Zrušený přechod přes Evropskou na Horoměřické.

V rámci výstavby metra byl zrušen přechod, který má nejspíš v budoucnu nahradit podchod. Než bude podchod zprovozněn, musí chodci přelézat ploty, travnatý pás kolejí a pod. A i následné překonávání silnice mimoúrovňově je vůči chodcům nevstřícný způsob. Jak bude řešena bezbariérovost, netuším.

Řešením je jednoznačně obnova přechodu(ů).

Zaslal: honza vlach, 28.11.2013 v 10:08

Praha 6-

Evropská, Praha 6

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 02.12.2013 10:02

Odbor dopravních agend MHMP, do jehož kompetence tato problematika spadá, hledá cesty, jak podchod zprovoznit ještě dříve, než bude zprovozněna tamní stanice metra. Prozatím ale konečné rozhodnutí známo není.
Pro pěší je nyní k dispozici dělený světelně signalizovaný přechod na západním konci staničních ostrůvků ED. Se zřízením povrchového přechodu přímo v místě křižovatky se – dle našich informací – již nepočítá. Pokud by měl být, byť dočasně, takový přechod ještě zřízen, nemohl by být používán bez světelné signalizace. A to je nemalá investice, na kterou by investor stavby zjevně nepřistoupil.
S případnými dalšími dotazy a podněty v uvedené věci je třeba se obrátit na odbor dopravních agend MHMP.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

honza vlach: Je ostudné, že byla vytvořena situace, kdy babičky překonávají plot a přebíhají přes silnici. To je selhání zodpovědných lidí za tuto akci a nemyslím, že to podchod napraví.

Ohledně nákladů: semafory pro auta na křižovatce jsou, chybí jen ty pro lidi. Zbytečné náklady by byly: 1. vyříznutí nesmyslného zábradlí, 2. vyasfaltování přechodu přes zatravněné koleje.
13.12.2013 v 16:53    

bkp: Proč by to podchod neměl napravit? To by zde měla vzniknout stejně absurdní situace, jako na příklad na Jižním městě, kde je přechod pro chodce a šikana pro auta přímo pod BEZBARIÉROVÝM nadchodem?
To že potřeba mimoúrovňového křížení pěší trasy a silnice znamená nutnost překonávání převýšení (plošinou, anebo schody) pro chodce může někdo vidět jako nepříjemné, ale vychází to z technické reality, se kterou žádné lamenty nepohnou. Evropská patří mezi ty ulice, kde požadavky, jak automobilové, tak i městské hromadné dopravy vyžadují minimum úrovňových křížení s čímkoli, proto podchody jsou nevyhnutelné.
Zde použité řešení je zcela v pořádku.
16.12.2013 v 19:00    

honza vlach: Mýlíte se, z odborného urbanistického hlediska je mimoúrovňové křížení na tomto místě zbytečné / nevhodné. Lidé budou přebíhat a křižovatka bude nebezpečnější a nepohodlnější.

A i kdyby jste měl(a) pravdu, úrovňové křížení nezmizelo, jen se posunulo tak, že je pro překonání Evropské nepoužitelné. A místo toho, aby přechod byl na křižovatce, kde stejně musí být (je) pro auta semafor a ta tam musí stát, přibyl pro ně nový semafor o 200 m dál.
17.12.2013 v 11:22    

Václav Římal: Zaprvé: bude podchod bezbariérový? Jak jej využijí invalidé, důchodci, lidé s kočárky?
Zadruhé: podchod ani současný úrovňový přechod přes Evropskou na západním okraji zastávky neřeší překonání Evropské východně od křižovatky s Horoměřickou/Liberijskou. současný stav je skutečně nesmyslný a souhlasím s tím, že zřízení světelně řízeného přechodu pro chodce by nebylo významným prodražením stavby. Navíc před RTT tam křižovatka s přechody pro chodce na všech čtyřech ramenech byla včetně SSZ. současný stav je demonstrací myšlení magistrátu, které jednoznačně upřednostňuje IAD před vším ostatním.
20.12.2013 v 09:36    

Martin Šubrt: Podchod bude bezbariérový tak, že na severní straně Evropské bude výtah....

Nicméně toto řešení je naprosto zoufale nešťastné nejen z hlediska přístupu na zastávkum ale obecně z hlediska překonávání Evropské ulice směrem do Horoměřické pro místní.

