Nejnebezpečnější chodník v Praze

Na hrázi Hornomlýnského rybníka v Kunraticích je nenápadný velmi nebezpečný chodník. Spíše chodníček. Nejnebezpečnější část chodníku je dlouhá 150m. Je velmi úzký a neodpovídá stavebním předpisům. Dva chodci se tu stěží vyhnou a vyhnout se kočárku je nemožné bez vstoupení do vozovky. A zde právě vozidla jedou velkou rychlostí získanou při sjíždění s prudkého kopce. Také zpětná zrcátka nákladních aut svíští pár centimetrů od hlav chodců a ti se nemají kam uhnout.
Přitom je to jediná cesta pro pěší spojující Horní Kunratice se středem obce, kde je úřad, lékař, obchody a další.
Již desítky let úřady nebezpečnou situaci neřeší s tím že tomu vadí soukromé pozemky. Přitom se nabízí jednoduché okamžité řešení, kyvadlovka. Stačí vozovku omezit na jeden jízdní pruh a osadit návěstidla pro kyvadlovou dopravu. Pak lze chodník rozšířit tak, aby vyhověl stavebním normám. A až bude nalezeno a projednáno dokonalejší časově náročnější (a dražší) řešení, je snadné kyvadlovku zase odstranit.
Když toto obyvatelé již dříve navrhovali byli odmítnuti z naprosto neobhajitelných důvodů.
Prý by docházelo k zácpám a velkým frontám vozidel.
Co je závažnější, zdržení pár aut nebo zranění či smrt chodce?
Navíc v loňském roce byla při opravách kyvadlovka na této silnici o kus výš přes týden aniž by docházelo k problémům. Jedná se tu o komunikaci nejnižší možné kategorie a také pro spěchající řidiče je zde jako pohodlný a rychlý obchvat Kunratická spojka.
Ať už kyvadlová doprava nebo jiné rychlé řešení vedoucí k okamžitému odstranění ohrožování chodců je možno označit rčením 'včera bylo pozdě'. V případě tragické události může být více spoluviníků než si mnozí představují.

Zaslal: Jasin Senior, 11.05.2016 v 04:26

Praha - Kunratice-

K Verneráku, Praha - Kunratice

Komunikace o řešení podnětu

Podnět byla odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

jan kubišta: Pokud by nebyla ochota k uvedenému řešení, napadá mě aspoň toto:
ohrazení chodníku žlutočerným betonovým zábradlím, čímž se alespoň ochrání chodci.
Pokud by to omezilo šířku jízdních pruhů, pak zároveň osadit DZ "přednost protijedoucích vozidel".
Proti tomu můžou těžko něco namítat, doprava v obou směrech by tak byla zachována.
12.05.2016 v 13:01    

Limit: Ohrazení chodníku by muselo být tak daleko ve vozovce že zbude jen jeden jízdní pruh, jinak by nebylo možné pro chodce se vyhnout kočárku nebo invalidnímu vozíku. Pak dávat přednost protijedoucmu vozidlu na vzdálenost přes 150m by bylo dost iluzorní. Okamžitě by vznikla nepřehledné dopravní situace. Tam nejezdí jen pár aut za hodinu.
12.05.2016 v 17:29    

prazsky.otec: Osobně navrhuji jiné řešení, a to sice kyvadlovou dopravu pro chodce. Jedná se o rovný přehledný úsek, tudíž by to nemělo představovat velký problém. Než by chodec vstoupil na tento chodník, musel by se přesvědčit, zdali opačným směrem někdo již neprochází (zejména vozíčkář závodník, který by si chtěl sjet kopeček, případně pražská matka s rychlokočárkem). Pokud by někdo takový zrovna chodník využíval, musel by chodec v opačném směru počkat, dokud jeho protějšek nedorazí (nepřijede) k němu na konec chodníku, aby se mohli vyhnout.
V případě, že by se náhodou ve stejném okamžiku nacházeli dva chodci či dvě pražské matky proti sobě na opačných koncích chodníku s úmyslem vstoupit na něj, musel by jeden z nich zvednout ruku a s hlasitým zvoláním "jdu!" by si vynutil přednost (dle hesla "kdo dřív zvolá ten dřív mele") a vstoupil jako první na chodník. Chodec na opačné straně by musel počkat, dokud by první chodec nedošel k němu, aby se opět mohli vyhnout.
Podle mě úplně stejně "elegantní" řešení jako kyvadlová doprava pro řidiče. Chodců zde oproti autům chodí úplné minimum, takže by se oni jako menšina přizpůsobili (tak je to v demokratické společnosti správné) a protože jich tudy chodí málo, nepředstavovalo by to pro ně takové zdržení jako pro řidiče. Mohli by se třeba chvíli kochat pohledem na rybník.
07.06.2016 v 14:43    

