Jinak tedy k vyjadreni pana Cecha - oblast zony 30 je sice pekne pojmenovani a asi je i oznaceno, ale to by tam musel tou tricitkou taky nekdo jezdit, coz se moc nedeje. Prechody mi tam chybi proto, ze mi proste bez nej nikdo v miste tech bezbarierovych sjezdu, tedy v idealnim miste k prekonani vozovky, nezastavi, ani kdyz jedu s kocarkem.
Asi to tedy vyresim jako babky v Italii - koupim si hul, kterou proste strcim pred auto a to bude muset zastavit..v reflexnim overalu chodit odmitam :D.
11.02.2016 v 22:02
ověřoval jsem situaci dnes v ranní špičce (7:40-8:10) v místě s největší frekvencí vozidel v okolí parku - na jižní větvi křižovatky Solidarity x Dvouletky, zde první fotka. Počítal jsem, kolik vozidel musí chodec nechat projet, než dokáže klidnou chůzí zcela bezpečně přejít, a to vždy každou nultou a třicátou vteřinu minuty.
Z 62 pokusů 25x nejelo žádné vozidlo, 20x jedno nebo dvě vozidla (= potenciální zdržení cca 5 sekund), 13x tři až pět vozidel (zdržení 10-15 sekund) a 4x více vozidel (7, 8, 8 a 16), což by pouze v tom nejhorším případě znamenalo zdržení přes 30 sekund.
Fakticky na místě nemohlo ihned přejít pouze 5 chodců, z nich pouze jeden déle než 10 sekund.
18.02.2016 v 10:25
18.02.2016 v 10:29
18.02.2016 v 13:46
19.02.2016 v 00:17
16.10.2016 v 12:01
26.04.2017 v 23:37
27.04.2017 v 07:33
27.04.2017 v 11:40
PS: Obcházení po bezpečných stranách dětmi jednou skončí pomníčkem jako u kruhového objezdu.
05.05.2017 v 12:09
Nicméně pak mě čekala studená sprcha, nějaký pán z TSK? (jméno jsem nezachytil) vysvětloval, jak dílem někde přechod není technicky možný, dílem že je to zbytečné, v podstatě co zaznělo zde, že si máme přecházet, kde chceme. Celkově jsem pak ze strany TSK i přítomných politiků cítil nezájem, nevstřícný postoj (krom jednoho pána, jeho jméno jsem ale nezachytil). Takové to - plať daně a nevymýšlej si. Stále mám dojem, že automobilista je pán a chodec je ten ubožák, který překáží plynulosti dopravy.
Přitom to místo vnímám jak jako chodec, tak občasný řidič - a je to velmi matoucí. Přijedu před křižovatku a tam stojí dáma s kočárkem - být tam zebra, je situace jasné, takhle si mohu vybrat, zda teda zastavím a budu na ni blikat nebo jako co. Situace je často nejasná pro obě strany, včera nás nějaký řidič blikáním pouštěl, asi mu také bylo pitomé si tam jen tak jezdit. Ona jedna věc jsou nějaké dopravní modely, předpisy a regulace, druhou věcí je efektivní lidské chování (že to není v souladu, na to nakonec po 40 letech přišli i soudruzi bolševici).
Takže ano, nedochází k nehodám, ale je to diskomfortní situace pro účastníky silničního provozu a místo přístupu "snažme se to vyřešit k všeobecné spokojenosti daňových poplatníků", tak spíš vidím, jak se hledají důvody, aby se nic nemuselo řešit. Ze strany TSK to chápu, tam je to plné dost "unavených" lidí, ale u našich volených zástupců bych čekal trochu více ochoty při panující míře zdanění.
Argument o nepoužívání přechodů a zóny 30 dohromady je lichý, například v pražských Holešovicích to takto je a funguje to (například ulice Tusarova).
Snažím se to dále řešit, ale je to takové, že má spíš člověk se pak tendenci starat jen sám o sebe a o nic víc, protože ten balvan se stejně zase skutálí dolu :-/
04.06.2020 v 14:54
04.06.2020 v 15:36
Jenže to se obávám, že politici by se vysmáli a TSK nás asi upálilo...
No, třebas se to začne hýbat s blížícími se dalšími volbami? :)
Když mi dáte nějaký kontakt, napíšu, pokud by to mělo vypadat na nějaké další jednání s politiky, na mě je to alexandr(tečka)radecky(zavináč)gmail.com.
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova/dopravni-vychova-ve-skolach/chodec/pesi-a-obytna-zona
04.06.2020 v 16:08
:-D
11.02.2016 v 13:24