30.03.2012 v 20:02
16.04.2013 v 13:02
Tento přechod přes Radlickou musí překonávat většina dětí navštěvujících dvě blízké základní školy. Přechod je velmi nebezpečný, neboť je v zatáčce a pozornost řidičů navíc rozptyluje velké množství obrovských megaboardů umístěných přímo u semaforů. Auta tu běžně projíždí na červenou. V minulosti je tu evidováno i těžší zranění dítěte. Chodec musí velmi dlouho čekat na zelenou a pak překonat během pár vteřin čtyři pruhy.
Problematické místo vytipovaly děti ze ZŠ Jinonice v rámci projektu Bezpečné cesty do školy.
Zaslal: Libor Kozák, 22.03.2012 v 17:36
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
V případě tohoto podnětu bohužel musíme konstatovat, že situace se ještě zhoršila. I přes fakt, že na ZŠ Jinonice proběhl projekt Bezpečné cesty do školy, ve kterém děti výslovně upozorňovaly svou městskou část i pražský magistrát na naprosto nevhodný megabillboard u nebezpečného přechodu na cestě do školy, byl nakonec "obyčejný" billboard vyměněn za světelný. Ve středu 17. 4. se ve 13:30 h na křižovatce u tohoto veledíla koná druhý ročník protestní akce Billboady a dětský svět, kterou organizují děti ze ZŠ Jinonice. Více informací o kauze např. na blogu jedné ze žákyň školy: http://kozakovaanna.blog.respekt.ihned.cz/c1-59527340-dopis-panu-primatorovi, příp. na FB: https://www.facebook.com/events/241692625974792/. O loňské akci: https://www.facebook.com/events/122391621218135/.
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Podnět je již delší dobu vyřešen, došlo k rekonstrukci přechodu, na kterém byl vybudován dělicí ostrůvek.
Dobrý den,
děkujeme za informaci s tím, že s ohledem na znění Statutu hl.m. Prahy je ul. Radlická v kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy, Jungmannova 35, Praha 1, a to vč. vydávání stanovisek k reklamním zařízením podél této komunikace. E-mail přeposíláme.
S pozdravem
Ivan Růžička
vedoucí odboru dopravy MČ Praha 5
Dobrý den pane Kozáku,
děkujeme za informaci a k Vašemu podnětu, týkajícího se přechodu přes místní komunikaci I. třídy Radlická v Praze 5 a dále reklamních zařízení (dále jen RZ) umístěných při výše uvedené komunikaci odbor dopravy Magistrátu hl.m.Prahy sděluje, že po provedení místního šetření zjistil, že RZ netvoří pozadí dopravním značením i světelným signalizačním zařízením a jejich stojiny jsou dle zákona č. 13/1999Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů zabezpečeny proti možnému střetu s vozidlem.
Dále pracovníci odboru dopravy MHMP prověřili nastavení zmiňovaného signalizovaného přechodu a shledali, že je z hlediska potřeb chodců dostatečný. V pracovní dny v době mezi 7.30 a 16. hodinou, tedy dobou zvýšeného pohybu dětí a mládeže pro školní aktivity, je délka volna pro chodce 14 sekund, což je více než uvádíte a poskytuje to nadstandardní prostor k přecházení. V ostatní době je délka volna základní, která umožňuje vstup chodců na přechod.
V této souvislosti je třeba zmínit, že dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., § 74, odst. 1), zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky. Pokud chodec vstoupil do vozovky na zelenou a poté se rozsvítí červená, smí chodec během této červené dokončit přecházení až ke světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem. Světelná signalizace s tímto ustanovením zákona počítá. To znamená, že po skončení zelené pro chodce následuje před rozsvícením zelené pro kolizní vozidla vjíždějící na přechod tzv. vyklizovací čas, během kterého stačí chodec běžnou rychlostí chůze (5 km/h) dokončit přecházení přes vozovku. To platí i pro chodce, který vstoupil do vozovky v poslední sekundě své zelené a přechází tak již téměř celý přechod na červenou. Signál pro chodce se znamením Stůj (červená) znamená, že chodec nesmí vstupovat do vozovky, nikoliv dokončovat přecházení.
Pokud budete potřebovat bližší informace, kontaktujte prosím v případě reklamních zařízení Mgr. Evu Kolbabovou a ohledně přechodů a světelného signalizačního zařízení Ing. Davida Nováčka.
S pozdravem
Mgr. Eva Kolbabová - tel.: 236 00 4225
Ing. David Nováček - tel.: 236 00 4211
Magistrát hlavního města Prahy
Odbor dopravy
K aktualizaci podnětu z 16. 4. :
Dobrý den,
děkujeme za informaci s tím, že od loňského března (datum naší předchozí reakce v této věci) se kompetence týkající se příslušnosti odboru dopravy Ú MČ Praha 5 ke komunikaci Radlická nijak nezměnily. Vzhledem k platnému znění Statutu hl. m. Prahy je tedy tato komunikace v kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, Jungmannova 35, Praha 1, a to vč. vydávání stanovisek k reklamním zařízením podél této komunikace. E-mail přeposíláme.
S pozdravem
Ivan Růžička
Vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 5
Osobně bych doporučoval zrušit světelnou signalizaci, zúžit v každém směru na jeden jízdní pruh (plnohodnotná stavební úprava, žádné citybloky apod), přechod vybavit jako reflexní IP 6, rocbinda a přisvětlení na silnici dát pozor děti a rychlost snížit na 30 km/h. Rychlost by také snížil i nižší šířka jízdních pruhů (klidně 3 nebo 3,25 - v zahraničí již odzkoušené) a často posílat do této lokality strážníky případně instalovat svodidlové (neviditelné) měření rychlosti.
Teď se ale proberme do české reality. Možnost zrušení SSZ se limitně blíží nule. Musel by se stát zázrak, aby někdo z TSK toto zrušení připustil. Tudíž doporučuji tlačit na dotyčné představitele, tak, jak jen to bude možné.
23.03.2012 v 10:40