Problém je způsoben projektem stanice metra, který z prostorových důvodů navrhl šířku Evropské ulice tak, že okolo výstupů z metra na zastávky není dost místa na realizaci chodníku. Tj. i pokud by na křižovatce přechod vznikl, na zastávku by chodci museli jít po kolejích.

Nebo by se musely podstatně zúžit jízdní pruhy na Evropské ulici, nebo snížit jejich počet. Z centra ze 2 na 1 a do centra např. zrušit levé odbočení do Horoměřické. Nebo povolit přístup na zastávku po těch kolejích... Ale to už je hodně velké sci-fi.

Paradoxem je, že v prvním návrhu dopravního řešení byl řízený přechod přes Evropskou alespoň na druhé straně křižovatky (směr do centra), aby se dalo do Horoměřické jít v klidu po povrchu a místní nebyli nuceni používat podchod a chodit po schodech nebo čekat na výtah. ODA MHMP ovšem usoudil, že ani tento přechod tam být nemusí... I to je škoda.

Obecně je výsledek projektu paradoxní. Intenzívně se v těchto dnech pracuje na odstranění podobných honění chodců do podchodu na Jiřího z Poděbrad či Karlově náměstí, před časem to bylo odstraněno na Muzeu a uprostřed Václaváku. A nyní si totéž postavíme na novostavbě...
11.01.2014 v 23:08    

Ondřej Sládek: Absolutně souhlasím s příspěvky výše, jen bych se nebál, být v kritice více nekompromisní. Odpověď "A to je nemalá investice, na kterou by investor stavby zjevně nepřistoupil." mi přijde zjevně diletantská. Městská část (nebo pokud je to v příslušnosti Magistrátu, nevím jistě) je dle mého názoru povinna zajistit bezpečnost pro občany. Zvolené řešení diskutované křižovatky je dle mého názoru velmi nevhodné i z toho důvodu, že lidský druh se nedá jen tak lehce šikanovat úředníkem a bude vzdorovat po svém - tj. přecházením Evropské mimo vyznačený přechod. Zákon říká, že "Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech.", z toho vyplývá, že zvolené řešení nutí chodce překonávat Evropskou (mezi ulicemi Horoměřická a Na pískách) ve 400m úseku (jelikož nejbližší přechody jsou od sebe vzdálené 500 m) mimo značený přechod, což je dle mého názoru OBECNÉ OHROŽENÍ, přímo způsobené nevhodným projektem. I vzhledem k liknavé odpovědi úředníka výše uvažuji o podání trestního oznámení na neznámého pachatele (není v mé moci označit viníka, ale situaci vnímám jako absolutně nepřípustnou).
08.04.2014 v 16:46    

Honza Vlach: Pane Sládek, Váš přístup se mi líbí. Ještě bych Vám navrhl uvažovat o útoku na zástupce investora - zda úředník postupoval s péčí řádného hospodáře, když za nemalé peníze zhoršil stav. A na projektanta - téměř jistě bude mít autorizaci ČKAIT, tím pádem musí dodržovat profesní a etický řád (http://www.ckait.cz/co-je-ckait/rady-ckait/profesni-eticky) a pár porušených bodů by se našlo.
09.04.2014 v 17:47    

Václav Římal: Přináším alespoň částečně dobrou zprávu: na západním rameni křižovatky byly včera, 22. 4. 2014, nainstalovány semafory pro chodce. Zatím nejsou zprovozněny, nevím, kdy to bude, ale zřejmě je potřeba vyříznout část zábradlí a zařídit nějaké další úpravy. Dle vyjádření pracovníka Eltodo jde o dočasné opatření, než bude zprovozněn podchod.
Škoda jen, že není vybudován přechod také na východní větvi křižovatky.
23.04.2014 v 11:49    

Václav Římal: Dočasný přechod se světelnými signály na západním rameni křižovatky je již delší dobu otevřen, přibližně od října 2014.
05.01.2015 v 08:58    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Evropská, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Dodělání 20 m2 chodníku

Praha 6, 11. duben 2025 S odpovědí

Rozbity chodník v ulici Na petynce Praha 6

Praha 6, 07. červen 2018 Vyřešený

Příliš dlouhy přechod

Praha 3, 30. březen 2022 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty