Chybějící přechody kolem parku Na Solidaritě

Kolem parku Na Solidaritě - ulice Solidarity a Turnovského chybí na křižovatkách přechody, byť jsou v těchto místech vybudovány bezbariérové sjezdy. Přechod silnice je komplikovaný, jelikož řidič nemá důvod k zastavení. Vzhledem k tomu, že se jedná o prostor, kde se nachází park, základní škola a divadlo - tudíž se zde pohybuje množství pěších, je absence přechodů velmi podivná.

Zaslal: Karolína Fulínová Lišková, 08.02.2016 v 21:30

Praha 10-
 
 

Solidarity, Praha 10

Aktualizace podnětu

03.05.2017

Alena Kovačková přidala následující aktualizace podnětu:

Dobrý den, právě dnes jsem prošla tuto "naši" trasu a pořídila několik fotografií. Zóna 30 je opravdu označena na tomto krátkém úseku k první křižovatce Dvouletky Solidarity , kde cca 1/2 je retardér. Tento je ovšem vzdálen od přechodu a tudíž u kritického místa rychlost neomezuje. 30 km/h to jedou vozidla snad jedině v koloně dopravní špičky, protože to prostě rychleji nejede.
Umístění kontejnerů je nevyhovující z hlediska rozhledu. Ani dospělý pořádně nevidí, natož děti.
Umístění zábran proti neoprávněnému parkování ničemu moc nepomůže, je třeba aby auta zpomalila, tam kde je to kritické a tato rychlost umožnila bezpečný pohyb obyvatel a nikoli motoristů mířících do ulice v Olšinách. Funkční řešení je k vidění hned na opačném konci ulice směrem ke kruhovému objezdu. Retardér je umístěn tak, aby brzdil auto a zároveň nebyl tak daleko, aby řidič opět nabral svižnou rychlost před přechodem .
Na celé trase je umísťování kontejnerů problém, přikládám stav umístění kontejnerů v ulici Dvouletky v křížení s řadou Brigádníků 189. Umístěno mimo značení a brání ve výhledu.

Přístup k tramvajové zastávce Nové Strašnice také není ideální. výhled chodce nula- každý den mi tu chodí moje děti!!
Blokování výhledu při přechodu na tramvajový ostrůvek Nové Strašnice. Foto- auta běžně parkují na šrafování a žlutých čarách- tak k čemu jsou ?

Pokud tedy odpovědná osoba považuje podnět za vyřešený, pak bych chtěla znát datum instalace zábran neoprávněného parkování a pokud tedy stačí zóna 30 km/h proč to neplatí všude a jak je 30 km/h hlídána.


 
 
 
 


04.05.2017

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

zóna 30 platí v celé oblasti Solidarity, značky jsou osazeny pouze na vjezdech a výjezdech.

Jak je patrné z mých fotografií, v diskutovaném místě primárně nebrání v rozhledu kontejnery, ale zeleň a vozidla i v případě, že jsou zaparkovaná v souladu s pravidly provozu, tedy 5 m před hranicí křižovatky. Místo je tak k přecházení dost nevhodné. Při cestě do školy nic nebrání přejít přes jižní větev ulice Solidarity, kde je rozhled daleko lepší (žlutá trasa). Nebo ještě lépe, využít k tomu účelu vyznačený, zpomalovacími prahy opatřený a tuším i ráno policií hlídaný přechod přes ulici Solidarity u ulice Brigádníků (oranžová trasa).

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10


 
 
 


06.06.2024

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,
mezi 03.06. a 21.07. by měla proběhnout přestavba křižovatky Dvouletky x Solidarity za jejího zvýšení a vybudování přechodů na všech čtyřech ramenech.



Přiloha:
Soubor (pdf)

05.08.2024

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Přestavba křižovatky Dvouletky x Solidarity byla dokončena.


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 09.02.2016 18:00

Dobrý den,

absence přechodů není podivná, jedná se o oblast zóny 30, ve které se běžně přechody nevyznačují. Chodec může při dodržení pravidel pro přecházení vozovky přejít kdekoli, kde uzná za vhodné, nikoli jen tam, kde mu to přikáže úřad. Přechod je vyznačen pouze přímo před školou, kde zejména děti je vhodné před řidiči upřednostnit.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Radmil Šupík: snad to pochopí obě.... Katka Fulínová i Katka Lišková....
:-D
11.02.2016 v 13:24    

Karolina Fulinova Liskova: Kdyz uz, tak Karolina, ne Katka ;).
Jinak tedy k vyjadreni pana Cecha - oblast zony 30 je sice pekne pojmenovani a asi je i oznaceno, ale to by tam musel tou tricitkou taky nekdo jezdit, coz se moc nedeje. Prechody mi tam chybi proto, ze mi proste bez nej nikdo v miste tech bezbarierovych sjezdu, tedy v idealnim miste k prekonani vozovky, nezastavi, ani kdyz jedu s kocarkem.
Asi to tedy vyresim jako babky v Italii - koupim si hul, kterou proste strcim pred auto a to bude muset zastavit..v reflexnim overalu chodit odmitam :D.
11.02.2016 v 22:02    

Daniel Čech: Dobrý den,

ověřoval jsem situaci dnes v ranní špičce (7:40-8:10) v místě s největší frekvencí vozidel v okolí parku - na jižní větvi křižovatky Solidarity x Dvouletky, zde první fotka. Počítal jsem, kolik vozidel musí chodec nechat projet, než dokáže klidnou chůzí zcela bezpečně přejít, a to vždy každou nultou a třicátou vteřinu minuty.
Z 62 pokusů 25x nejelo žádné vozidlo, 20x jedno nebo dvě vozidla (= potenciální zdržení cca 5 sekund), 13x tři až pět vozidel (zdržení 10-15 sekund) a 4x více vozidel (7, 8, 8 a 16), což by pouze v tom nejhorším případě znamenalo zdržení přes 30 sekund.
Fakticky na místě nemohlo ihned přejít pouze 5 chodců, z nich pouze jeden déle než 10 sekund.
18.02.2016 v 10:25    

Adam Fendrych: Danieli Čechu, víc takových úředníků! Je skvělé, že se o podněty osobně zajímáte a klidně vyrazíte do terénu zkoumat, jak se lidem v místě pohybuje. Velký palec nahoru.
18.02.2016 v 10:29    

Karolina Fulinova Liskova: Pane Cechu, dekuji a velmi si vazim toho, ze jste vyrazil do terenu a celou situaci osobne prozkoumal. Ja asi delam neco spatne. Chodim tudy v odpolednich hodinach a kdyz se trefim do momentu, kdy zrovna projizdi auta, ani jeden z deseti mi nezastavi.. bohuzel je to asi o lidech a ne o prechodech... Hezky den Vam preji :).
18.02.2016 v 13:46    

Chodci Sobě: Připojujeme se k panu Fendrychovi a děkujeme za spolupráci, opravdu si jí vážíme!
19.02.2016 v 00:17    

Tomáš Vojtíšek: Je skvělé, že pan Čech vyrazil do terénu, ale ta auta se tam často řítí tak rychle, že je nepříjemné vkročit do silnice a vykukovat, jestli nic nejede. A hlavně: Kolik lidí ví, že jsou v zóně 30 a mohou přecházet kdekoli? Přechod by moc pomohl...
16.10.2016 v 12:01    

Alena Kovačková : Dobrý večer, chodí tudy moje děti a při cestě nemají šanci v křížení ulic Solidarity a Dvouletky nic vidět, jsou zde kontejnery a retardér daleko. Ani řidič ani nakukující chodec nic nevidí a o 30 km rychlosti vozidel ani nemluvě. Jaké tedy bude řešení, čekat na přejetí .
26.04.2017 v 23:37    

Daniel Čech: Chodec si vybírá a rozhoduje, kde vstoupí do vozovky.
27.04.2017 v 07:04    

Kovačková Alena : Vážený pane, pokud tedy je lokalita řadovek zónou 30 km, pak bych ráda viděla, kde je to označené a také dodržované - zvláště pak ulice Solidarity, Dvouletky a Brigádníků. Chodci jsou i děti které ač vychovávány k zodpovědnému chování v silničním provozu, je třeba je chránit a místa směřující k parku a škole jsou nejen místem se zvýšeným automobilovým provozem ze směru Černokostelecká, ale také místem kde se tedy pohybují občané zde bydlící. A umístěné kontejnery a zaparkovaná vozidla brání výhledu při přecházení ze směru Dvouletky/Solidarity. Pokud například projdete ulicí Dvouletky směrem od Úvalské uvidíte, že v místech naznačených k přecházení mezi řadami, kde na travnatém pásu je asfaltový povrch, jsou často blokována vozidly a kontejnery. Extrémně špatné je to právě u rohu parku, tam nevidí ani dospělý natož děti . To není o výběru místa a času vstupu do vozovky, ale o znemožnění výhledu a tím i bezpečného přejití. Pokud vím,chystá se revitalizace parku na Solidaritě a v místech křížení uvedených ulic jsou přechod naznačeny snížením obrubníků- tak tedy je zde objektivní důvod se domnívat, že uvedená místa jsou určená k přecházení a v rámci průzkumu PHA 10, zde byla nadnášena i otázka bezpečnosti a řešení propojení parku atd. Iniciativa chodců za bezpečné přecházení by neměla být odbyta vaším komentářem, že je na chodci kde přechází, už jen proto, že zastupitelstvo PHA 10 by to měla být pro občany, z jejichž daní je financováno a lze se tedy domnívat, že i proto aby se situace zlepšila pro rezidenty zde chodící. A chtěla bych tedy požádat o projednání tohoto podmětu zodpovědným úřadem, tak aby se situace zlepšila.
27.04.2017 v 07:33    

Daniel Čech: Je odsouhlaseno osazení baliset tak, aby bylo znemožněno parkování v rozporu s pravidly provozu.
27.04.2017 v 11:40    

Alena Kovačková : Dobrý den, nesouhlasím s postojem pana Čecha. Něco jiného je cedule s 30 km rychlostí a něco jiného dosažení bezpečného přecházení A DORŽOVÁNÍ TÉTO RYCHLOSTI. Jako orgán, respektive jmenovitý zástupce placený z daní i obyvatel Solidarity by se měl podměty zabývat, tak aby situace byla bezpečná. Obcházení jinudy není žádným řešení a posílání informací o 30 km zóně také ne. V zaslaných fotografiích je jasně patrné, že kontejnery v ulici Dvouletky blokují rozhled a leckdy vyznačení žlutého pruhu je v prostoru pro přecházení. V křížení Dvouletky Solidarity sice nevadí , ale místo bezpečné není . Já i moje děti tudy chodí a žádám tedy o řešení alespoň retardérem. Zahrňte prosím tuto problematiku do projektu revitalizace parku, rekonstruovaný part si jistě zaslouží i bezpečný přístup tak, aby byl využíván.
PS: Obcházení po bezpečných stranách dětmi jednou skončí pomníčkem jako u kruhového objezdu.
05.05.2017 v 12:09    

Alexandr Darius Radecký: Tento podnět jsem přednesl v roce 2019 aniž jsem věděl, že to již řešil někdo přede mnou. Úvodní odezva od předsedkyně komise pro dopravu paní Řezníčkové byla vstřícná, pozvala mě na jednání komise. Tam vedoucí odboru životního prostředí, dopravy a rozvoje pan Pecánek přednesl, že se tyto požadavky objevují opakovaně.
Nicméně pak mě čekala studená sprcha, nějaký pán z TSK? (jméno jsem nezachytil) vysvětloval, jak dílem někde přechod není technicky možný, dílem že je to zbytečné, v podstatě co zaznělo zde, že si máme přecházet, kde chceme. Celkově jsem pak ze strany TSK i přítomných politiků cítil nezájem, nevstřícný postoj (krom jednoho pána, jeho jméno jsem ale nezachytil). Takové to - plať daně a nevymýšlej si. Stále mám dojem, že automobilista je pán a chodec je ten ubožák, který překáží plynulosti dopravy.
Přitom to místo vnímám jak jako chodec, tak občasný řidič - a je to velmi matoucí. Přijedu před křižovatku a tam stojí dáma s kočárkem - být tam zebra, je situace jasné, takhle si mohu vybrat, zda teda zastavím a budu na ni blikat nebo jako co. Situace je často nejasná pro obě strany, včera nás nějaký řidič blikáním pouštěl, asi mu také bylo pitomé si tam jen tak jezdit. Ona jedna věc jsou nějaké dopravní modely, předpisy a regulace, druhou věcí je efektivní lidské chování (že to není v souladu, na to nakonec po 40 letech přišli i soudruzi bolševici).
Takže ano, nedochází k nehodám, ale je to diskomfortní situace pro účastníky silničního provozu a místo přístupu "snažme se to vyřešit k všeobecné spokojenosti daňových poplatníků", tak spíš vidím, jak se hledají důvody, aby se nic nemuselo řešit. Ze strany TSK to chápu, tam je to plné dost "unavených" lidí, ale u našich volených zástupců bych čekal trochu více ochoty při panující míře zdanění.
Argument o nepoužívání přechodů a zóny 30 dohromady je lichý, například v pražských Holešovicích to takto je a funguje to (například ulice Tusarova).
Snažím se to dále řešit, ale je to takové, že má spíš člověk se pak tendenci starat jen sám o sebe a o nic víc, protože ten balvan se stejně zase skutálí dolu :-/
04.06.2020 v 14:54    

Alena Kovačková : Dobrý den, je vidět, že se za dobu co tu kole parku chodíme nic nezměnilo, teda kromě značení 30km zóny. V neděli nám vběhly dvě honící se děti přímo před auto. ze strany parku u cukrárny a o několik dní předtím, děti běžely za míčem do vozovky na druhé straně. Nejen přecházení, ale i celkové oddělení parku od dopravy v této zóně není dobře vyřešené. A někdy i 30km/hod může být hodně rychlá jízda.
04.06.2020 v 15:36    

Alexandr Darius Radecký: Ano, park ohraničený ze čtyř stran silnicí není ideálním místem na hraní. Možná by stálo za to zvážit Obytnou zónu (20, parkování jen na vyznačených místech - zanedlouho budou zóny). Děti si hrají na celé Solidaritě, jezdí různé na kolech, přitom ta oblast není jen obslužná, nejednou tudy navigace vede automobily jako průjezdnou oblastí. Nejde ale jen o děti, ale i kočky, kterých v téhle oblasti pobíhá docela dost.
Jenže to se obávám, že politici by se vysmáli a TSK nás asi upálilo...
No, třebas se to začne hýbat s blížícími se dalšími volbami? :)
Když mi dáte nějaký kontakt, napíšu, pokud by to mělo vypadat na nějaké další jednání s politiky, na mě je to alexandr(tečka)radecky(zavináč)gmail.com.
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova/dopravni-vychova-ve-skolach/chodec/pesi-a-obytna-zona
04.06.2020 v 16:08    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Solidarity, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Zničené lavičky a zavlažování v parku Na Vinici

Praha 10, 12. září 2016 Vyřešený

Obrubník vyvrácený do vozovky v Kolovratské

Praha 10, 01. únor 2016 Vyřešený

Chybějící přechod u Dalejského parku

Praha 13, 06. únor 2023 Bez odpovědi

Chybějící chodník v ulici Za Elektrárnou

Praha 7, 02. květen 2022 Bez odpovědi


Zobrazit všechny podněty