Dobrý den.
Rozšířil se nám tu takový nešvar, a sice stání v křižovatkách. Normálně by to nebylo nic pro tento server, ale podívejte se na fotografii (foceno z přechodu). Auta stojí na přechodech, a i když je opatrně obcházíte, jinde do Vás ve snaze dostat ze se svízelné situace, do které si řidiči vlastní hloupostí dostali, do vás během přecházení najíždějí. U této křižovatky bydlím, takže jsem zažil již několik fyzických střetů během přecházení na zelenou. Jelikož je to situace opakující se denně, prosím o informaci, jakým způsobem zde bezpečné přecházení zajistíte. Díky, Jarda
26.11.2018
Jaroslav Čehovský přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den.
Zas tak historický vytížená komunikace to nebyla. Jsem třetí generace mé rodiny zde bydlící a nikdo z nich to nepamatuje, nejspíš i proto, že tady "historicky" žádná taková komunikace ani nebyla. Tu jsme dostali darem od Prahy až posléze.
Proč to sem píši po takové době je skutečnost, že to historii už opravdu začíná být, neb se za ty dva roky nic nezměnilo. Ani přes ujištění, že nárůst dopravy je dočasný kvůli rekonstrukci ulic v okolí, situace se ustálila na tomto novém standardu. Auta stojí v křižovatce, na přechodech, autobusy troubí denně. Dvakrát denně - ranní a odpolední špička, stále a jen kvůli stání v křižovatce. Chodím tudy opravdu několikrát denně a strážníka jsem za ty dva roky nezahlédl jedinkrát, PČR bez reakce, přestože jsem podnět podával na podatelnu. Takže mi asi opravdu nezbude než ta hygiena, když od toho jinak všichni dávají ruce pryč. Třeba to bude hygiena, která vás donutí provést nějaká opatření, která ve výsledku uvolní přechody pro chodce.
Odpoveď: 04.11.2016 09:48
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že se jedná o místní komunikaci I.třídy, předávám Váš podnět na Odbor dopravních agend MHMP.
Obávám se, že se jedná o porušování dopravních předpisů, jelikož křižovatka Balabenka má vodorovné dopravní značení V12b v podobě žlutých křížů pro zamezení stání v křižovatce a dotaz by měl být spíše na Policii ČR.
Víme, že dopravní situace je v posledních dnech na hranici kolapsu, který je dle mého názoru zaviněn dopravním opatřením při vjezdu do tunelu Blanka, jelikož čas dojezdu v dopravní špičce Balabenka – Blanka je cca 40 min.
S pozdravem
Tomáš Holeček
radní pro životní prostředí a dopravu MČ
Rada MČ Praha 9
radní pro životní prostředí a dopravu
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 11.11.2016 10:56
Ke komentáři ze dne 8. 11. 2016:
Vážený pane Čehovský,
chápu, že bydlet u tak historicky frekventované křižovatky je očistec, nic méně jste se mohl obrátit přímo na mne a tím by odpadla diskuze prostřednictvím portálu chodcisobě.
Hlavním důvodem, proč se za poslední týdny zhoršila dopravní situace, je mnoho rozkopaných komunikací a především to, že došlo k dopravním opatřením při vjezdu do tunelového komplexu Blanka v podobě zapnutí světelných návěstidel, která nepouští automobily z Holešoviček a Povltavské.
Váš podnět jsem samozřejmě předal příslušnému odboru na MHMP. Nyní ještě pár slov k Vaši dotazům.
Ustavičně troubící autobus je plně v kompetenci Policie ČR, jelikož používání klaksonu na území HMP je zakázáno.
Pokud si myslíte, že jsou překračovány hlukové limity, doporučuji se obrátit na Hygienickou stanici HMP, která je v této věci kompetentní. Pokud dojde při měření k překročení hlukových limitů, měl byste se obrátit na RFD MHMP a požadovat taková opatření, aby překračování hlukových limitů bylo eliminováno.
S pozdravem
Tomáš Holeček
radní pro životní prostředí a dopravu MČ
Rada MČ Praha 9
radní pro životní prostředí a dopravu
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 06.12.2018 09:10
Reakce z MHMP. Hm.
Dobrý den,
děkujeme za podnět, který jste nám zaslal.
Vážíme si Vašich nápadů a připomínek, díky nimž se nám společně daří měnit Prahu. Cílem aplikace zmente.to je pomoci Pražanům řešit podněty a problémy z oblasti dopravy, nesupluje tedy aktivitu jednotlivých partnerských organizací.
Vaše konkrétní stížnost spadá do gesce Městské policie hl. m. Prahy.
V souladu s ustanovením § 2 písm. d) zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obecní policii"), se strážníci Městské policie hl. m. Prahy (dále jen „MP") podílejí na dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích v rozsahu stanoveném zákonem o obecní policii nebo zvláštním zákonem. Jejich stěžejním úkolem je ale především zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku v rámci působnosti obce.
Problematice dopravy a dopravním problémům (doprava „v klidu") se strážníci MP věnují standardním způsobem v rámci běžného výkonu služby v rozsahu, jaký jim umožňuje aktuální stav sil a prostředků.
V případě aktuálního zjištění jakéhokoliv protiprávního jednání doporučujeme ihned oznámit takovou skutečnost prostřednictvím bezplatné linky tísňového volání 156 na Centrální operační středisko MP, které pak učiní další opatření k zajištění bezprostřední nápravy nežádoucího stavu.
Budeme rádi, pokud společně budeme moci nadále řešit pouze konkrétní věci spadající do oblasti pražské dopravy, úklidu komunikací a veřejných prostor.
S pozdravem
Tým zmente.to
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 21.02.2019 17:44
Vážený pane Čehovský,
jak jsem již k tomuto problému zde psal, tak se jedná o místní komunikaci I. třídy, která nepřísluší odboru dopravy MČ Praha 9, ale ODA MHMP. Velice rád bych Vám pomohl, ale jak mohu ovlivnit to, že někteří řidiči troubí, nebo stojí na přechodu pro chodce? To je plně v kompetenci Policie, jelikož se jedná o porušení zákona o pozemních komunikací. Jediné co jsme v minulosti udělali a to tím, že jsme na MHMP tlačili, bylo vodorovné značení na křižovatce a vypnutí SSZ na křižovatce Palmovka. Tím se rychleji zprůjezdnila Sokolovská a křižovatka Balabenka. Co se týká hlukových limitů, tak překračovány v celém úseku Čuprovy nejsou. Stačí se podívat na hlukovou mapu.
Ohledně Vaší poznámky o nulovém zapojování MČ Praha 9 do tohoto problému, musím konstatovat, že nejsme zákonodárci ani Policie a musíme se držet platné legislativy a ta je taková, že si udělejte obrázek sám.
(Pozn. Chodci sobě: Níže ještě přidal pan radní zřejmě citaci z nějakého informačního serveru.)
"Lidé musí s hlukem počítat, řekl Ústavní soud a zvýšené hlukové limity posvětil
Ústavní soud zamítl stížnost skupiny senátorů, která protestovala proti tomu, že vláda svým nařízením změkčila hlukové limity. Norma zavedla před třemi lety nový výpočet hladiny hluku, který spočívá v tom, že při měření se musí odečíst dva decibely jako možná chyba. Výsledkem je, že i takřka dvojnásobný hluk než dříve se najednou vejde do limitů."
S úctou
Tomáš Holeček
radní pro oblast dopravy
Rada MČ Praha 9
Považujete odpověď za dostačující?
Mimochodem, již jsem naznačil, že u této křižovatky bydlím. Když se podíváte na přiloženou fotografii z večerní špičky, najdete na ní vzadu zablokovaný autobus, jehož řidič je trvale opřený o klakson. Stejně jako ostatní řidiči autobusů z Palmovky. Nemám jim to za zlé, nic jiného v zablokované křižovatce dělat ani nemohou. Otázkou na Vás avšak je - pokud si domu pozvu měření hlukové zátěže, bude výsledek tohoto měření stále mimo kompetenci městské části? A tady se nebavím o "posledních dnech", jak zmiňujete, ale o celých dosavadních dvou letech, co zde bydlím. Děkuji za reakci, Jarda
08.11.2016 v 17:20