Žádné komentáře
Vytrhané dlažební kostky úmyslně či neúmyslně?
Na trase mezi Masarykovým nádražím - Nám. Republiky - Staroměstském nám. a stanicí metra Staroměstská je mnoho děr v dlažbě. Pravidelně tudy chodím v podpadcích proto si děr všímám a nejenom proto. Pracuji v cestovním ruchu a vzhled města mi tedy není lhostejný i z estetického hlediska. Díry se nevyskytují jen na této trase, ale najdeme je prakticky v celé části Prahy 1.
Zarážející je, že se neobjevují jen ve staré dlažbě, ale zničeho nic se objeví dira o jedné či dvou kostkách uprostřed nově vypadající dobře sesazené dlažby. Příkladem může být již opravená díra před vstupem do hotelu Paříž. Hotel si nemohl nechat líbit díru přímo ve vchodu a tak ji hned nechal opravit. Také před trafikou u stanice Staroměstké a albánského obchodu se suveníry se pravidelně objevují díry až to majitelé nevydrželi a raději kostky zabetonovali bohužel zbitek dlažby je jen provizorně opraven a nejspíše se čeká na předělání celé ulice, která bude vipadat jinak.
Celé mi to příjde jako úmyslné vyndavání kostek aby dlaždiči měli práci. Nebylo by tedy levnější buť je chytit nebo jednoho z nich zaměstnat ať chodí po městě a kostky vrací na jejich místo? Dříve se tomuto druhu práce říkalo Cestář. Určitě to vyjde levněji než když se díra o jedné kostce po několika měsících změní v kráter s 30 kostkami viz chodník u Billy V Celnici a tak budou muset přijet dva chlapy s autem a minimálně 2 hodiny dláždit 2m2.
Zaslal: Jitka Pašková, 03.03.2014 v 12:06

V celnici, Praha 1
Aktualizace podnětu
01.02.2022
Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
podnět již byl vyřešen, dlažba opravena, viz podněty https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1056/pred-kotvou ; https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1055/pojezdovy-pruh-pro-cyklisty ; https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1043/kralodvorska-dira-v-chodniku-relativne-stara-dlazba a https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1044/jakubska-ma-nekolik-der. V současnosti se zde díry již v takové míře nevyskytují, případně jsou urychleně opravovány.
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 04.03.2014 23:37
Děkujeme za Váš podnět. Situace po zimě je každoročně výrazně horší, než v průběhu roku. V zimním období jsou prováděny pouze zcela nezbytné zákroky, často jen provizorní úpravou. K systematickému odstraňování závad dochází v jarních měsících, zpravidla na přelomu března a dubna. Vaše podněty předáme k nápravě.
S pozdravem
Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1
Považujete odpověď za dostačující?