Pozdě naskakující zelená pro chodce na křiž. Evropská/Kolejní

Dobrý den,

problém je na Evropské v Dejvicích u zastávky tramvaje Thákurova. Když autům naskočí červená, velmi dlouho poté trvá, než naskočí zelená pro chodce. Je to matoucí.

Zaslal: Petra Dolejšová, 28.04.2014 v 22:15

Praha 6-

Kolejní, Praha 6

Aktualizace podnětu

03.02.2024

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

V září 2020 proběhla obnova křižovatky se semafory (SSZ) Evropská / Kolejní a Šárecká. https://mestemnakole.cz/2020/09/dopravni-uzel-evropska-x-gymnasijni-doplneni-cykloopatreni/ . Jak vnímáte situaci teď? Udělalo se to, co psal Martin Šubrt v komentáři?: "přechody budou rozděleny a volno pro chodce budete dostávat dříve, protože to již bude možné díky rozdělení přechodu."



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 05.05.2014 21:11

Vážená paní Dolejšová,
situace není úplně taková, jak ji popisujete. Rádi Vám, nicméně, problém objasníme:

Pro každou světelně řízenou křižovatku je zpracován řídící plán, který zohledňuje (a preferuje) převažující dopravní poptávku, tak, aby průchodnost křižovatkou byla co možná nejplynulejší a zároveň - pokud možno - bezkolizní. S ohledem na poměrně silné levé odbočení z Evropské třídy do ul. Kolejní nenaskakuje automobilům na Evropské třídě “červená” v obou směrech shodně (je zde časový posun). Protože pěší zde mají přechod tzv. nedělený (není signalizován každý jízdní pruh zvlášť), je možné nastavit pěším signál “volno” až v okamžiku, kdy již stojí oba jízdní směry (+ tramvaje). Z toho důvodu musí zákonitě dojít k situaci, kdy v jednom směru již automobily stojí a pěší přesto vstup na vozovku povolen nemají. Teprve po zastavení dopravního proudu i z protisměru lze pěším možno umožnit přecházení, a to v celé délce najednou – z chodníku na protější chodník.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Václav Římal: Zelená sice trvá jen těch 6 sekund, ale na přejití celé délky přechodu je času víc, křižovatka by měla počítat i s vyklizovací dobou, která pro chodce odpovídá rychlosti, myslím, 4 km/h. Během těch šesti sekund má chodec možnost na přechod vstoupit, na jeho opuštění je času podstatně více. Je to u takhle dlouhého přechodu pochopitelně matoucí a člověk si není jist, jestli vlastně může v přecházení pokračovat.
10.06.2014 v 10:13    

Martin Šubrt: Všimněte si, že přechod vede současně přes část Evropské do centra, přes koleje a ještě přes část Evropské z centra - přes všechny části najednou. Je to starý přechod, takové už se nedělají. Pokud by byl nový, tak byste našla "panáčky" ještě po obou stranách tramvajové tratě, takže by šlo vlastně o tři přechody.

Kdyby byly přechody tři, tak je to jednoduché. Semafor zastaví auta z centra a na přechodě jen přes tuto část Evropské vám skoro vzápětí padne volno. Na části přechodu přes koleje může svítit volno pro chodce skoro pořád, když nepojede tramvaj. A na poslední části vám padne, když nepojedou auta do centra. Mohou částečně svítit najednou, ale některé části i samostatně, jen pro přechod na zastávku a od ní.

Dneska musí přechod hlídat všechny tyhle směry najednou. Takže vy vidíte auta, jak už nejedou z centra a mají červenou a chcete jít. Ale do centra auta ještě dojíždějí, protože kromě těch, co jedou rovně na Vítězné náměstí, tak odbočují ještě další auta doleva do Kolejní ulice. Dokud jedou auta po Evropské z centra, tak tahle auta logicky nemají šanci odbočit. Tak semafor musí auta z centra zastavit o chvíli dříve než do centra, aby ta auta odbočující doleva bezpečně projela. Ale přitom jezdí auta do centra stále prostorem toho přechodu, takže ještě nemůžete dostat volno.

Poměrně brzo by křižovatka měla projít obnovou, přechody budou rozděleny a volno pro chodce budete dostávat dříve, protože to již bude možné díky rozdělení přechodu.
07.05.2014 v 20:40    

Petra Dolejšová: Dobrý den,

děkuji za obě odpovědi. Jelikož zřídka přecházím celou silnici, nevšimla jsem si, že auta ve směru do centra mají zelenou déle než auta v protisměru. Za toto se omlouvám. Těším se tedy, až křižovatka projde obnovou. Nyní na "padnutí zelené" čekají chodci cca 17 vteřin (nemám přesně změřené, pouze jsem odhadla při čekání) a poté mají na přejití celé silnice asi 6 vteřin. To nestihnu ani já, natož pak nějaký starý člověk. Raději tedy vyjdu před padnutím zelené, než abych se obávala, že se pak auta rozjedou (i když je tam samozřejmě asi nějaká časová rezerva, poté co znovu chodcům padne červená).
12.05.2014 v 10:37    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Kolejní, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty