Se světelnou závorou jako takovou nepolemizuji, řeším chybějící označení přechodu.
27.02.2012 v 14:34
Zebra tam být nemůže právě z důvodu osazení té světelné závory. Když auto dostane volno, rozjíždělo by se 3 metry před tím přechodem a určitě by se stávalo, že by si řada řidičů neuvědomila, že musí při rozjezdu hned dávat "přednost" chodci, který chce přejít. Řidič by si neuvědomil, že chodec semafor na daném místě nemá a mohl by ho přejet.
Proto byla odpovědnost bohužel přenesena na chodce a bylo realizováno tzv. místo pro přecházení, na němž chodec před auty přednost nemá a musí se skutečně ujistit, že auto stojí, nebo žádné nejede, aby mohl přejít. Zebra byla na místě po opravě vyznačena omylem, být tam neměla.
Bohužel místo pro přecházení nemá v legislativě značku ani svislou ani vodrovnou a vypadá jako oježděný přechod, tj. všichni se tam tak chovají, z čehož plyne druhé ohrožení chodců, paradoxně těmi řidiči, kteří vědí, že se zde o přechod nejedná a chodce, který to čeká, nepustí.
Ochrana chodců při nastupování a vystupování z tramvaje byla bohužel vyměněna za nejistotu při přecházení v době nepřítomnosti tramvaje.
Rovněž zde není dodržena norma, která říká, že na tramvajovou zastávku by měl vést alespoň jeden bezbariérově upravený přechod pro chodce. Toto opravdu přechod pro chodce není.
27.02.2012 v 14:56
Stejně si myslím, že kdyby byl přechod hned na začátku tohoto "zazávorovaného" úseku, tak by se to vyřešilo. Přechod nemusí být nutně přes tramvajové koleje, stačí, že bude přes vozovku. Pro řidiče by to bylo jednoduché - svítí červená - nesmím tam vůbec. Bliká oranžová - můžu tam, ale musím umožnit přejití chodcům na přechodu. Vždyť je to podobná situace jako na světelné křižovatce při odbočování vlevo nebo v pravo - pokud je tam přechod a jsou na něm chodci, tak je přeci také nemůžu přejet...
12.03.2012 v 09:24
12.03.2012 v 21:26
14.03.2012 v 22:36
30.05.2012 v 09:55
Zároveň chtěl projektant umožnit výstavbou časových ostrůvků před zastávkou, aby chodci mohli přecházet z ostrůvků kdekoliv. Právě proto, že jsou ostrůvky úzké, aby nemuseli chodci jít jen na jednu stranu.
Jenže pravidla jsou jasná. Když je někde do 50 metrů přechod, musíte ho použít. Tj. kdyby byl na obou stranách přechod, měla byste jít až na něj a nesměla přejít jinde. Proto přechody zmizely...
Bohužel, i to "místo pro přecházení", je-li do 50 metrů, musíte použít. Ale v zákoně není definováno, takže můžete říct, že nevíte, co to je. Nikdo to neví...
V každém případě s vámi souhlasím, že celkové řešení celého místa mělo být jiné. navíc od realizace je už dva roky toto místo najednou na předních příčkách nehod chodců, ač nebývalo...
31.05.2012 v 18:43
31.05.2012 v 20:13
Jak psal předešlý pisatel - byl bych úplně spokojen, kdyby kromě současného semaforu, který může zvýšit bezpečnost v případě, že v zastávce je právě tramvaj, byly ostrůvky doplněny i klasickými přechody bez signalizace, třeba na obou koncích zastávky. Pokud je argumentem to, že takový přechod nemůže být blízko semaforu, tak nechť je přechod jen jeden. Ale pořád by to bylo zlepšení...
Jinak ty semafory mají ještě jeden zajímavý efekt. Zrovna dnes si manželka stěžovala, že jela autem po Francouzské směrem k náměstí Míru a chtěla zabočit doleva do ulice Jana Masaryka. Jenže - ve stanici byla jedna tramvaj, za ní autobus (linka 135) a k zastávce už se blížila další tramvaj. Najela těsně za zastávku - přes oblast, kde jsou namalované žluté pruhy, aby tam nenajížděla auta a umožnila průjezd křižovatkou - hlavně třeba takovéto odbočování. První tramvaj v zastávce asi měla nějaký problém a nejela několik minut - a tak se tramvaje začaly štosovat, semafor pro průjezd aut stále svítil červeně a vznikal kolaps. A nebylo to na této zastávce poprvé...
Není třeba možné, aby místo sledoval někdo kamerovým systémem (třeba dispečink DPP, nebo městská či státní policie) a v takovém případě onu červenou vypnul? Hromadící se auta až někam dolů k Ruské situaci jen dále zhoršují.
Vím, že toto je portál především pro chodce, ale myslím, že je v zájmu všech (chodců, cyklistů, lidí pohybujících se MHD nebo osobními automobily), aby doprava byla pro všechny co nejplynulejší... A řešení této tramvajové zastávky mi prostě nepřijde úplně ideální, i když určitě muselo stát spoustu peněz a už jen to asi musí být pro spoustu lidí tím nejsilnějším argumentem "že lépe už to tam vymyslet nejde"...
31.05.2012 v 21:55
Pokud jde o samotnou zastávku Jana Masaryka, byl zpracován návrh, kdy na obou jejích koncích byly přechody a bezbariérový přístup na ostrůvky. Na konci blíže k náměstí Míru ten přechod nahrazoval každé ráno policií hlídaný dlouhý přechod u Sázavské, kterým chodí děti doškoly. Čímž ten přechod plnil dva účely. Jednak pro zastávku, jednak pro bezpečnější dělené přecházení u křižovatky se Sázavskou.
Bohužel nejsem odpovědný za schválení tohoto dopravního řešení. Schvalovatel (ODA MHMP) na tomto řešení trval při projednání a trval na něm i rok poté, kdy se ukázaly problémy, které tu popisuje např. pan Turnovec a další. Lépe to tam vymyslet určitě jde.
Pokud jde o přechod blízko semaforu, Je problém, že řidič na žlutou vyrazí a nemusí si uvědomit, že chodec na přechodu těsně před ním nemá svůj semafor, tj. že mu vkročil do cesty oprávněně. Tj. že řidič, který se zrovna rozjel, to musí zadupnout a dát přednost. To je proklatě nebezpečná situace. akže přechody ano, ale bez té signalizace.
Osobně si myslím, že použití časových ostrůvků v zastávce je krajně nevhodné. Je o tom sepsáno snad 7 stránek argumentace, dokonce z doby před započetím stavby a pak hned po otevření. Pokud ale ODA MHMP trvá na této podobě, nezbývá než stejné pracovníky přesvědčit, že se mýlí. Jen mě mrzí, že tu dobu tam přibývají ty nehody s chodci...
02.06.2012 v 15:20
16.02.2014 v 20:26
16.02.2014 v 20:45
Já mam todle řešení rád - je to světelná závora aby lidi nepopadali z úzkýho ostrůvku pod kola. Přitom to ale chodce i auta omezuje minimálně a jen ve chvíli kdy má. Víc takovýchto řešení!
27.02.2012 v 10:26