Nebezpečný přechod a nástupní ostrůvek zastávky MHD Slavia

Vršovická ve směru do centra (ke Koh-i-nooru) se před zastávkou (nástupním ostrůvkem) MHD Slavia nesmyslně rozšiřuje z jednoho na dva pruhy, u zastávky je přechod pro chodce (přes dva pruhy), velmi nebezpečný, ostrůvek je úzký, bez jakéhokoliv ochranného prvku čekajících na tramvaj přitom zastávka je poměrně hodně frekventovaná. Velmi by prospělo rozdělení vozovky na dva jízdní pruhy až za ostrůvkem, vše je realizovatelné za minimálních nákladů (přemalování vozovky + betonové zábrany před nástupním ostrůvkem)

Zaslal: Marek Novotný, 16.04.2013 v 12:37

Praha 10-

Vršovická, Praha 10

Aktualizace podnětu

03.05.2016

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Fotky od MČ Praha 10 po rekonstrukci Vršovické. Děkujeme.


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 17.04.2013 12:58

Dobrý den,

navrhovaná úprava by negativně ovlivnila kapacitu přilehlé světelné křižovatky Vršovická x Bělocerkevská. Vozidla odbočující z Vršovické vlevo do U Slavie by se v častých případech fronty čekajících vozidel až do prostoru ostrůvku nedostala ke stopčáře (tak jak je to patrné na Koh-i-nooru). Přesto podnět předáváme k prověření příslušnému silničnímu správnímu úřadu, kterým je pro místní komunikace I. třídy a pro SSZ odbor dopravních agend MHMP.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Marek Novotný: Nezlobte se, ale s odpovědí nesouhlasím. Jednak by mne zajímalo, zda vaše úvaha o negativním ovlivnění kapacity křižovatky je podložena nějakým průzkumem nebo pozorováním a druhak bych vám doporučil zkusit někdy použít zastávku v provozní špičce, kdy je ostrůvek zaplněn cestujícími a kolem sviští auta i náklaďáky. Jsem zvědavý, jestli i potom budete na své odpovědi trvat :-)
18.04.2013 v 09:14    

Daniel Čech: Ano, mám to odpozorováno na Koh-i-nooru, jak jsem uváděl, neb tam stojím každý den, vozidla vlevo odbočující se nemohou dostat ke stopčáře přes kolonu rovně a objíždějí jí po stínu a prazích.
23.04.2013 v 12:31    

Čenda: Měl bych zde takový nápad pokud by jste mi ho prosím někdo okomentoval, budu rád :-). Pokud by při rekonstrukci TT , došlo k tomu , že by zastávky tramvaje, byly za křižovatkou, takže konkrétně ve směru do centra by se zastávka posunula, až za SSZ, tak by mohlo dojít k rozšíření ostrůvku a zároveň by nedošlo ke snížení propustnosti SSZ ani komunikace, protože kolony se vždy tvoří zásadně před křižovatkami, které taky kapacitu komunikace nejvíce podvazují. levý pruh, pro odbočení doleva, pravý pro jízdu v přímém směru a doprava. děkuji za komentář k nápadu.
22.06.2013 v 01:33    

Daniel Čech: Z hlediska cestujících by došlo k přemístění do dle mého názoru výrazně méně vhodného místa (mimo obytnou zástavbu mezi MŽP a Tesco), navíc by se změnila vzdálenost od předchozí a k následující zastávce, která je teď prakticky stejná.
25.06.2013 v 12:17    

Čenda: děkuji za odpověď, vážně si cením toho, že podměty aktivně řešíte a odpovídáte na dotazy :-)
29.06.2013 v 00:18    

pol: Poslední dobou pozoruji množství stavebních úprav, které mají ochránit cestující vystupující z tramvají na úkor projíždějících vozidel, ať už jsou to různá zúžení, betonové šikany či výškové spojení ostrůvku s chodníkem (tedy rozšíření chodníku až ke kolejovému pásu v místě bývalé vozovky, viz Ruská), což má za důsledek menší propustnost nekolejové dopravy, ale i zvýšení emisí v místě čekání, vyšší spotřebu při neustálém rozjíždění... V čem je tedy výhodné vést kolejové pásy prostředkem vozovky a pak krkolomně a nákladně řešit bezpečný přesun chodců přes vozovku? V mnohých evropských městech jsou koleje vedeny po krajích silnic. Chápu, že postupné překládání kolejových pásů by bylo nákladné, ale to jsou současné úpravy rovněž a v některých částech města hraničí s neprůjezdností
28.11.2014 v 13:48    

Daniel Čech: V prvé řadě je problémem nedostatečná šířka komunikace mezi domy. Takže pokud se do profilu komunikace nevejde trať, bezpečný a bezberiérově přístupný nástupní ostrůvek, vozovka a chodník, nezbývá než něco z toho vypustit - vozovku, a jízdní pruh mít na kolejích.
28.11.2014 v 14:10    

Čenda: V rámci rekonstrukce tramvajové trati došlo k nápravě, ostrůvek je široký se zábradlím a přechod je jen přes jeden jízdní pás.
29.04.2016 v 17:16    

Chodci Sobě: Děkujeme za informaci a přesouváme do vyřešených. Za případné zaslání fotky budeme rádi... Hezký víkend!
30.04.2016 v 09:06    

Nikita Sokolsky: Jen skoda ze tam museli pridat i zabradli.
03.05.2016 v 15:51    

Adam: Navrhuji opětovné rozšíření na dva pruhy, ráno tam jsou fronty až ke Kubánskému náměstí.
04.06.2016 v 09:42    

Nikita Sokolsky: @Adam co treba zajet do prace tramvajem? ;)
04.06.2016 v 09:52    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Vršovická, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty