Chybějící přechod Florenc-Těšnov

Na křižovatce Sokolovská-Ke Štvanici jsou celkem tři světelné přechody. Když ale člověk chce přejít směrem na Těšnov, musí přejít všechny tři, protože na jedné straně přechod chybí. Dlouhé intervaly způsobují, že jsou lidé nuceni čekat vždy několik minut a v důsledku toho raději přecházejí na červenou, což je v případě dvouproudé, respektive jednoproudé a tramvajové silnice velmi nebezpečné. Řešením by mohlo být vybudování čtvrtého přechodu.

Zaslal: Anonymní uživatel, 14.02.2012 v 13:39

Praha 8-

Ke Štvanici, Praha 8

Aktualizace podnětu

28.06.2017

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Čtvrtý přechod už vzniká. Otevřen bude odhadem za čtrnáct dní.



29.07.2017

Nikita Sokolsky přidal následující aktualizace podnětu:

Po 5 letech konečně vyřešeno :)


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 29.02.2012 14:43

Dobrý den,

jelikož odbor dopravy ÚMČ Praha 8 není kompetentní k posuzování signálních plánů světelně řízené křižovatky Sokolovská – Ke štvanici, postupuji Váš podnět na odbor dopravy MHMP. Odborné posouzení pracovníka TSK pana Šubrta, který se touto problematikou dlouhodobě zabývá, je již k podnětu zveřejněn.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Śubrt: Na křižovatce jsou nepochybně dlouhé "intervaly", lépe řečeno cykly řízení. Pravděpodobně je ovlivňuje absolutní tramvajová preference, po níž se dorovnávají časy pro vozidla jedoucí kolmo. Vyskytují se tam i extrémy, kdy chodec podél Sokolovské čeká i 2 a čtvrt minuty. Problém je, že je tam vidím vždy, když nemám stpky a neměřím sled fází, abych mohl najít příčinu. Když jsem si to tam 2x měřil celou hodinu, ty extrémy prostě nenastaly. Ale délka cyklů už určitě neunikla pozornosti a domnívám se, že bude brzy vyřešena.

Pokud jde o chybějící přechod, nedomnívám se, že by byla silná pěší trasa, které by výrazně chyběl. Z Těšnova k metru se jde "parkem" pod magistrálou a přes dva existujcí přechody. Od Labutě k metru a busům podél MCDonalda. Jediná přerušená cesta je od zastávek tram na Těšnově k busům, ale i odtud se dá jít přes řízené přechody u ulice Na Poříčí. Tj. v místě chybějícího přechodu přechází opravdu jen minimum lidí. Spíše ti, co jdou ke svému autu na parkoviště pod magistrálou.

Nicméně při rekonstrukci křižovatky by se možná dal přechod doplnit. Fáze řízení by to příliš neovlivnilo, ostatně přechod už tam býval. Má to však háček v tom, že zmizel proto, aby pod magistrálou bylo místo na záliv pro odstavované busy. V googlu si všimněte, že záliv končí až v místě, kde už začná oblouk křižovatky, tj. v této podobě se tam přechod dát nedá. A DP má bohužel na Florenci poslední dobou málo místa na odstavování busů.

Prodloužit záliv směrem k Labuti sice asi také jde, ale pak by se zase velmi zúžil značně používaný chodník, kudy chodí lidé pod magistrálou k metru Florenc zejména k metru B, k céčku se chodí i vrchem okolo MCD). Pak by ten chodník měl tak metr a půl na každé straně okolo sloupu magistrály, což by také nebylo ideální.

Jen jsem chtěl upozornit, že pokud někde není přechod, nemusí to být jen zlá vůle kohosi, ale může to mít své objektivní důvody a souvislosti.

Na této křižovatce ještě upozorním na poměrně nebezpečný vrchní signalizovaný přechod (viz foto), který vede neděleně přes vozovku i koleje. Chodci na něm chodí převážně na červenou, protože tramvaje jezdí málo, ale není dělený a občas tak skočí pod sem tam nějaké auto, které vyjíždí ze Sokolovské. Tj. tento přechod by měl být při obnově SSZ rozdělen, aby byli chodci upozorněni, že přecházejí koleje a ještě vozovku.
18.02.2012 v 11:13    

Chodci Sobě: Děkujeme p. Křížovi za aktualizaci, skvělá zpráva! Hezký den.
29.06.2017 v 06:57    

Chodci Sobě: N. Sokolsky: Díky za aktualizaci, hurá!!
30.07.2017 v 23:22    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Ke Štvanici, Praha 8

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty