To že potřeba mimoúrovňového křížení pěší trasy a silnice znamená nutnost překonávání převýšení (plošinou, anebo schody) pro chodce může někdo vidět jako nepříjemné, ale vychází to z technické reality, se kterou žádné lamenty nepohnou. Evropská patří mezi ty ulice, kde požadavky, jak automobilové, tak i městské hromadné dopravy vyžadují minimum úrovňových křížení s čímkoli, proto podchody jsou nevyhnutelné.
Zde použité řešení je zcela v pořádku.
16.12.2013 v 19:00
A i kdyby jste měl(a) pravdu, úrovňové křížení nezmizelo, jen se posunulo tak, že je pro překonání Evropské nepoužitelné. A místo toho, aby přechod byl na křižovatce, kde stejně musí být (je) pro auta semafor a ta tam musí stát, přibyl pro ně nový semafor o 200 m dál.
17.12.2013 v 11:22
Zadruhé: podchod ani současný úrovňový přechod přes Evropskou na západním okraji zastávky neřeší překonání Evropské východně od křižovatky s Horoměřickou/Liberijskou. současný stav je skutečně nesmyslný a souhlasím s tím, že zřízení světelně řízeného přechodu pro chodce by nebylo významným prodražením stavby. Navíc před RTT tam křižovatka s přechody pro chodce na všech čtyřech ramenech byla včetně SSZ. současný stav je demonstrací myšlení magistrátu, které jednoznačně upřednostňuje IAD před vším ostatním.
20.12.2013 v 09:36
Nicméně toto řešení je naprosto zoufale nešťastné nejen z hlediska přístupu na zastávkum ale obecně z hlediska překonávání Evropské ulice směrem do Horoměřické pro místní.
Problém je způsoben projektem stanice metra, který z prostorových důvodů navrhl šířku Evropské ulice tak, že okolo výstupů z metra na zastávky není dost místa na realizaci chodníku. Tj. i pokud by na křižovatce přechod vznikl, na zastávku by chodci museli jít po kolejích.
Nebo by se musely podstatně zúžit jízdní pruhy na Evropské ulici, nebo snížit jejich počet. Z centra ze 2 na 1 a do centra např. zrušit levé odbočení do Horoměřické. Nebo povolit přístup na zastávku po těch kolejích... Ale to už je hodně velké sci-fi.
Paradoxem je, že v prvním návrhu dopravního řešení byl řízený přechod přes Evropskou alespoň na druhé straně křižovatky (směr do centra), aby se dalo do Horoměřické jít v klidu po povrchu a místní nebyli nuceni používat podchod a chodit po schodech nebo čekat na výtah. ODA MHMP ovšem usoudil, že ani tento přechod tam být nemusí... I to je škoda.
Obecně je výsledek projektu paradoxní. Intenzívně se v těchto dnech pracuje na odstranění podobných honění chodců do podchodu na Jiřího z Poděbrad či Karlově náměstí, před časem to bylo odstraněno na Muzeu a uprostřed Václaváku. A nyní si totéž postavíme na novostavbě...
11.01.2014 v 23:08
08.04.2014 v 16:46
09.04.2014 v 17:47
Škoda jen, že není vybudován přechod také na východní větvi křižovatky.
23.04.2014 v 11:49
05.01.2015 v 08:58
Ohledně nákladů: semafory pro auta na křižovatce jsou, chybí jen ty pro lidi. Zbytečné náklady by byly: 1. vyříznutí nesmyslného zábradlí, 2. vyasfaltování přechodu přes zatravněné koleje.
13.12.2013 v 16:53