12.05.2016 v 17:29
V případě, že by se náhodou ve stejném okamžiku nacházeli dva chodci či dvě pražské matky proti sobě na opačných koncích chodníku s úmyslem vstoupit na něj, musel by jeden z nich zvednout ruku a s hlasitým zvoláním "jdu!" by si vynutil přednost (dle hesla "kdo dřív zvolá ten dřív mele") a vstoupil jako první na chodník. Chodec na opačné straně by musel počkat, dokud by první chodec nedošel k němu, aby se opět mohli vyhnout.
Podle mě úplně stejně "elegantní" řešení jako kyvadlová doprava pro řidiče. Chodců zde oproti autům chodí úplné minimum, takže by se oni jako menšina přizpůsobili (tak je to v demokratické společnosti správné) a protože jich tudy chodí málo, nepředstavovalo by to pro ně takové zdržení jako pro řidiče. Mohli by se třeba chvíli kochat pohledem na rybník.
07.06.2016 v 14:43
Jenže město je domovem chodců. Ti by měli mít v něm přednost před stroji.
V popisovaném případu chodci co tudy chodí tu bydlí zatímco tisíce aut které tudy projíždí řídí řidiči kteří tu určitě nebydlí, tolik obyvatel obec ani nemá.
A pokud by chodce řidiči neohrožovali tak by jich asi tudy chodilo více. Tato trasa byla dříve velmi oblíbená na procházky ale když tu jde o zdraví tak se už pár roků většinou objíždí autobusem kolem Šeberáku.
07.06.2016 v 23:13
07.06.2016 v 23:48
Jak by měli mít chodci přednost před stroji? V těch autech taky jezdí lidé, to byste mohl vědět. Jste to vy, vážený pane, kdo naprosto opovrhuje ostatními a sprostě prosazuje své vlastní zájmy tak, že by omezoval druhé. Já jsem pouze parodoval váš příspěvek z druhé strany, tj. ze strany řidiče. Město je domovem chodců? To je zase pouze Vaše demagogie a oblíbená aktivistická mantra. Město je domovem jeho obyvatel a velká většina z nich jezdí aspoň někdy autem. Že někde bydlíte, Vám nedává jakékoliv právo si přivlastňovat veřejný majetek, v tomhle případě silnice a chodníky. Vlastníte z toho stejné prd jako člověk z druhého konce Prahy. A vámi omýlané ohrožování chodců automobily je takový typický mýtus, ke kterému se jedinci jako Vy pravidelně uchylují, když se snaží ospravedlnit své sobectví. Lidi v autech taky chtějí jezdit pokud možno plynule a bezpečně a poptávka po ježdění auty tu prostě je. Více slyšet jsou bohužel ativisté jako Vy.
Paní Šuchmanová, já mám pocit, že lidé se v dnešní době bojí o své děti víc než dřív. Osobně to připisuji oné havlovské "blbé náladě" a celkové atmosféře ve společnosti, kdy nám média servírují jednu tragédii za druhou. Člověk má pak někdy pocit, že své dítě pomalu nemůže pustit samotné z domu, jelikož ho někdo za nejbližším rohem unese a zavraždí. Realita ale tak zlá nebude.
11.07.2016 v 21:34
Zatím jsou bohužel slyšet více lidé jako Vy, pane Prazsky Otce, a právě proto se začíná v Praze velmi těžče a nezdravě žít. Doprava v Praze vypadá přesně dle Vašich představ, a díky tomu se bojím i to dítě na svět přivést.
Projďete se někdy pěšky po Praze pane Prazsky Otce a nepoužívejte pořád ty plechové protézy!
23.07.2016 v 19:46
05.10.2016 v 07:51
Ivan Hýža
místostarosta MĆ Praha - Kunratice
06.10.2016 v 13:25
Již léta je to oblíbená omluva zdejších radních jejich nečinnosti že nechávají ohrožovat občany své obce. Místo aby sebeméně omezili pohodlí řidičů kteří tudy jen projíždějí. Každému musí být jasné že existuje celá řada opatření která je možno realizovat ihned a nesmyslné ohrožování chodců odstranit.
Jak ukazují zkušenosti při stavbách nových silnic mohou se výměny pozemků táhnout celá desetiletí. Tak se budou vymlouvat až do? Než se něco stane.
Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?
28.10.2016 v 19:58
Ivan Hýža
místostarosta MČ Praha-Kunratice
31.10.2016 v 15:19
Co se týká rychlých opatření, řadu jich občané navrhli již dříve. Nejrychlejší je evidentně kyvadlovka, ta se pronajímá za slušnou cenu a zřídit ji lze do druhého dne. Až dojde ke konečnému řešení II. etapy, tak pronájem prostě skončí.
Takže čím méně o tom vím, tak tím méně jsem s toho zarmoucen.
31.10.2016 v 21:05
Ivan Hýža
místostarosta MČ Praha-Kunratice
01.11.2016 v 09:45
Také beru problém v dopravě jako prioritní. Když kolem kostela jezdí denně 15 tisíc aut tak to není normální. Na rozdíl od zdejší radnice všechny ostatní se snaží tranzitní dopravu ze středů obcí vykázat. Zoufale požadují budování obchvatů už při průjezdech kolem 5 tisíc. Kunratická radnice je unikát. Naopak průjezd podporuje a to až do té míry že i jen dočasné omezení kvůli bezpečnosti osob vytrvale bojkotuje dokonce i smyšlenými argumenty.
01.11.2016 v 20:37
ohrazení chodníku žlutočerným betonovým zábradlím, čímž se alespoň ochrání chodci.
Pokud by to omezilo šířku jízdních pruhů, pak zároveň osadit DZ "přednost protijedoucích vozidel".
Proti tomu můžou těžko něco namítat, doprava v obou směrech by tak byla zachována.
12.05.2016 v 13:01