.



01.02.2023

MÚ Vinoř přidal následující aktualizace podnětu:

Od roku 2012 přibyly dva přechody.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 24.02.2012 08:36

Dobry den, nase snaha na reseni teto situace narazi na nedostatek prostredku na vybudovani chodniku v rozpoctu HLMP. Bez existence chodniku neni mozna ani existence prechodu, protoze prechod nemuze byt ze skarpy do skarpy ci z ulice do skarpy. Pozemky podel komunikace nejsou v majetku HLMP. Nas improvizovany dopravni pruzkum ukazal nasledujici data, berte je pouze jako informativni, mereno v dobe dovolenych 20.7.-10.8. Mladoboleslavska: Vp 46,8km/hod, V85 57km/hod, Vmax 176km/hod, cca6tis vozidel za den obema smery, na miste omezeni rychlosti na 40km/hod. Bohdanecska Vp 48,6km/hod, V85 56km/hod, Vmax115km/hod cca 3tis vozidel za den obema smery na miste omezeni rychlosti na 40km/hod. Klenovska: Vp 46,5km/hod, V85 57km/hod, Vmax109m/hod cca 4tis vozidel za den obema smery, na miste omezeni rychlosti na 40km/hod resp. 30km/hod a docasne zuzena vozovka. Po rocnim snazeni se nam povedlo umisteni ukazatelu rychlosti na prijezdu do Vinore z Podolanky a hlavne pred prechodem u skoly tzn. krizovatka Mladoboleslavska x Ronovska. Pevne doufam, ze se povede umistit ukazatele i na Bohdenecskou a Klenovskou.

S pozdravem
Karel Janko
zástupce starosty MČ Praha – Vinoř



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Ömökö Lakatošová: Souhlasím, své děti bych přes Bohdanečskou samotné do školy nepustila, raději je vozím autem. Nechápu proč zastupitelstvo zřízení přechodů nepodporuje.
12.02.2012 v 14:28    

Roman M.: Riskantní je v současné době už i jen žít. No a co? Důležité je děti poučit, jak se mají na silnici chovat, že se mají dobře rozhlédnout a že se po silnici chodí v protisměru, aby chodec viděl přijíždějící auto a mohl reagovat, kdyby jej řidič přehlédl. Že se nevbíhá do silnice. Tohle jsme odmalička všichni poslouchali pořád dokola a je to pro nás normální. Teď se ovšem stalo zvykem všude prosazovat retardéry, přechody, semafory, radary, podélné prahy a hromadu dalších kravin, místo používání zdravého rozumu, v němž byli ještě před nedávnem Češi tak dobří. Stává se z nás národ nesvéprávných a to beze vší urážky, dámy (předpokládám, že i "Anonymní uživatel" je v tomto případě podle znění příspěvku dáma)...
19.02.2012 v 01:21    

Jakub Kovář: "Kdyby jej řidič přehlédl"?!
To se může stát velice snadno, když nějaký boreček frustrovaný velikostí svého přirození jede 100 a více namísto předepsaných 40.
V tomto případě nepomůže ani důkladné "proškolení" dětí.
Bohužel máš pravdu, že v populaci přibývá nesvéprávných, ti/ty by neměli/y ŘP vůbec získat.
19.02.2012 v 20:19    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: Dobry den,
nase snaha na reseni teto situace narazi na nedostatek prostredku na vybudovani chodniku v rozpoctu HLMP. Bez existence chodniku neni mozna ani existence prechodu, protoze prechod nemuze byt ze skarpy do skarpy ci z ulice do skarpy. Pozemky podel komunikace nejsou v majetku HLMP.
Nas improvizovany dopravni pruzkum ukazal nasledujici data, berte je pouze jako informativni, mereno v dobe dovolenych 20.7.-10.8.
Mladoboleslavska:
Vp 46,8km/hod, V85 57km/hod, Vmax 176km/hod, cca 6tis vozidel za den obema smery, na miste omezeni rychlosti na 40km/hod.
Bohdanecska
Vp 48,6km/hod, V85 56km/hod, Vmax115km/hod cca 3tis vozidel za den obema smery na miste omezeni rychlosti na 40km/hod.
Klenovska:
Vp 46,5km/hod, V85 57km/hod, Vmax109m/hod cca 4tis vozidel za den obema smery, na miste omezeni rychlosti na 40km/hod resp. 30km/hod a docasne zuzena vozovka.
Po rocnim snazeni se nam povedlo umisteni ukazatelu rychlosti na prijezdu do Vinore z Podolanky a hlavne pred prechodem u skoly tzn. krizovatka Mladoboleslavska x Ronovska. Pevne doufam, ze se povede umistit ukazatele i na Bohdenecskou a Klenovskou.
23.02.2012 v 17:33    

Jarda Horák: Ono je vždy lehčí hledat výmluvy proč něco nejde, než hledat řešení problému.
16.03.2012 v 11:42    

Jakub Kovář: Dneska zrovna jedna "inteligentní" paní v BMW X3 s hradeckou značkou projížděla na 40 minimálně 120, asi někam chvátala, nějaký stupidní a nepoučený muž se 2 děckama jí jen tak tak uskakoval.
19.03.2012 v 13:10    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: to: Jarda Horak
Prechod pro chodce je dopravni znaceni V7 ve smyslu vyhlasky c. 30/2001 Sb.,
kterou se provadeji pravidla provozu na pozemnich komunikacich dle zakona c. 361/2000 Sb., o provozu na pozemnich komunikacich.
MC Vinor o umisteni prechodu nerozhoduje.
Jeho umisteni se deje napr. na navrh mestske casti. MC ji tedy o sve vuli na komunikaci namalovat nemuze, musi na to byt "Stanoveni dopravniho znaceni", ktere vydava mistne prislusny odbor dopravy po vyjadreni dotcenych organu statni spravy.
Toto umisteni musi splnovat nasledujici technicke podminky:
CSN 73 6110 Projektovani mistnich komunikaci
ON 73 6102 Projektovani krizovatek na silnicnich komunikacich
TP 65 Zasady pro dopravni znaceni na pozemnich komunikacich
TP 133 Zasady pro vodorovne dopravni znaceni na pozemnich komunikacich

MC Vinor ma v rozpoctu 700tis na udrzbu veskerych komunikaci (vc. zimni udrzby). Pri cenach pozemku a nakladech na zhotoveni povrchu si snadno kazdy spocita, ze mestska cast vybudovat tento chodnik ze svych prostredku nemuze, musime o jeho vybudovani zadat HLMP.
cena chodniku v delce 600m dle mapky
cena povrchu 600m x1,8mx 400kc/m2=430tis
vykup pozemku 600mx1,8mx 1500Kc/m2=1,6mil (50% ceny cenove mapy)

Resenim problemu je chodnik na jedne strane a kousky chodniku na strane druhe nebo zastavky MHD a nasledne je mozne umistit prechod pro chodce. V tomto smeru se snazime o ziskani prostredku z rozpoctu HLMP.

Budu rad pokud priste napisete navrh konkretniho reseni v ramci platnych zakonu namisto invektiv o vymluvach.

Karel Janko

zastupce starosty MC praha Vinor
02.04.2012 v 12:47    

Jarda Horák: Jinou odpověď bych ani nečekal! Předpokládám, že žádný projektant, ani žádný developer s takovou záludností nemohl počítat, volený zástupce ten už vůbec ne. Jak by mohlo někoho napadnout, že lidé na těch třech nekompaktních částech sídliště budou mít děti a ty budou potřebovat chodit do školy přes Bohdanečskou. Proč to dávat do zadávacích podmínek, proč zvyšovat náklady developera?! Vždyť ten musí mít volnou ruku a musí vykazovat zisk, tedy stavět co nejlevněji (na úkor koho asi), městská část mu přece nemůže zasahovat do stavebního řízení. Lidi se bez přechodu slušně řečeno nezblázní.
03.04.2012 v 14:44    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: to: Jarda Horak
Dekuji za nahravku. Veskere zmeny uzemniho planu a zmeny koeficientu (z B na D) zastavenosti probehly pred rokem 2005. Minule a soucasne vedeni MC se jen vyrovnava s rozhodnutim nasich predchudcu. Predpokladam, ze jste se do Vinore pristehovam pred nedavnem a tuto informaci nemate. Omlouvam se vsem obcanum z predmetnych sidlist, ze nemohou jit po chodniku do Ctenickeho haje ale veskere volne prostredky smerujeme do skoly a skolky abychom se vyrovnali s narustem deti. Penize mame jen jedny a muzeme se rozmyslet jak s nimi nalozime. Pokud mam volit mezi misty pro deti ve skole a skolce a chodnikem tak na zastupitelstvu zvednu ruku pro deti.
03.04.2012 v 15:31    

Jarda Horák: Znamená to tedy, že minulé vedení městské části nebylo účastníkem stavebního řízení a nemělo možnost prosazovat změny v projektu před vydáním stavebního povolení na výstavbu bytových domů v těsné blízkosti Bohdanečské, tedy přenést (poměrně malé) náklady úpravu některých částí chodníků na developera?! Tyto změny v projektu bytových domů by neměly vliv na podmínky umístění stavby, neomezily by práva žádného z účastníků stavebního řízení a navíc by byly ve veřejném zájmu.
03.04.2012 v 15:57    

Makovka: A nestačilo by aby tam dvakrát třikrát do měsíce měřili rychlost městský četníci, a hříšníky přísně pokutovali????
03.04.2012 v 16:39    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: Zastavovaci podminky byly stanoveny pred r 2006. V minulem a soucasnem volebnim obdobi se jiz jen stavi/stavilo podle techto podminek. I kdyz s temito rozhodnutimi nesouhlasim (coz me ostatne privedlo do zastupitelstva) tak je musim respektovat.
Stran mereni, MP meri na mistech krere jsou odsouhlaseny PCR, v podminkach musi byt i prostor pro bezpecne odstaveni vozidla a to dle vyjadreni MP je pouze na Mladoboleslavske. Sam bych mereni na Bohdanecske a Klenovske velice privital. Stejne tak kontrola nakladnich vozidel (Bohdenecska ma omezeni vjezdu pro mistni obsluhu) muze probihat pouze u Ctenickeho zamku, nebot tam mohou vozidla odstavit. MP nejsou podrizeni starosty mestske casti ci jeho zastupce, muzeme je pouze pozadat.
Improvizovane dopravni mereni probihalo tak, ze jsem si soukromne z CVUT zapujcil meric rychlosti abychom meli vubec nejaka data s kterymi bychom mohli argumentovat a podporit nasi zadost o reseni dopravni situace. Kdybych hledal jen vymluvy, jak pisete, tak bych nic takoveho nedelal. Verejna sprava musi postupovat jen v mezich zakona a to je nekdy velice zdlouhave. Sam si nekdy pripadam, ze bojuji s vetrnymi mlyny.
04.04.2012 v 09:53    

Jarda Horák: Opravte mě jestli se mýlím, ale zastavovací podmínky a územní plán je zcela něco jiného než projekt, a změna územního plánu a zastavovacích podmínek, je zcela něco jiného než změna projektu stavby? Chápu že změny územních plánů přesahují několik volebních období, ale nesnažte se mi namluvit že se minulé zastupitelstvo nemohlo vyjádřit k projektu sídliště a vyjednat s developerem několik metrů čtverečních chodníků, které by mohly být propojeny přechodem? Nebylo snad jedním z úkolů staronového zastupitelstva jako jednoho z účastníků stavebního řízení (jehož práva mohou být stavbou přímo dotčena) hájit zájmy obyvatel vůči developerovi?
04.04.2012 v 11:56    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: A jaky pravni podklad by pro toto jednani MC mela? V okamziku kdy je schvalen UP, zastavovaci podminky a UR developer jiz nic od MC nic nepotrebuje, pokud od MC nepotrebuje neco pronajmout ci koupit nebo nepotrebuje zridit vecne bremeno. V pripade sidlist Sekyra, Bemmet a Ekostav nic takoveho developeri nepotrebovali, resp. co potrebovali vyridili pred r 2006.
JTusim ze jedinou schvalenou zmenou po r 2006 byla zmena jednoho prostoru z nebytove plochy na bytovou na zadost najemniku, kterym vadila vecerka v dome.
04.04.2012 v 12:10    

SuperŠevčík: Víte co má ve znaku Renault? Tak přesně tam vás a vaše děti páni konšelé maj. Hlavně že je na voptický vlákna, na ty není problém rozkopat půlku Vinoře. Ať mi něříkaj, že nejde zařídit přechod na Bohdanečské před Bukovanskou a na Uherské, tam chodníky jsou, asi by se dal zařídit přechod i u křížovatky Bohdanečská - Dašická - Dražkovská. Pan konšel Janko tady publikoval informaci o měření, která jasně ukazuje, že většina řidičů 40 km/h nedodržuje, měřit a pokutovat se nemůžou, protože v oblasti není místo pro zastavení, a navrhuje ukazatel, kterej bude platnej asi jako Somálcum lyže.
27.04.2012 v 10:04    

Jarča: Dneska mě na Bohdanečské skoro srazil blbeček jedoucí min. 120, v poslední vteřině jsem uskočila. Lumpům se to jezdí, když ví že je nikdo nemůže pokutovat, zastavit a nic jim nebrání v rychlé jízdě.
01.06.2012 v 14:53    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: Good New Everyone! Mame cerstve "Stanoveni dopavniho znaceni" na "prechazeci misto". Od prechodu se lisi tim, ze je mozne ho umistit na komunikaci i pokud k ni neprilehaji chodniky. Schvalene misto je "u zabradli" a je doprovazeno umistenim retarderu jake znate napr. ze Kbel ci uplne nove z Klenovske. Ted uz "jen" otravovat na TSK aby bylo znaceni nainstalovano. Pokud ma nekdo skutecne zajem o reseni tohoto problemu, muze nasi spolecnou snahu podporit dopisem na TSK. Budeme velice vdecni za podporu obcanu.
Dale jedname o umisteni paru zastavek v pulce Bohdanecske. V lete probehlo mistni setreni a verim, ze se nam "papirove kolecko" povede dotahnout do uspesneho konce.
01.09.2012 v 09:19    

AR: Místa pro přecházení jsou stavebně upravené úseky místní komunikace, které usnadňují přecházení chodců přes komunikaci. Místa pro přecházení vytvářejí pro chodce častější možnost přechodu přes komunikaci, nenahrazují ale přechody pro chodce. (ČSN 73 6110)
Místa na přecházení nejsou označená a chodci na nich přednost nemají. Slouží pouze pro snadnější překonání silnice.
Pro řidiče neplatí povinnost umožnit chodci nerušené přejití vozovky.
Místo pro přecházení není ideálním řešením, ale snaha se cení!
07.09.2012 v 09:58    

Karel Janko, zastupce starosty MC Praha Vinor: Stanoveni dopravniho znaceni je vydano vc. retarderu u prechazeciho mista tak aby ridici museli zpomalit a chodci mohli snaze prejit. O dalsi prechazeciho misto se snazime u nove projednavane zastavky MHD u X s ul. Ceradicka. Minuly mesic probehlo mistni setreni i s pouzitim autobusu MHD.
07.09.2012 v 10:18    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Bohdanečská, Praha - Vinoř

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Chodník pro auta v Praze-Vinoři

Praha - Vinoř, 26. červenec 2016 Vyřešený

Ctěnický zámek

Praha - Vinoř, 05. duben 2021 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty