Ostrůvky pro chodce v ul. J.Želivského

Proti bráně na Olšanský hřbitov je přechod přes ul. J.Želivského (2x 2 pruhy a tramvajový pás). Pro přecházející seniory (asi nejčastější návštěvníci) i ostatní není uprostřed ostrůvek a je téměř nemožné překonat najednou 4 jízdní pruhy a dvoje koleje. Myslím, že pro chodce je o hodně bezpečnější, přejde-li 2 jízdní pruhy (již dost řidičů mu přechod umožní) a má možnost se na ostrůvku rozhlédnout jede-li tramvaj, popřípadě jak je daleko a jak rychle jede. Rozšíření ostrůvku do středního pruhu je již uděláno cca 150 m severně u stanice tramvaje,myslím, že by šlo, aby jen jeden jízdní pruh byl od stanice tramvaje 'Mezi hřbitovy' až za tento přechod a rozšíření chodníků. Při zvýšené návštěvnosti a obsazení chodníku prodejci se nedá projít.

Zaslal: M S, 24.12.2013 v 05:16

Praha 3-

Jana Želivského, Praha 3

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 01.01.2014 16:48

Dobrý den.

Uvedený podnět spadá do kompetence odboru dopravních agend Magistrátu hl.m. Prahy, kterému také podnět předáváme.

S pozdravem

Ing. Martin Vančura
vedoucí odboru dopravy MČ Praha 3



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 08.03.2014 01:09

Dobrý den,

Tento přechod pro chodce byl zřízen podle tehdejší platné legislativy, kdy takováto podoba přechodu pro chodce byla možná. Nejsou zde vysoké celoroční intenzity pěšího provozu a ani významné navazující pěší vazby. Dále pak je zde vhodná alternativa cca 70m vzdáleného přechodu ve směru Na Ohradu, který je vybaven tramvajovými ostrůvky.
Pokud zde bude prováděna rekonstrukce, dojde k úpravě Vámi popisovaného přechodu.
V současné době však nepovažujeme snížení počtu jízdních pruhů v tomto úseku za vhodné dopravní řešení.

S pozdravem

Ing. Lukáš Pirkl
specialista silničního správního úřadu
oddělení silničního správního úřadu
odbor dopravních agend MHMP



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

josef čejkovič: Souhlasím, že za plného provozu přejít 4 pruhy + dva tramvajové pásy po přechodu bez ostrůvku je zde o život.
Nejsem si jist, zda na takto vytížené komunikaci Magistrát povolí omezení do jednoho pruhu, silně o tom pochybuji
Řešením je přecházet o 50m dál, kde je ostrůvek již zřízen jako součást zastávky tramvaje.
Osobně bych tento nebezpečný přechod bez ostrůvků zrušil. Není zde žádná zástavba, přechd je zkratka ke květinářství naproti.
Kdo má zdravý rozum, tak si zajde těch 50m na přechod s ostrůvky, aspoň já to tak dělám.
03.01.2014 v 12:13    

pony: Jediný legální způsob jak to upravit by bylo udělat ostrůvky namísto jednoho jízdního pruhu v každém směru. Přechod přes dva jízdní pruhy ve stejném směru bez semaforu už dnešní normy nedovolují.
26.04.2014 v 17:36    

Stanislav: Po přečtení tohodle http://www.dopravniznaceni.com/Pomahaji-tzv-ostruvky-snizit-pocet-nehod článku jsem o ostrůvkách začal přemýšlet jinak. Nevím zda je to dobrý nebo špatný nápad.
07.06.2018 v 14:47    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Jana Želivského, Praha 3

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty