Dobrý den,
nevím, zda můžete pomoci i v naší situaci, kdy již několik let (od roku 2015) komunikuji s různými úřady a úředníky (MČ P10, MHMP, TSK, Ropid, PČR...) ohledně nebezpečných přechodů, přes které chodí naše děti do své spádové ZŠ.
Pro nás konkrétně se jedná o přechod Úvalská - Novostrašnická.
Úvalská je široká čtyřproudová silnice, kde není běžně dodržovaná max. povolená rychlost a velmi často se na přechodu stává, že v jednom směru jedno auto zastaví, druhé ve vedlejším pruhu nezastaví. Nebo první auto zastaví, ale další za ním nezastaví, narazí do prvního automobilu, a ten se většinou posune až na přechod. Za mokrého stavu vozovky se to stává i několikrát denně (= tehdy, když jdu přes přechod já... což je jedna jediná osoba z mnoha dalších osob). Křižovatka je i hůře přehledná a bezpečná z pohledu řidičů, nejen chodců.
Ještě poznámka: když jste pomáhali na čas zavřít část ulice před ZŠ Solidarita, automobily pak musely jezdit místo přes uzavřený úsek směrem k nám, právě na Úvalskou a právě na 'náš' přechod. Opravdu se dalo poznat další zvýšení již tak hustého provozu v těchto místech. Dalo by se to řešit příště v souvislostech?
Je možné s 'tímto' z vaší strany (s pomocí nás, občanů) začít 'něco' dělat...?
Děkuji.
S pozdravem,
Veronika Bešťáková
PS: foto je z mapy.cz (výjimečný stav bez aut...:)
21.11.2023
Ing. Daniel Čech přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
podnět přísluší odboru pozemních komunikací a drah MHMP, nikoli MČ Praha 10.
S pozdravem
Ing. Daniel Čech
vedoucí oddělení státní správy
odbor dopravy
Úřad městské části Praha 10
Vinohradská 3218/169, 100 00 Praha 10
11.12.2023
Veronika Bešťáková přidala následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
přidávám fotografie, které jsem tento týden pořídila na (ne)řešené křižovatce Úvalská - Novostrašnická
Jedná se totiž o běžnou situaci, kdy chodec stojí u přechodu a třeba až 15. vozidlo ho pustí přejít. Zde jsem stihla nafotit jen 8 vozů, z toho dva busy MHD (i když jsou oba 177, jedná se o dva různé busy).
20.12.2023
Ing. Monika Vochozková přidala následující aktualizace podnětu:
Dobrý den paní Bešťáková,
stávající dopravní značení v ul. Úvalské bylo v minulosti stanoveno v souladu s platnou právní úpravou. Pravidla provozu na pozemních komunikacích, která je povinen dodržovat každý účastník provozu, tedy řidiči i chodci, jsou daná zákonem č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Tento zákon řeší mimo jiné problematiku otáčení vozidel, povinnosti řidičů, chodců, takže Vámi popisované události jsou při dodržení pravidel provozu na pozemních komunikacích všemi jeho účastníky bezpečné.
Dále si dovoluji uvést, že dohled nad dodržováním ustanovení daného zákona provádí Policie České republiky, příp. Městská policie. MHMP, PKD nemá pravomoc těmto složkám určovat místa, termíny a rozsah kontrol.
Je třeba podotknout, že jakékoliv úpravy dopravního značení a stavební úpravy komunikace se minou účinkem v případě, že účastníci provozu na pozemních komunikacích nebudou dodržovat pravidla daná platnou právní úpravou.
V případě podnětů na nekvalitní stav komunikace v Úvalské ul. Vám doporučuji obrátit se na správce komunikace, který se bude danou problematikou zabývat, tímto správcem je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. (info@tsk-praha.cz)
Závěrem bych Vás chtěla informovat, že MHMP, PKD požádalo o vypracování nového návrhu dopravního značení, který by měl zajistit bezpečnost a plynulost dopravy v dané části Úvalské ulice.
Dále Vám doporučujeme stejně důrazně se ve věci požadavku častějšího vykonávání dohledu nad provozem na uvedené pozemní komunikaci obrátit na Policii ČR.
S pozdravem
ING. MONIKA VOCHOZKOVÁ
specialistka silničního správního úřadu
HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Odbor pozemních komunikací a drah
Oddělení silničního správního úřadu
Jungmannova 35/29, 11000 Praha 1
19.02.2024
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Obdrželi jsme informaci od vedoucího dopravního úseku TSK Ing Bláhy, že přechod přes Úvalskou u Novostrašnické je těsně před schválením ve smyslu, zúženi z přecházeni přes 2+2 pruhy jen na 1+1.
29.10.2024
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Po 10 letech úsilí zadavatelky Veroniky Bednářové došlo k zajištění bezpečnosti tohoto přechodu lokálním zúžením na jeden jízdní pruh. Řešení jsme konzultovali s našim dopravním projektantem Ing. Květoslavem Syrovým, který připravil podklady pro jeho realizaci.
03.11.2024
Veronika Bešťáková přidala následující aktualizace podnětu:
AKTUALIZACE ÚPRAVY PŘECHODU PRO CHODCE / KŘIŽOVATKY ÚVALSKÁ NOVOSTRAŠNICKÁ (Praha 1O)
V září/říjnu 2024 byla konečně po 10 letech urgování zrealizována úprava přechodu chodce, konkrétně svedení dvou souběžných pruhů v jednom směru do jednoho.
Tato úprava velmi výrazně zlepšila bezpečí všech účastníků silničního provozu, a to nejen chodců a cyklistů, kteří zde najíždí na cyklostezku, ale i řidičů vozidel. Zejména těch, které potřebují vyjet z ulice Novostrašnická doleva směrem na Skalku. Dosud to bylo chvílemi v hustém a rychlém provozu téměř nemožné. Nyní nově rozšířený ostrůvek poskytuje zázemí pro vozidla, aby si mohla nadvakrát najet směrem k odbočení.
Ještě bychom rádi, kdyby se obnovilo vodorovné značení přechodu, které je po letech užívání téměř neviditelné. A přechod by se měl také nově přisvětlit, aby byl dobře viditelný i za tmy a obecně snížené viditelnosti. Dále bychom ocenili, kdyby automobily dodržovaly max. povolenou rychlost 50 km/hod, což se zde stále neděje a zřejmě jedinou možností je trvale sledovat rychlost jízdy a vymáhat pokuty.
Uff, pozdě (svým životem nebezpečný přechod, těsně před jeho úpravou, odnesl jeden pejsek), ale přece!!!
Kéž se nejdříve upřednostňovali chodci, cyklisti, MHD a až pak osobní automobily...
S pozdravem,
Veronika Bešťáková
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.
Konkrétně tady se to částečně vyřešilo zúžením do jednoho pruhu v jednom směru. Ve druhém směru byl vyznačen přednostní pruh pro autobusy, to ale bezpečnost chodců moc nezvyšuje, spíše naopak.
Prosíme o stanovisko ke zřízení světelně řízeného přechodu nebo dalším opatření ke zvýšení bezpečnosti pro chodce (automatické měření rychlosti, zpomalovací prvky apod.)
Děkujeme
02.11.2023 v 15:26