Chybějící přechody u křižovatky v ulici Nad Úžlabinou

Dobrý den, v ulici Nad Úžlabinou, Praha 10 Malešice, přechází hodně lidí, mj. ráno a odpoledne děti do školy a do školky s rodiči. Chybí tam namalované přechody, přestože jsou tam na to připravené chodníky s bezbariérovými nájezdy. K tomu se často stává, že tyto chodníky blokují parkující auta, takže se přechází divoce jak to jde bez dostatečného výhledu, což je našeho pohledu nebezpečné.
Děkuji za prověření a řešení.
Pěkný den,
David Šlechtický

Zaslal: David Šlechtický, 03.12.2018 v 06:55

Praha 10-
 
 
 
 
 

Nad úžlabinou, Praha 10

Aktualizace podnětu

05.12.2018

David Šlechtický přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,
děkuji za vyjádření. Zdá se mi ale, že jsme se nepochopili. Ve vašem vyjádření píšete o zákazu stání v křižovatce. To ale v tomto případě u druhého ze dvou míst pro přecházení neplatí - toto místo je blokováno stojícími vozy

d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru "T" na protější straně vyúsťující pozemní komunikace,

Doporučuji tam tedy udělat zákaz stání alespoň žlutou čárou případně značkami. Stávající stav nedává logiku
Děkuji



05.12.2018

David Šlechtický přidal následující aktualizace podnětu:

Mozna to bude jasnejsi z tohoto snímku.
Je možné to řešit? protože tak jak to je nyní vymyšlené to nedává logiku.
Je problém tam dát značku, případně namalovat žluté čáry?
Děkuji




07.12.2018

přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den, pane Čechu,
Dovolte mi pokračovat ve vysvětlení důvodů, proč nesouhlasím s Vaší reakcí.
Stručně shrnuto, někdo vymyslel, odsouhlasil a zrealizoval nefunkční řešení u místa pro přecházení zvýrazněného červeně na přiložené fotce. Jedna varianta je to nechat být, což se nám, kteří tu žijeme, nezdá jako přijatelné cesta, nebo je tu příležitost situaci napravit.

Řešení je nefunkční proto, že téměř nikoho nenapadne, že v místě kde v souladu se všemi předpisy parkuje, je jediné místo zamýšlené pro přecházení ulice.
Žádám Vás tedy o návrh a realizaci řešení.

Ke křižovatce s druhým místem pro přecházení (na fotce zeleně): To, že je občas třeba přidat značky nebo umělé překážky je běžná praxe a přikládám dvě řešení v nejbližším okolí této křižovatky (viz dvě přiložené fotky). Nerozumím Vašim argumentům, že nic přidávat nebudete, protože na Praze 10 taková řešení jsou a přibývají.

Pokud bychom se spokojili s konstatováním, že věci nemají řešení, pak bychom nemuseli dělat nikde nic. Chápeme, že z pohledu úřadu jde o drobnost oproti jiným dopravním problémům, ale z pohledu lidí, kteří zde žijí, je to důležité.
Děkuji za Váš čas


 
 
 


10.12.2018

přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den, řešení v podobě žlutých čar v místě pro přecházení i v křižovatce je v Praze běžné, viz přiložené fotky. Nerozumím odmítavému stanovisku a nechuti problém řešit ze strany úřadu.
Pěkný den


 
 


28.04.2019

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Žluté čáry na nárožích a u místa pro přecházení byly doplněny. Děkujeme Ing. Čechovi za informaci a fotku, ale hlavně za řešení situace, snad to pomůže!



14.05.2019

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Zdá se, že to funguje. Foceno ráno v 6:50 před odjezdem obyvatel do práce.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10

Chodci sobě: Děkujeme!


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 04.12.2018 18:22

Dobrý den,

přechody nechybí, jak je vidět i ze stavební úpravy - mezery v pásech pro nevidomé, jedná se pouze o místa pro přecházení (intenzita provozu a rychlost jízdy vozidel je zde minimální). Obecná úprava provozu zakazuje zastavení v křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní. Pokud majitelé vozidel nehodlají respektovat toto elementární pravidlo provozu, není v silách vlastníka komunikace se pokoušet jim v tom zabránit dalším a dalším dopravním značením, které by zjevně bylo potřeba prakticky na všech nárožích v Praze 10.

S pozdravem

Ing. Daniel Čech

Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Daniel Čech: Ano, můžeme nechat prodloužit žlutou čáru, která je u podzemních kontejnerů (na jaře, teď by se s ohledem na počasí značit nemělo). Pomůže něčemu? Opravdu řidiči netuší, proč je tam snížená obruba, proč jsou tam hmatné pásy pro nevidomé, nenapadne je, že je tam potřeba chodit? Nebo je to prostě nezajímá a budou tam stát tak jako tak, ostatně jako u kontejnerů viz fotka z výšky)...
05.12.2018 v 10:52    

DŠ: Já Vám rozumím, je to trochu boj s větrnými mlýny, ale nyní je to opravdu jen na bystrosti parkujícího řidiče, když tam bude žlutá čára, tak to bude jasnější více lidem + bude možnost to řešit s MP.
Ještě jednou děkuji
05.12.2018 v 13:08    

novotný: MP to může řešit již teď a neřeší. Jen když se podívám na foto tak vidím auta na chodnících či oblouku křižovatky. A to také není řidičům dostatečně jasné?
06.12.2018 v 09:49    

DŠ: Ještě doplním, že žlutá čára by měla být i u druhého místa na přecházení z obou stran.
06.12.2018 v 09:49    

Daniel Čech: Jinde než před popelnicemi, kde se teoreticky stát smí, nejsme ochotni značky stanovovat, viz moje první odpověď.
06.12.2018 v 09:55    

dŠ: A to misto pro prechazeni - kdyz pred nim nekdo parkuje, je to nejaky prestupek nebo je to ciste na ridici, zda si toho mista prechazeni vsimne a podle miry vlastni slusnosti tam zaparkuje?
Jak to tedy navrhujete resit?
06.12.2018 v 10:42    

Daniel Čech: Není to přestupek, zákon o pravidlech provozu místo pro přecházení zavádí, chodce nutí ho využívat, ale nezakazuje na něm ani před ním parkovat.
Nenavrhuji žádné, pokud občané masově odmítají pravidla provozu respektovat, řešení neexistuje.
06.12.2018 v 13:24    

Daniel Čech: K doplnění z 10.12.:
V červeném místě u kontejnerů jsme stanovili prodloužení žluté čáry.
V ostatních případech platí dříve uvedené, nedodržování základních pravidel (např. nestát v křižovatce) se stalo masovou záležitostí (viz např. noční ulice Nad Vodovodem), odmítám tomu bránit kilometry zbytečných čar a téhož názoru je zástupce Policie ČR.
12.12.2018 v 08:22    

Tamara Pakostová: Takže suma sumárum, panu Čechovi je zatěžko nechat tam vyznačit vodorovné dopravní značení bílou zebru a k tomu pár metrů žlutých čar.
Pan Čech si počká, až tam přejedou autem malé dítě, které bude chtít přejít vozovku z jedné strany na druhou, a jež nebude vůbec vidět pro automobily parkující v křižovatce a na chodnících.
Pan Čech se bude vymlouvat na policii, místo aby zvedl zadnici a napsal jim písemnou žádost o zvýšený dohled na uvedeném místě a opakované pokutování řidičských asociálů, kterým je zatěžko dodržovat platné právní předpisy o provozu na silničních komunikacích
12.12.2018 v 15:41    

Daniel Čech: Zebra rozhled nezajistí.... čára také ne.
12.12.2018 v 15:58    

nováček: Paní Pakostová, neustálé opakování řečí o přejetí dítěte je opravdu trapnost sama ( vůbec nevíte, o čem mluvíte, není to jen vyznačení nějakou bílou zebru- to ani neznám ). Od toho jsou rodiče, aby bylo dítě dostatečně poučeno o tom, jak se má v těchto případech chovat. Navíc se může trochu pohnout a dojít k Počernické ulici, kde má značený přechod pro chodce.
Písemně můžete napsat policii sama, když si myslíte, že je to k něčemu. Opravdu zcestné názory máte. Jen bohužel internet snese vše.
12.12.2018 v 16:26    

Plha Karel: Pane Čechu sprostě a zákeřně zavádíte a klamete občany vodorovné dopravní značení "zebra" a k tomu i "žluté pruhy" zajistí naprostou jistotu a oporu ve výkonu povinností Policie ČR. Ta pak může bez problémů trvale a opakovaně dohlížet na dodržování platných právních předpisů o provozu na veřejných komunikacích. Konkrétně může dávat mastné pokuty autíčkářům, co musí parkovat na chodníku, v křižovatce a na přechodu pro chodce nebo na místě pro přecházení.
Zebra zajistí pro chodce bezpečné přecházení !
Moc přeji takovým frikulínům jako je "nováček", aby pocítili na vlastní kůži, co to je být sražen automobilem řízeným bezohledným a agresivním řidičem .

Předpokládám, že občany volená samospráva Prahy 10 a ne nějaký úředníček státní
správy Čech, rozhodnou, zda vyhoví přání občanů a jejich požadavkům na bezpečnost chodců a zejména jejich dětí.
12.12.2018 v 21:33    

Petr Hořín: Tak pan státní úředník Čech "není ochoten" značky stanovovat !!! Kam jsme to na Praze 10 došli?? Už je po volbách co??
13.12.2018 v 12:27    

Petr Štromer: Tak to jsem zvědavý jak do tohoto případu vstoupí a zasáhne volená samospráva Prahy 10! Jak komunální politici vyhoví či nevyhoví oprávněných požadavkům občanům.
15.12.2018 v 10:31    

nováček: Pane Plha a podobná jelítka, já se nejdřívě rozhlédnu, než někam vlezu a stále nevím, co to je dle Vás zebra. Vy si i jinak pletete své dojmy a pojmy, Policie ČR nemá na starosti kontrolu dodržování norem ohledně parkování, to dělá MP. Zkuste si k tomu nejdříve něco přečíst, něž tu budete zase vesele blábolit.
Samospráva a státní správa, pane, Vy jste opravdu mimo, už neslavte.
31.12.2018 v 11:00    

Jan Novák: Dobrý den,
kdy prosím můžeme čekat doplněné žluté čáry?
Pěkný den,
Nováček
10.04.2019 v 13:04    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Nad úžlabinou, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty