Dobrý den, v ulici Nad Úžlabinou, Praha 10 Malešice, přechází hodně lidí, mj. ráno a odpoledne děti do školy a do školky s rodiči. Chybí tam namalované přechody, přestože jsou tam na to připravené chodníky s bezbariérovými nájezdy. K tomu se často stává, že tyto chodníky blokují parkující auta, takže se přechází divoce jak to jde bez dostatečného výhledu, což je našeho pohledu nebezpečné.
Děkuji za prověření a řešení.
Pěkný den,
David Šlechtický
05.12.2018
David Šlechtický přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
děkuji za vyjádření. Zdá se mi ale, že jsme se nepochopili. Ve vašem vyjádření píšete o zákazu stání v křižovatce. To ale v tomto případě u druhého ze dvou míst pro přecházení neplatí - toto místo je blokováno stojícími vozy
d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru "T" na protější straně vyúsťující pozemní komunikace,
Doporučuji tam tedy udělat zákaz stání alespoň žlutou čárou případně značkami. Stávající stav nedává logiku
Děkuji
05.12.2018
David Šlechtický přidal následující aktualizace podnětu:
Mozna to bude jasnejsi z tohoto snímku.
Je možné to řešit? protože tak jak to je nyní vymyšlené to nedává logiku.
Je problém tam dát značku, případně namalovat žluté čáry?
Děkuji
07.12.2018
DŠ přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den, pane Čechu,
Dovolte mi pokračovat ve vysvětlení důvodů, proč nesouhlasím s Vaší reakcí.
Stručně shrnuto, někdo vymyslel, odsouhlasil a zrealizoval nefunkční řešení u místa pro přecházení zvýrazněného červeně na přiložené fotce. Jedna varianta je to nechat být, což se nám, kteří tu žijeme, nezdá jako přijatelné cesta, nebo je tu příležitost situaci napravit.
Řešení je nefunkční proto, že téměř nikoho nenapadne, že v místě kde v souladu se všemi předpisy parkuje, je jediné místo zamýšlené pro přecházení ulice.
Žádám Vás tedy o návrh a realizaci řešení.
Ke křižovatce s druhým místem pro přecházení (na fotce zeleně): To, že je občas třeba přidat značky nebo umělé překážky je běžná praxe a přikládám dvě řešení v nejbližším okolí této křižovatky (viz dvě přiložené fotky). Nerozumím Vašim argumentům, že nic přidávat nebudete, protože na Praze 10 taková řešení jsou a přibývají.
Pokud bychom se spokojili s konstatováním, že věci nemají řešení, pak bychom nemuseli dělat nikde nic. Chápeme, že z pohledu úřadu jde o drobnost oproti jiným dopravním problémům, ale z pohledu lidí, kteří zde žijí, je to důležité.
Děkuji za Váš čas
10.12.2018
DŠ přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den, řešení v podobě žlutých čar v místě pro přecházení i v křižovatce je v Praze běžné, viz přiložené fotky. Nerozumím odmítavému stanovisku a nechuti problém řešit ze strany úřadu.
Pěkný den
28.04.2019
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Žluté čáry na nárožích a u místa pro přecházení byly doplněny. Děkujeme Ing. Čechovi za informaci a fotku, ale hlavně za řešení situace, snad to pomůže!
14.05.2019
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Zdá se, že to funguje. Foceno ráno v 6:50 před odjezdem obyvatel do práce.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Chodci sobě: Děkujeme!
Odpoveď: 04.12.2018 18:22
Dobrý den,
přechody nechybí, jak je vidět i ze stavební úpravy - mezery v pásech pro nevidomé, jedná se pouze o místa pro přecházení (intenzita provozu a rychlost jízdy vozidel je zde minimální). Obecná úprava provozu zakazuje zastavení v křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní. Pokud majitelé vozidel nehodlají respektovat toto elementární pravidlo provozu, není v silách vlastníka komunikace se pokoušet jim v tom zabránit dalším a dalším dopravním značením, které by zjevně bylo potřeba prakticky na všech nárožích v Praze 10.
S pozdravem
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
05.12.2018 v 10:52