cituji: "při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy" - opakuji citaci "alespoň jeden jízdní pruh" - z čehož mi vychází, že pokud by bylo možné parkování po obou stranách Choceradské, kdy bílá čára je ve vzdálenosti 2m od obrubníku, tak je to stále 7,6 - 2 - 2, tedy 3,6 "pro oba směry jízdy". Tedy, že 361/2000, §25, odsts.3 je splněn.
Druhá věc je, že očividně je lépe, aby silnice splňovala zákon a stala se tak nebezpečnou pro chodce a především cyklisty (kvůli kterým se tato úprava především dělala), kdy je jen otázkou času kdy někoho srazí nebo zabijí, než aby zde byla klidná a bezpečná ulice - pro chodce a cyklisty.
Proště opět český kocourkov, jinak se to nazvat nedá.
05.04.2016 v 18:38
Zastavení (a tedy 3 m pro oba směry, nikoli pro každý směr) je definováno takto:
"zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,"
(tedy s výjimkou stěhování celého bytu cca do 5 minut)
a oproti tomu stání takto:
"stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,"
Vodorovné značení je určeno pro "stání", tedy Váš popis neodpovídá obecnému znění zákona a vyhlášky. Ale je zde možnost místní úpravou oboustranné stání (parkování) povolit odlišně od obecného znění situace bez místní úpravy.
Tedy: bez dopravního značení platí §25, odst. 3 / s dopravním značením platí režim definovaný dopravním značením (+ samozřejmě povinnost zachovat aspoň 3 m pro průjezd - tedy žádné zastavení v "prostřední" řadě, protože by zbylo cca 1,5 m).
Kocourkovem je spíše realizované dopravní značení, které de iure vyznačilo/potvrdilo právní výklad k původnímu režimu (při stání 2 x 3 m pro průjezd, což ale nebylo dodržováno ani postihováno) - ale vyhovující řešení to asi není. A to nejen kvůli rychlejším průjezdům nepříjemným pro chodce a cyklisty, ale nejspíš i pro místní dopravu v klidu (parkování)...
06.04.2016 v 09:30
06.04.2016 v 10:09
Zákon jsem samozřejmě četl, jen jsem tu větu nedočetl do konce... slepota "rychlo" četby...
"(3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy;"
... já to bohužel četl jako "volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m" a k "pro každý směr jízdy" jsem už nedošel... moje chyba, omlouvám se.
Tedy Choceradské se samozřejmě týká "stání", protože tam kde parkovala auta po obou stranách se vždy projíždělo a nikdy nestálo - právě proto aby se zipovalo a ulice se tím sklidnila ... přičemž vždy bylo místo průjezdné pro auto a cyklistu zároveň!
Takže teď to tu máme dle pravidel, auta jezdí obousměrně jak prasata, 40-tku nikdo nedoružuje, na cyklisty na silnici nezbylo místo a na chodce/děti snažící se přejít řidiči kašlou (slušně řečeno), takže přejít chce fakt silné nervy, cyklisté vyznačenou cyklostezku igonorují, protože aslepoň jim zůstal zachovám zdravý rozum a pochopili, že sjíždět z chodníku do rušné ulice je o život, takže jezdí tak, jak tu vždy jezdili = po silnici, čímž se vyhnou jak studentům z gymnázia, tak nebezpečí sražení autem... opravdu bych rád potkat toho "mistra" projektanta co tuhle život ohrožující vopičárnu dokázal stvořit - zatím se úspěšně skrývá za TSK a stavební odbor Prahy 4.
TSK (zhotovitel) se odvolává na stavební povolení, které vydal magistrát Prahy 4, Praha 4 se odvolává zpět na TSK (jakožto zhotovitele), popřípadě na cyklistickou komisi HMP.
- TSK to postavilo dle projektu a tím od toho dává ruce pryč
- nikdo z cyklistické komise HMP neodpovídá na emaily
- odbor pro značení Praha 4 shledal, že dle předpisů je vše v naprostém pořádku
- takže holt čekáme až tu někoho přejedou... pak se s tím asi teprve začně něco dělat
Tedy jak už jsem psal: klasický český kocourkov!
06.04.2016 v 14:43
06.04.2016 v 17:42
několik členů Komise pro cyklistickou dopravu RHMP potvrdilo, že žádný email k tématu neobdrželi. Jakou adresu jsou jste použil?
07.04.2016 v 10:01
emaily na ktere jsem psal Vam puvodni emaily Vam preposlu zitra (v patek), bohuzel jsem se od utery k emailu nedostal.
Šp.
07.04.2016 v 20:03
je vidět, že jste se zde nebyl vůbec podívat, stejně jako ten anonymní/utajovaný projektant, který zde tu hrůzu napáchal. Napište mi kdy budete mít čas, rád Vás zde provedu.
Původní situace, parkování po obou stranách:
- zaparkovaná auta 2m+2m => 3,6m, tedy 2m projíždějící auto => 1,6m pro cyklistu
- auta musela na dvou místech zipovat, tedy průjezdová rychlost byla 5-10km/h
- cyklisté přejížděli Senohrabskou přímo na Choceradskou, tedy jeli „rovně“
Nová „vylepšená“ situace, parkování na jedné straně:
- zapakované auto 2m, cca 0,5m místa odstup, 2m projíždějící auto, cca 0,5m místa odstup, 2m projíždějící auto, 0,6m (pro cyklistu)
- průjezdová rychlost 40-80km/h, tedy 80-160km/h obousměrně
- cyklisté ohrožují děti jdoucí do/ze školy nájezdem na chodník
- cyklisté jsou sami ohroženi při sjezdu z chodníku zpět ně Choceradskou (většina již pochopila, že toto ohrožuje jejich zdraví a na chodník už vůbec nenajíždí, čímž celý projekt nejen popírají, ale porušují tím i nová pravidla)
- cyklisté jedoucí z Choceradské do tunelu, přes Senohrabskou blokují auta odbočující vpravo, protože nikoho nenapadlo udělat na protějším chodníku nájezd; a skákat na cca 10cm vysoký chodník se cyklistům nechce, navíc přímo proti nim je sloup
Tedy ano, pokud nově 0,6m pro cyklistu jako „více prostoru“, než původních 1,6m, průjezdovou rychlost 80-160km/h obousměrně jako klidnější, než původních 5-10km/h, ohrožování dětí jdoucích do/ze školy cyklisty, ohrožení cyklistů rychle jedoucími auty při sjezdu z chodníku, nemožnost přejít Choceradskou … jako zlepšení, pak to vzdávám a dále se nemáme o čem dále bavit…
„V současné době je v řešení úprava celé Choceradské ulice“ - doufám, že toto bude konzultováno s obyvateli Choceradské a opět nerozhodne nějaký anonymní/utajený projektant od stolu - aniž by se na ulici přišel podívat. Snad to též nebude ten minulý anonymní/utajovaný projektant, ten už zde napáchal škod dost.
Pane Filler: email jsme Vám poslal
08.04.2016 v 16:22
předně je třeba si uvědomit, že jste si na radnici zvolili (tak jako mnohde jinde) zelené mozky, kteří zejména v Praze vyslechnou kdejakou bandu cykloteroristů a udělají jim cokoli, co si vymyslí. Buďte si jist (osobní zkušenost), že projektant je povětšinou k takové kravině donucen právě nějakými cyklofanatiky, kteří řadovým cyklistům jen škodí. Jak se tito lidé k projektům dostanou je mi záhadou, ale je to tak. Takové kraviny se ve škole neučí.
Dále bych se s Vámi nerad hádal, jistě jste si rychlost vozidel měřil radarem, ale že by tam řidiči obvykle jezdili až 80 km/h, ještě navíc dvě auta ve stejný moment proti sobě, tomu snad nevěříte ani sám :-) Ano, jeden blbec za den se najde, ale běžné to opravdu nebude.
Pro jistotu zopakuji, že si myslím, že máte ve své stížnosti pravdu - vznikl tam cyklopaskvil, jako na mnoha místech v Praze. Ale některá Vaše vyjádření by chtěla trochu klidu a sebereflexe.
08.04.2016 v 21:35
sebereflexe jsem schopen, jenže když vám každé ráno hrozí sražení, když vedete děti do školy/školky, tak se klid udržuje dost těžko. Na druhou stranu jsem dalek toho, abych někoho nazýval teroristou.
Ne, rychlost aut jsem radarem neměřil, ale jakožto řidič přibližnou rychlost odhadnu a 40 km/h značky tu opravdu dodržuje minimum aut. A jistě sám uznáte, že rozdíl jedno auto 5 km/h - proti dvěma autům, každé 40 km/h je DOST podstatný rozdíl. O místu pro cyklistu ani nemluvě.
Ano máte pravdu, většina tzv. cyklostezek postavených v posledních měsících v Praze jsou spíše vražedné stezky pro cyklisty.
09.04.2016 v 20:38
No a nakonec něco k referentovi oddělení dopravy, co tu odpovídal. Podle platných zákonů to muselo být právě oddělení dopravy Vaší městské části, které na projekt dalo ouřední štempl. Neházejte prosím špínu na projektanta, byl-li jeho návrh špatný, mohlo to oddělení dopravy včas zarazit! Obraťte proto svůj hněv spíše tam ;-)
09.04.2016 v 21:23
těch 160km/h je samozřejmě myšleno jako "střetová" rychlost, tedy mezi míjejícími auty :) Ale jistě uznáte sám, že 1x 5km/h je rozhodně lepší než 2x 40km/h (obousměrně), no i když teď si tu párkrát dali závody policejní auta z Postupické, takže vlastně i souběžně.
Hlavní problém, který zde nastal bylo, že současně s "vylepšením" Choceradské byla umístěna i průjezdová kamera na Spořilovskou směrem ven z Prahy. Takže auta z P10 jezdí místo po Spořilovské (omezeni rychlostní kamerou) teď jezdí po Choceradské. Mám to bohužel potvrzeno od více lidí, kteří se takto měření vyhýbají.
Měl jste to tu vidět říjen až prosinec 2015! To zde vypadalo jak na dálnici D1, zácpa oběma směry! Naštěstí pak někoho napadlo dát u Penny ty žluté "puntíky" na silnici, opravit příčné prahy u gymnázia a provoz klesl cca na polovinu, protože 3 překážky na 500m dost řidičů odradily. Sice je to stále tak 150-200% původního trafiku, když tu musela auta zipovat, ale aspoň něco.
Přijďte se na Choceradskou podívat v 7:30 ráno, když všichni chvátají do práce, anebo někdy v rozmezí 16-18hod, když zas všichni chvátají domů... to tu máme panečku silnici "první" třídy...
Zásadní problém s tímhle projektem je, že byl schválen někdy v roce 2008-2009, stavební povolení dostal 2013, takže to už je taaaaak dávno, že buď si to nikdo nepamatuje, anebo lidi co to navrhovali/schvalovali už na radnici nejsou.
Tedy dohledat, kdo tohle vymyslel/navrhl k realizaci/schválil je již zřejmě nemožné, ale třeba se to panu Fillerovi podaří... hlavně doufám, že s tím půjde ještě něco rozumného udělat.
10.04.2016 v 21:44
nevi nekdo proc/kdy bylo na Sporilove vyhlasen zakaz aut?
V nedeli jeste "standardni" provoz, ale od pondeli 11.4. je na celem Sporilove tak 10% aut co zde jezdilo od zacatku roku.
Choceradska, Senohrabska, Turkova, Hlavni, DOKONCE i odstavne parkoviste pro kamiony Sporilovska!!! Takhle malo auto tu nikdy, NIKDY! nejezdilo.
Co se stalo??? Kam ta vsechna auta zmizela???
14.04.2016 v 07:49
V původním dopravním režimu se totiž parkovalo nelegálně (na jedné - ale které? - straně):
361/2000, §25, odsts.3: Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy. Tedy: 7,6 - 3 - 3 = 1,6 (to je jen taktak pro osobák, kterým je i SUV). To že to nikdo neřešil je tak nějak pražský standard.
Možným řešením by bylo místní úpravou (tedy dopravními značkami svislými a vodorovnými) umožnit parkování i ve dvou řadách alespoň v některých úsecích jako zklidňující opatření. Tato úprava je plně v kometenci příslušného silničního správního úřadu (OŽPAD ÚMČ Praha 4), což může být, ehm, problém...
05.04.2016 v 12:41