Nedostatečně široký chodník a zastávka MHD

V ulici Revoluční je chodník nedostatečně široký pro velké množství chodců, kteří ulicí procházejí. Zároveň jsou ostrůvky zastávek MHD příliš úzké pro bezpečný pohyb a čekání cestujících. V tomto úseku je zbytečně široká silnice, jejíž prostor by bylo lepší vymezit pro pěší a cyklistickou dopravu.

Zaslal: David Strunz, 30.06.2016 v 08:06

Praha 1-

Revoluční, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 25.03.2019 05:33

Citujeme pana Martina z diskuze níže. Děkujeme za informaci!

"Velice složitě se se všemi subjekty ve městě projednala a připravila kompletní podoba budoucí podoby této ulice. Info zde: http://www.iprpraha.cz/revolucni."



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Chodci Sobě: Dobrý den, prosím, zkuste podnět (ev. i další své podněty) zadat také na http://www.poladprahu.cz/cs/chci-poladit-prahu. Jde o sběr dat pro vznikající Plán udržitelné mobility pro Prahu a okolí, takže to může být užitečné. Podněty (krátké, 160 znaků) je možné přidávat do 3. 7. 2016.
30.06.2016 v 08:15    

bobisek: Bože
30.06.2016 v 13:54    

Jarda Mach: Dobrý den,
dovolím si reagovat na Váš příspěvek:
1) nejsem si jistý preferencemi ve Vašem příspěvku, tedy zda požadujete rozšířit ostrůvek nebo chodník nebo zde vyznačit jízdní pruh pro cyklisty. Ale to není až tak důležité, neboť:
2) jízdní pruh pro vozidla musí být široký nejméně 3,0 metru, zde i více, neboť zde jezdí autobusy a zásobování řady obchodů, které logicky nejezdí přes historické centrum,
3) vozidlo na fotografii má šířku lehce pod 2 metry, pokud si odhadem odvodíte volnou šířku vozovky vedle vozidla, usoudíte, že se blíží k uvedeným 3 metrům, z toho vyplývá, že vozovku téměř nelze zužovat.

Věřím tomu, že některý z příslušných úředníků se bude tímto podnětem dlouze a důkladně zabývat, ale, pokud nebudou vozidla převedena na koleje a tedy zdržovat tramvaje, nevidím zde nějaké možné řešení.

Jarda Mach
06.07.2016 v 23:27    

David Strunz: Tak já bych viděl poměrně jednoduché řešení - prodloužení obytné zóny od Náměstí Republiky dále do Revoluční... Chodci se nebudou muset mačkat, autům zbudou jejich 3 metry, na zastávce nastoupí i vozíčkář...
12.07.2016 v 23:52    

jan šujan: To je pěkná blbost.
Např.o kus dál je vjezd do podzemních garáží, jako dnes všude.
Ale třeba to naše "chytrá" primátorka Krnda prosadí... zatleskáme si... a pak v arbitráži zaplatíme nějaké firmě z Panenských ostrovů nějakých pár set milionů za ušlý zisk z garáží...
Tak do toho :-) ať zas dobro zvítězí.. :-)
25.07.2016 v 19:18    

David Strunz: Dobrý den,
Mohu se zeptat, jak si odporuje obytná zóna s vjezdem do podzemních garáží?
27.07.2016 v 10:02    

Martin: Řešení tohoto místa je složitější. Již několik let se v Revoluční připravuje stavba kolektoru, která vyvolá i posun celé tramvajové tratě a současně umožní vhodnější řešení zastávek. Jelikož se ale tato akce stále odkládá, tak se do ulice a okolí investuje minimálně. Např. loni neproběhla rekonstrukce tramvajové tratě, ale jen oprava stávajících panelů, které byly už v havarijním stavu. Nikdo nedá peníze na přesun kolejí, nové koleje, ani zastávky, když by se to ve velmi dohledné době zase bouralo. Ale povědomí o tom, že je to nutné řešit pořádně samozřejmě existuje.
31.07.2016 v 00:24    

Petr Pakbír: A co se prosím v tomto místě událo za ty tři poslední roky? Co udělali naši slovutní konšelé? Už je stavba kolektoru hotová?
24.03.2019 v 11:43    

Martin: Poměrně hodně. Velice složitě se se všemi subjekty ve městě projednala a připravila kompletní podoba budoucí podoby této ulice. Info zde: http://www.iprpraha.cz/revolucni
24.03.2019 v 13:55    

Martin: Přesně Vám to neřeknu, ale pravděpodobně probíhá výběrové řízení na projektanta. To však může být ovlivněné požadavky městské části a občanů, aby projekt zahrnoval též náměstí Republiky a byl koordinován s revitalizací Pěší zóny a celého původního hradebního okruhu. K tomu teď probíhala setkání s občany na Jungmannově náměstí.
18.11.2019 v 20:04    

Petr Pakbír: A co se prosím v tomto místě událo za těch osm měsíců? Co udělali naši slovutní konšelé? Už je stavba kolektoru hotová?
17.11.2019 v 21:24    

Martin: Asi máte trošku zkreslené představy o tom, jak dle zákonů probíhají stavební akce. V okamžiku, kdy máte připravenou studii řešení, začínáte teprve hledat ve výběrovém řízení projektanta. Ten musí nejprve zpracovat základní projektovou dokumentaci, tu znovu se všemi projednat a pak se z ní stane dokumentace pro území řízení. Ta musí projít standardním procesem projednání, projít námitkami všech subjektů a když se toto podaří, začne se zpracovávat dokumentace pro stavební povolení. Ta opět musí projít patřičnými postupy a když město dostane stavební povolení, musí se soutěžit zhotovitel celé stavby. V případě takovéto ulice dokonce více zhotovitelů. Ti se v rámci soutěže mohou odvolávat k ÚOHS a mnoho soutěží je tak nutné opakovat. Po vysoutěžení zhotovitele je třeba najít v kalendáři oprav vhodné místo nekolidující s nějakou akcí v blízkosti, což také nemusí být jednoduché. Takže pokud letos v březnu byla dokončena studie, tak výše uvedené nemůže být provedené dříve než za 3-5 let. A to se stavba kolektoru pravděpodobně neuskuteční, protože její postup je jako převážně raženého důlního díla se svislými šachtami ještě mnohem pomalejší a realizaci by odsunul o dalších 5 let.
18.11.2019 v 10:11    

Martin: Ještě je třeba doplnit, že na celý proces nemají konšelé žádný vliv. Jediný vstup z jejich strany je v okamžiku naděje na vydané stavební povolení pro příslušný rok schválit v rozpočtu příslušným organizacím, které soutěží zhotovitele, příslušné peníze. Ovšem to budou řešit pravděpodobně až konšelé zvolení v roce 2022.
18.11.2019 v 10:13    

Petr Pakbír: První otázka zněla: co se událo za za posledních osm měsíců?
Prosím buďtě konkrétní a přesný.
18.11.2019 v 11:22    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Revoluční, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nefunkční nejezdící schody z metra č. 156 na Můstku

Praha 1, 06. březen 2012 S odpovědí

Tramvajová zastávka Čechův most

Praha 1, 12. prosinec 2014 Vyřešený

Uvolněné kusy obrubníku

Praha 10, 01. duben 2013 Vyřešený

Poskozeny chodnik (dlouhodobe)

Praha 2, 05. prosinec 2024 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty