Přechod přes ulici Pod kaštany, při ulici Pelleova

Jedná se o přechod přes ulici Pod kaštany, v místě, kde přechází v ulici Jaselská, při křižovatce ulice Pelléova. Problematický je samotný fakt, že jde o čtyřprpoudou silnici, navíc je přechod z jedné strany za zatáčkou, která následuje za dlouhým rovným úsekem od ulice Korunovační. Místo proto trpí velmi častým překračováním rychlosti. Při vstupování na přechod ze strany od Stromovky není chodce dobře vidět. Není výjimkou, že do zatáčky rozjetá auta vjíždí 80-ti kilometrovou rychlostí a často zde řidiči kvůli chodcům dobrzďují na poslední chvíli. Místo považuji za velmi nebezpečné. Velmi bych si přál, aby zde byly použity nějaké prostředky pro demotivaci k rychlé jizdě.

Zaslal: Pavel Bartoník, 06.04.2014 v 20:00

Praha 6-

nám. Pod kaštany, Praha 6

Aktualizace podnětu

04.02.2024

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Na otázky mestemnakole.cz odpovídal radní MČ Praha 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš z ODS. O Pod Kaštany řekl především: Další část je ulice Pod Kaštany, od křižovatky s Pelleovou směrem ke Stromovce, kde jsou taky 2+2 jízdní pruhy. Tam nyní nechystáme stavební řešení. Jsou tam velvyslanectví a nízká hustota obydlení. V tomto místě chystáme udělat zúžení na 1+1 jízdní pruh pro auta a cyklopruh formou dopravního značení. To by mohlo být už 2023. V budoucnu je možné i tady zvažovat stavební řešení, když najdeme podporu magistrátu. Zdroj: https://mestemnakole.cz/2023/07/co-chystaji-mestske-casti-praha-6-2/



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 08.04.2014 13:45

Vážený pane Bartoníku,

místní komunikace I. třídy jsou v přímé správě odboru dopravních agend MHMP, nikoliv odvětvových útvarů městské části.
K meritu Vaší poznámky, nicméně, poznamenáváme:
Přechod pro pěší, ve stávajícím provedení, je vybaven středovým ostrůvkem, umožňujícím pěšímu (v závislosti na reálném provozu) rozdělit přecházení na dvě části. Řidiči, přijíždějící od nám. Pod kaštany, jsou o existenci přechodu informováni výstražnou dopravní značkou A 11, umístěnou ještě před křižovatkou s ul. Pelléova. Tím jsou základní bezpečnostní prvky relativně dostatečně nastaveny.
Městská část, nehledě na určitý nadstandard, iniciovala před časem na uvedené křižovatce vybudování světelné signalizace. Byla zpracována případová studie, která byla následně předložena k vyjádření všem tzv. neopominutelným orgánům. Jednotlivé připomínky byly (dle možnosti) do konečné verze projektu zapracovány. Nyní záleží na (finančních) možnostech správce světelné signalizace, kdy bude schopen odsouhlasený záměr zrealizovat. Otázkou v této chvíli je, zda i po zprovoznění přilehlé trasy Městského okruhu zde budou takové dopravní zátěže, které výstavbu světelné signalizace na daném místě učiní ještě důvodnou.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Pavel Bartoník: Dobrý den, děkuji za rychlou odpověď, přestože jak jsem pochopil, se z vaší strany jedná jen o jakousi poznámku k danému místu. Je dobře, že o zlepšení této složité křižovatky s přilehlým přechodem pro chodce usilujete. Sdílím s vámi také pochybnosti nad účelností vybudování semaforů až proběhnou velké změny v dopravě v daném místě. Rád bych také ještě jednou zopakoval jaké jsou v tomto místě problémy jak je znám z pozice chodce, tak řidiče. Hlavní problém vidím v tom, že na dlouhé rovince od Náměstí pod kaštany řidiči velmi často překračují povolenou rychlost a to i dosti výrazně. Motivuje je k tomu rovný úsek, dva pruhy které mohou využívat pro předjíždění, nutnost za každou cenu předjíždění dokončit asi 30 metrů za zmiňovaným přechodem, jelikož se tam pruhy sbíhají v jeden a také fakt, že rychlá jízda je v tomto úseku úplně tolerována. Přidáme li k tomu fakt, že chodce vcházející na přechod ze strany od Stromovky je možné zahlédnout kvůli zatáčce až ve chvíli, když je vozidlo prakticky v křižovatce, je jasné, že přechod je pro chodce velice nebezpečný a pro řidiče velice nevítaný. Myslím že místu by prospělo jedno jednoduché opatření, aby do křižovatky a k přechodu pro chodce všechna vozidla vjížděla povolenou rychlostí (to by snad měla být samozřejmost) a pokud možno už v jednom pruhu, na rovince před křižovatkou se mohou vozidla lépe srovnat, než aby to dělala v blízkosti přechodu pro chodce.
09.04.2014 v 23:19    

Jan Snížek: A nestačilo by ulici Pod kaštany zklidnit a vést jen jedním pruhem v každém směru? Vždyť začíná i končí (Jaselská) jako jednoporoudá a v celé její délce se do ní žádné významné komunikace nenapojují. Tak proč instalovat semafor a dělat z chodců stádo čekající na zelenou, když to jde vyřešit zcela jednoduše.
17.04.2014 v 16:24    

josef čejkovič: ANO, to je logické řešení, navíc jednoduché a levné.. a chodcům i řidičům se zbytečně nezvedá adrenalin při čekání na zelenou na semaforu..
Ale uvědomte si, že projekt a vybudování semaforu stojí v řádu miliony, což běžní lidé netuší.
A to je už pořádný kšeft. Proto jestli něco bude, tak to bude semafor.. :-)
07.05.2014 v 11:13    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



nám. Pod kaštany, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nebezpečný přechod pro děti ze ZŠ Dědina na Praze 6

Praha 6, 17. říjen 2014 S odpovědí

Neposekaný trávník v bývalém parku

Praha 6, 15. červen 2015 S odpovědí

Chybí přechod pro chodce v ulici Na Břehu, Praha 9

Praha 9, 01. duben 2015 Vyřešený

Přechod na křižovatce Údolní - Vavřenova

Praha 4, 25. září 2018 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty