Zhasnutí zelené je samozřejmě psychologicky nešťastné a proto řešíme na TSK teď možnosti doplnit na signalizace odpočítávání právě toho času, který máte na dojití po naskočení červené. Něco podobného mají ve světě na mnoha místech a právě to řeší tyto situace, kdy máte po zhasnutí zelené strach, že už něco pojede. V praxi na vašem přechodu by to vypadalo tak, že by po 5 sekundách zelené a jejím zhasnutí naskočila vedle např. číslice 7 a ta by se odpočítávala směrem k nule. Na semaforu by už svítila červená, ale vy byste věděla, že na přecházení máte 5 sekund zelené a ještě dalších 7 sekund na dojití, kdy vás nesmí nikdo ohrozit.
Pokud by se toto rozšířilo, brzy byste viděla, kolik je ten "vyklizovací čas" nastaven na různých přechodech a že je kolikrát dlouhý i více než 10 sekund.
Samozřejmě každý chápe, že chodci požadují delší délky zeleného signálu, ale jeho prodlužování není řešením. Je zajímavé, že v Londýně dokonce po instalaci tohoto odpočítávání zkrátili dobu zelených i těch vyklizovacích časů a lidem, ani starším a dětem, to vůbec nevadilo. Najednou totiž mají k původním 5 sekundám ještě 7 sekund navíc a s takovými přechody jsou výrazně spokojenější. Zároveň takové řešení nesnižuje kapacitu ostatní dopravy, urychluje MHD apod., takže jsou spokojení všichni.
11.01.2014 v 22:47
14.01.2014 v 10:06
lidé v okolí nejsou nadšení, když auto stojí na červenou a jim nesvítí zelená a není zde ani žádný zvukový signál, a oni nemohou bezpečně přecházet. Problém této křižovatky ze strany chodců je právě takový, že i když mají auta červenou, chodcům zelená nenaskočí anebo naskočí jen na 5 sekund. Až bude semafor vybaven zvukovým signálem, který bude nastaven na delší čas než 5 sekund, budeme my chodci ze Zahraďáku spokojeni. A mimochodem se třídami tudy chodíme často, MŠ chodí několikrát týdně do Astry a děti ze ZŠ mají také dost akcí, kdy využívají MHD, děti chodí do Sokola a do Astry. A starých lidí všude přibývá.
19.01.2014 v 16:33
Druhá věc je, že takový semafor skutečně nemusí dát zelenou chodcům, pokud auta zastaví. Protože je vybaven tlačítkem pro chodce. Pokud tlačítko nikdo nezmáčkne do okamžiku, kdy se "křižovatka rozhoduje, jaké signály rozsvítí dál", tak skutečně chodci v tomto směru volno nedostanou. Je to stejné, jako když z boční ulice někde nenajede auto na detektor, tak odtud křižovatka volno také autům nedá.
Ano, je to někdy nepříjemné, když tam přijdete těsně okolo toho rozhodovacího okamžiku nebo tlačítko zapomenete zmáčknout, nicméně je to tak nastaveno proto, aby na křižovatce nebylo volno každou minutu i v případě, že tam není žádný chodec. Využívá se tak času, kdy tam chodci nejsou, aby projelo víc vozidel.
Zpět k tomu zvukovému signálu. Delší zvukový signál než je délka zelené pro volno chodců nasazen být nemůže. Klapátko rychle klapá pouze v okamžiku zelené, pak klapá pomalu. Pokud chcete klapání aktivovat v tomto režimu, je třeba si pořídit zařízení, které mají nevidomí většinou zabudované na slepecké holi.
19.01.2014 v 22:21
měla jsem na mysli ono odpočítávání, o kterém jste psal. Špatně jsem se vyjádřila, to s tím zvukovým signálem chápu. Jen jsem chtěla vysvětlit panu Drdovi, že to o co jde, není v prodloužení čekání aut.
Lišková
20.01.2014 v 09:51
12.04.2014 v 22:37
Děkuji Lišková
10.01.2014 v 19:20