Kdyby byly přechody tři, tak je to jednoduché. Semafor zastaví auta z centra a na přechodě jen přes tuto část Evropské vám skoro vzápětí padne volno. Na části přechodu přes koleje může svítit volno pro chodce skoro pořád, když nepojede tramvaj. A na poslední části vám padne, když nepojedou auta do centra. Mohou částečně svítit najednou, ale některé části i samostatně, jen pro přechod na zastávku a od ní.
Dneska musí přechod hlídat všechny tyhle směry najednou. Takže vy vidíte auta, jak už nejedou z centra a mají červenou a chcete jít. Ale do centra auta ještě dojíždějí, protože kromě těch, co jedou rovně na Vítězné náměstí, tak odbočují ještě další auta doleva do Kolejní ulice. Dokud jedou auta po Evropské z centra, tak tahle auta logicky nemají šanci odbočit. Tak semafor musí auta z centra zastavit o chvíli dříve než do centra, aby ta auta odbočující doleva bezpečně projela. Ale přitom jezdí auta do centra stále prostorem toho přechodu, takže ještě nemůžete dostat volno.
Poměrně brzo by křižovatka měla projít obnovou, přechody budou rozděleny a volno pro chodce budete dostávat dříve, protože to již bude možné díky rozdělení přechodu.
07.05.2014 v 20:40
děkuji za obě odpovědi. Jelikož zřídka přecházím celou silnici, nevšimla jsem si, že auta ve směru do centra mají zelenou déle než auta v protisměru. Za toto se omlouvám. Těším se tedy, až křižovatka projde obnovou. Nyní na "padnutí zelené" čekají chodci cca 17 vteřin (nemám přesně změřené, pouze jsem odhadla při čekání) a poté mají na přejití celé silnice asi 6 vteřin. To nestihnu ani já, natož pak nějaký starý člověk. Raději tedy vyjdu před padnutím zelené, než abych se obávala, že se pak auta rozjedou (i když je tam samozřejmě asi nějaká časová rezerva, poté co znovu chodcům padne červená).
12.05.2014 v 10:37
10.06.2014 v 10:13