Kdy se tedy začne výtah stavět?
18.03.2012 v 19:23
" Podle současných předpisů musí být stavba bezbariérová a nemohou to být jen schody. " ?
-
Řešením je samozřejmě také postavit kvalitní plot. Nikdo nemá ze zákona nárok chodit tou nejkratší cestou, která by se mu hodila. Zvláště, když nemá k dotčeným pozemkům žádná práva.
18.03.2012 v 23:11
18.03.2012 v 23:54
18.03.2012 v 23:57
děkuji MČ za snahu. Věřím, že schody se jednou povedou. Nicméně bych velmi rád viděl i krátkodobé, dočasné řešení. Věřím, že by se šlo s ČD/SŽDC nějak dohodnout, aby byl průchod legálně možný. Přes poslední kolej ze sedmého nástupiště lze přeci umístit nějaké signalizační zařízení, které zabliká, než bude projíždět vlak. Co tomu případně brání?
Velmi rád bych, aby byly zrušeny občasné kontroly průchodů policií. Žádného studenta VŠE občasná kontrola od průchodu neodradí. Jem mu kvůli ní ujede vlak či zamešká hodinu a bude o to víc naštvaný na policii a úrady. Já klidně strážníkovi zaplatím, protože věřím, že postupně vybere těch možná sto tisíc potřebných na instalaci "signalizovaného přechodu". Přeji hodně štěstí.
19.03.2012 v 14:58
Provoz na posledních dvou kolejích opravdu není tak výrazný, aby nešlo přístup k podchodům na 7. nástupišti zajistit. Pokud by byl zajištěn, pak bych ovšem již striktně pokutoval přechod přes koleje směrem k dalším nástupištím, kde je již provoz vlaků podstatně větší.
Samozřejmě podobné zabezpečení také není zrovna levné a ještě by bylo potřeba pořešit přebíhání přes zadní odstavné koleje, kde už ale nejezdí téměř vůbec nic, ale i to je, myslím, řešitelné. Byť drážní zákon v tomhle bude klást značné překážky. Nicméně počet lidí, co by tento legální přístup na nádraží uvítali, by za to si sednout se SŽDC e stolu určitě stál.
19.03.2012 v 22:46
23.03.2012 v 09:02
Směrem na Vinohrady je to horší. Ale možná by se to dalo vyřešit pomocí nějaké rampy - ta je přeci také bezbariérová, ne? Podle mě by se dala zavěsit jakoby nad koleje a to buď ze strany Nového města (kde by nahadila ten úzký nebezpečný chodníček podél magistrály, kudy si někteří zkracují cestu), anebo i ze strany Vinohrad odněkud ze Španělské ulice k sedmému nástupišti.
Hlavák (na to, že je to hlavní železniční uzel v Praze) je v současnoti strašně špatně dostupný - je vlastně ze tří stran uzavřený. Sám pracuji dole na Vinohradské a svého času jsem dojížděl vlakem. Ten stavěl právě na tom sedmém nástupišti, takže vzdušnou čarou jsem to měl slabých 300 metrů - ovšem oklikou kolem Mueza je to asi kilometr.
Průchod od Vinohrad by měl být konec konců v zájmu všech stran - radnici by přinesl spokojené obyvatele a drahám více potenciálních zákazníků.
29.03.2012 v 03:09
tématika všech možností pěšího spojení Hlavního nádraží a VŠE byla už mnohokrát profesionálně zpracována studenty VŠE v rámci přemětu "Teorie a praxe informačních systémů" - 4SA312.
Stačí kontaktovat vedoucího předmětu, pana Rosického
http://isis.vse.cz/katalog/syllabus.pl?zpet=/katalog/index.pl?vzorek=teorie%20a%20praxe%20informa%E8n%EDch%20syst%E9m%F9,Dohledat=Dohledat,obdobi=101,jak=dle_jmena;predmet=82308
Možností je ohromná spousta a to i po zapracování stanice metra D. Hluboce nevěřím tomu, že by řešení musela stát desítky milionů Kč. I současné řešení je bezbariérové, jen člověk porušuje předpisy přecházením přes přechod (!) posledních kolejí z posledního nástupiště a hrozí mu pokuta.
JK
30.03.2012 v 15:48
31.03.2012 v 11:58
03.04.2012 v 10:19
Problém České republiky je, že se předpisů často drží "evropštěji než EU" - ano, jsou zde nějaké předpisy, ovšem podíváme-li se do zemí na západ od nás, ne vždy se takto "strojově" aplikují. I dodržování evropských předpisy totiž vymáhají národní orgány, a to si např. ve Francii moc dobře uvědomují a předpisů se proto tam, kde je to zbytečné, nedrží tak striktně.
Nemá-li město peníze na bezbariérový podchod, nemůže tedy dočasně odstoupit od bezbariérovosti a vybudovat schody?
30.05.2012 v 17:50
Jak tohle muze neprojit?
A odkdy bezbarierovy = vytah? Jaktoze tedy na 5.,6., ani 7. nastupisti zadny neni?
Kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody.
23.07.2012 v 18:35
Co je na tom těžkého? Proč to tak dlouho trvá? Kdy to bude? Jak se chodí na nádražích bez podchodů??? Jakto, že jinde podobná výše navrhovaná řešení normálně fungují?
Vždyť se problém dočasně vyřeší. A včetně toho bezbariérového přístupu. Rychle a "za pár šupů". Pak si můžete plánovat velkolepé projekty třeba roky a shánět na to někde peníze. A rovnou alespoň dvakrát tolik. Rozpočet se stejně, jak je v ČR zvykem, během realizace několikrát navýší.
Jezdím vlakem do práce denně a touto cestou (tam, zpátky) ušetřím cca 40min života/den . A jestliže na jiných místech ČR chodím přes koleje normálně, nechápu proč bych se měl kvůli 5m legalizovat průkazkou. Jako třeba amatérský fotograf se zájmem o železnici. A za peníze a čas se nechat vyšetřit, proškolit a získat povolení.
Viz http://www.szdc.cz/dalsi-informace/povoleni-pro-vstup-na-zdc.html
05.12.2012 v 16:45
01.01.2013 v 00:57
Ale tato diskuze mi připadá jako s méně chápajícími.
Když zákon vyžaduje aby NOVĚ stavěné schody byly bezbariérové (tedy měly výtah) tak to tak prostě je. To není důvod k výlevům jak by to šlo nebo nešlo, to je naprosto o ničem.
Filozofování o tom je k ničemu, radši sepisujte např. petici a nepolemizujte s fakty; ty nezměníte.
jinak držím palce.
29.08.2014 v 16:45
04.08.2015 v 10:32
29.05.2016 v 01:00
Nic !???!
No to se dalo čekat.
Ale hlavně, že Praha měla peníze a tedy dnes má báječnou studii, jak by mohl jezdit ulicemi města závod Formule 1.
Děkujeme vám pane bývalý primátore!
06.01.2019 v 20:56
16.03.2012 v 23:40