Jasin Senior: Pražský otec má typický pohled ze svého auta na chodce coby obtížný hmyz.
Jenže město je domovem chodců. Ti by měli mít v něm přednost před stroji.
V popisovaném případu chodci co tudy chodí tu bydlí zatímco tisíce aut které tudy projíždí řídí řidiči kteří tu určitě nebydlí, tolik obyvatel obec ani nemá.
A pokud by chodce řidiči neohrožovali tak by jich asi tudy chodilo více. Tato trasa byla dříve velmi oblíbená na procházky ale když tu jde o zdraví tak se už pár roků většinou objíždí autobusem kolem Šeberáku.
07.06.2016 v 23:13    

Eva Šuchmanová: Tohle je přesná ukázka místa, kvůli kterému třeba velká spousta rodičů nechce své dítě pouštět samotné pěšky. A to je přeci blbé, ne? Nač ta uštěpačnost, pražský.otče?
07.06.2016 v 23:48    

prazsky.otec: Nechce se mi věřit, že jste svůj příspěvek, pane Seniore, opravdu myslel vážně. Byl jsem přesvědčen, že jste recesista, a podle toho na Vás reagoval. Odpovím Vám tedy ještě trošku jinak.
Jak by měli mít chodci přednost před stroji? V těch autech taky jezdí lidé, to byste mohl vědět. Jste to vy, vážený pane, kdo naprosto opovrhuje ostatními a sprostě prosazuje své vlastní zájmy tak, že by omezoval druhé. Já jsem pouze parodoval váš příspěvek z druhé strany, tj. ze strany řidiče. Město je domovem chodců? To je zase pouze Vaše demagogie a oblíbená aktivistická mantra. Město je domovem jeho obyvatel a velká většina z nich jezdí aspoň někdy autem. Že někde bydlíte, Vám nedává jakékoliv právo si přivlastňovat veřejný majetek, v tomhle případě silnice a chodníky. Vlastníte z toho stejné prd jako člověk z druhého konce Prahy. A vámi omýlané ohrožování chodců automobily je takový typický mýtus, ke kterému se jedinci jako Vy pravidelně uchylují, když se snaží ospravedlnit své sobectví. Lidi v autech taky chtějí jezdit pokud možno plynule a bezpečně a poptávka po ježdění auty tu prostě je. Více slyšet jsou bohužel ativisté jako Vy.

Paní Šuchmanová, já mám pocit, že lidé se v dnešní době bojí o své děti víc než dřív. Osobně to připisuji oné havlovské "blbé náladě" a celkové atmosféře ve společnosti, kdy nám média servírují jednu tragédii za druhou. Člověk má pak někdy pocit, že své dítě pomalu nemůže pustit samotné z domu, jelikož ho někdo za nejbližším rohem unese a zavraždí. Realita ale tak zlá nebude.
11.07.2016 v 21:34    

Sofie: Benzínový mozky...viz. pan Prazsky otec.
Zatím jsou bohužel slyšet více lidé jako Vy, pane Prazsky Otce, a právě proto se začíná v Praze velmi těžče a nezdravě žít. Doprava v Praze vypadá přesně dle Vašich představ, a díky tomu se bojím i to dítě na svět přivést.

Projďete se někdy pěšky po Praze pane Prazsky Otce a nepoužívejte pořád ty plechové protézy!
23.07.2016 v 19:46    

Vašek: Po této ulici chodím 2 x denně, někdy i 4 x. Projede zde asi tak 100 aut - než projdu úsek od koleje Volha na kruhový objezd na náměstí v Kunraticích (trvá to asi 10 min.), když jde někdo po chodníku v protisměru musím vstoupit do vozovky, abych se vyhnul. Je to tak. Rychlost se zde dost často nedodržuje, přednost zprava moc taky ne.
05.10.2016 v 07:51    

Ivan Hýža: Dobrý den a zdravím účastníky diskuze. Ano, tato situace mne osobně velmi trápí a ani se nedivím rozhořčeným příspěvkům. Velkou potíží v této záležitosti jsou pozemky na hrázi, na kterých je vystavěn chodník. Tyto pozemky patří soukromým majitelům, se kterými v současné době probíhají jednání o směně za jiné pozemky, které může MČ Praha - Kunratice nabídnout, aby mohlo dojít k rekonstrukci II. etapy ul. K Verneráku, jehož součástí bude i nový chodník. Aby byli řidiči více informováni o přednosti z prava, bylo nainstalováno nové dopravní značení, připomínající tuto povinnost, od nám. T.G.M směrem k hrázi rybníka.

Ivan Hýža
místostarosta MĆ Praha - Kunratice
06.10.2016 v 13:25    

Jasin Senior: Vzhledem k tomu že jednání o výměně pozemků na hrázi již probíhají deset roků, neboť to již tak dlouho zaznívá z radnice zní odpověď místostarosty poněkud cynicky.
Již léta je to oblíbená omluva zdejších radních jejich nečinnosti že nechávají ohrožovat občany své obce. Místo aby sebeméně omezili pohodlí řidičů kteří tudy jen projíždějí. Každému musí být jasné že existuje celá řada opatření která je možno realizovat ihned a nesmyslné ohrožování chodců odstranit.
Jak ukazují zkušenosti při stavbách nových silnic mohou se výměny pozemků táhnout celá desetiletí. Tak se budou vymlouvat až do? Než se něco stane.
Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?
28.10.2016 v 19:58    

Ivan Hýža: Vážený pane Seniore, třeba byste mne mohl někdy navštívit na radnici a společně bychom mohli probrat celou řadu opatření, o kterých píšete. Tím bychom zřejmě mohli předejít zajímavému citátu : "Čím méně o tom vím, tím pevnější postoje zaujímám". Pro úplnost pouze dodám, že na směně pozemků jsme se s majiteli dohodli a v současné době probíhá dělení pozemků. Po nabytí pozemků do vlastnictví hl. m. Prahy a svěření do správy MČ Praha-Kunratice jsme připraveni k zahájení II. etapy rekonstrukce. Jsem optimista a doufám, že k tomu dojde co možná nejdříve. Přeji Vám klidný den. Per aspera ad astra.

Ivan Hýža
místostarosta MČ Praha-Kunratice
31.10.2016 v 15:19    

Jasin Senior: Ti, kdo tu bydlí, toho ví dost o desítkách let nezodpovědného ohrožování lidí krytého ubohou výmluvou o nějaké výměně. Dlouhá léta jsem se účastnil na radnici různých jednání a slyšel mnoho slibů, které záhy změnily parciální zájmy, o kterých raději nic nevědět. Pan Hýža je místostarostou z tohoto hlediska krátce, a tak může být optimistou. A neuvědomuje si patrně, že tu někdo provozuje stavbu, která neodpovídá předpisům. Pokud z toho důvodu dojde k nehodě, tak ten někdo ponese přinejmenším spoluvinu. To opravdu chce optimistu.
Co se týká rychlých opatření, řadu jich občané navrhli již dříve. Nejrychlejší je evidentně kyvadlovka, ta se pronajímá za slušnou cenu a zřídit ji lze do druhého dne. Až dojde ke konečnému řešení II. etapy, tak pronájem prostě skončí.
Takže čím méně o tom vím, tak tím méně jsem s toho zarmoucen.
31.10.2016 v 21:05    

Ivan Hýža: Děkuji pane Seniore za názor. Tato stavba má prostě Status quo, který, bohužel, je takový jaký je. Kyvadlová doprava byla několikrát projednávána na komisi doprayy a konzultována s příslušným správním úřadem. Bohužel, kyvadlová doprava na hrázi by způsobila kolaps dopravy v "horní" i "spodní" části Kunratic. (V praxi vyzkoušeno letos při opravách výtluků na hrázi rybníka) Cíl máme, pane Seniore, stejný a já se pokusím o to, aby byl naplněn. Z mé strany vnímejte určitě vstřícnost, beru tento problém v dopravě na území Kunratic jako prioritní.

Ivan Hýža
místostarosta MČ Praha-Kunratice
01.11.2016 v 09:45    

Jasin Senior: Protože mohu prakticky každý den sledovat provoz tak nemohu souhlasit. Žádný kolaps se nekonal. To jsou fámy které roznášejí někteří zainteresovaní lidé. Ani když byla vloni v létě kyvadlovka nad ulicí Ke Hrádku nevznikly sebemenší problémy. Jediný kolaps se vždy koná ucpáním hrdla na kruhovém objezdu U Tří Svatých když je tam velký provoz směrem do P.rahy. Při stavbě toho kruháče varovali odborníci že se tam nehodí a preferovali světelnou křižovatku. Jenže ta by stála jen 5mil. a kruháč stál 60mil. tak je každému jasné proč tam je. Ne? S kruháčem na náměstí je to stejné. A titíž lidé straší kyvadlovkou.
Také beru problém v dopravě jako prioritní. Když kolem kostela jezdí denně 15 tisíc aut tak to není normální. Na rozdíl od zdejší radnice všechny ostatní se snaží tranzitní dopravu ze středů obcí vykázat. Zoufale požadují budování obchvatů už při průjezdech kolem 5 tisíc. Kunratická radnice je unikát. Naopak průjezd podporuje a to až do té míry že i jen dočasné omezení kvůli bezpečnosti osob vytrvale bojkotuje dokonce i smyšlenými argumenty.
01.11.2016 v 20:37    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



K Verneráku, Praha - Kunratice

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Těžká nákladní auta jezdí v Kunraticích po chodníku

Praha - Kunratice, 06. prosinec 2015 Vyřešený

Vrak na chodníku

Praha - Kunratice, 14. květen 2017 Vyřešený

Vytlučená mozaika v Husově

Praha 1, 09. leden 2016 Vyřešený

Rozbité chodníky v ulici Lumiérů na Praze 5

Praha 5, 17. únor 2016 Zaslaný


Zobrazit všechny podněty