Obytná zóna

V obytné zóně jsou nesprávně vyznačeny přechody pro chodce. Vhodné by bylo je odstranit. Nebo odstranit obytnou zónu. Každopádně značkami by se mohlo šetřit, zadarmo nejsou a dělají z lidí (alespoň v tomto případě) nemyslící.... teď mne nenapadá co.

Zaslal: Martin Hessler, 14.02.2012 v 13:27

Praha 1-

Václavské nám., Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 17.02.2012 18:05

Dovolil bych odpovědět zároveň na podnět 72 a též 70, neboť se týkají stejného místa.
Souhlasím s oběma pisateli, že křižovatka Jindřišská x Václavské náměstí x Vodičkova je pro vnímání jak řidičů, tak chodců velmi obtížná. Není pravdou, že je zde režim podřízen provozu tramvají a automobilů. Právně je zde zaveden režim obytné zóny a chodci se zde tedy mohou pohybovat podle pravidel daných zákonem o provozu na pozemních komunikacích aniž by k tomu museli využívat přechodů. Stejně tak umístění přechodů v obytných a pěších zónách není zakázáno, byť by je tam při zavádění nových komplexně zpracovaných a vybudovaných zón asi nikdo neumísťoval. Na Václavském náměstí se nám velmi intenzivně projevuje historie (a mám teď na mysli historii provádění stavebních úprav na komunikacích i dopravního značení) a rozlehlost a tím i těžší uchopitelnost místa. Všichni Pražané zajímající se o budoucnost Václavského náměstí vědí, že zásadní a komplexní změnou bude přestavba uličního parteru náměstí podle projektu architektů ze společnosti CMA. Zároveň však tušíme, že takto rozsáhlá změna není otázkou měsíců, ale spíše let. Praha 1 proto připravuje dopravní řešení, které do doby výstavby zavede do tohoto místa jednoznačnější režim. V prvním kroku budou sice stávající přechody jeho součástí, následně by však mohlo dojít k jejich odstranění. Opatření by mělo být realizováno v tomto roce.
Děkujeme za podněty, na řešení pracujeme.

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy, MČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Roman M.: Odpověď odboru dopravy:
Z čeho konkrétně mají všichni účastníci provozu poznat, že se jedná o obytnou zónu? Je pravda, že z ulice Jindřišská je umístěna příslušná dopravní značka, ne už tak z ostatních, např. z vjedzdu od magistrály. Značení je zde celkově špatné - zatímco vozidla z Václavského náměstí mají vyznačenu přítomnost na vedlejší komunikaci dopravní značkou, vozidla z Jindřišské nemají ani příslušnou značku, ani se nemohou spolehnout na vodorovné značení, které je v katastrofálním stavu. Až tedy bude mít Váš odbor opět potřebu zasahovat do dopravní situace na Václavském náměstí, nechť uvede tyto nedostatky do řádného stavu, nejlépe bezodkladně. Také prosím zajistěte rezervaci parkovacího místa Městské policii, neboť stáním na šikmých pruzích za křižovatkou Opletalova-Václavské nám. soustavně porušuje příslušné ustanovení zákona 361/2000 Sb. (nemusím Vám předpokládám připomínat povinnost zahájit v tento okamžik správní řízení ex officio).
19.02.2012 v 00:27    

Roman M.: Ahááá! Tak ona je obytnou zónou jen ta křižovatka (resp. dolní půlka Václavského náměstí) :-) Vítejte v Absurdistánu. Ještě jeden pohled ukazuje, že značka obytné zóny skutečně končí nad křižovatkou. Válím se smíchy, co úředníci vymysleli...
19.02.2012 v 00:30    

Martin Hessler: Na dobrou noc doporučujeme TP 103 Navrhování obytných a pěších zón (str.11)
- "Obytné zóny se navrhují na komunikacích s malým dopravním významem." Však tam také o auto nezavadíte...
- "Drobné obchody, kostely a aktivity podobného druhu, pokud nebudou významným zdrojem nebo cílem, nebrání zřízení obytných zón." Ještěže se nepíše, co tomu brání...
- "Vedení veřejné dopravy obytnou zónou je přípustné jen v odůvodněných případech (např. školní autobusy)." Nebo školní tramvaje...
- "Nákupní střediska a větší parkoviště se v obytné zóně nenavrhují." Snad na to budou pamatovat až budou stavět ty podzemní garaáže dole na Václaváku...
- "Optimální pro návrh obytné zóny jsou komunikace s nízkopodlažní zástavbou, kde se vzhledem k absenci ploch zeleně a hřišť nedostává místa pro pobyt, setkávání obyvatel a hru dětí." Tak to je ono! Zítra ve tři odpoledne jdu hrát kopanou, kdo chce, nechť se přidá. Kdyby nikdo nepřišel, budu hrát s těmi MP, co napomínají chodce, že mají chodit po přechodu...
20.02.2012 v 00:43    

Václav Kříž: Praha 1 ze spodní částí náměstí chce udělat od dubna pěší zónu a navíc zamezit průjezdu aut Jindřišskou na náměstí, což do velké míry zamezí zdržování tramvají. http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z-dolni-poloviny-vaclavskeho-namest20120222.html Těším se na to, je to krok správným směrem. Děkuji.
24.02.2012 v 16:34    

Václav Kříž: Dejme tomu, že tento podnět můžeme považovat za vyřešený. Obytná zóna se změnila v pěší a přechody byly vyfrézovány. V pondělí budu mít fotky. Praha 1 udělala krok dobrým směrem a je správné, že uvažuje i o dalších pěších zónách.
05.04.2012 v 11:38    

Honza: Já si myslím, že je třeba sse řídit těmito pravidly https://www.dopravniznaceni.com/Jizda-v-obytne-zone-b5457.htm a to nejenom na Praze 1
18.06.2020 v 13:52    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Václavské nám., Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Výstup z tramvaje na Újezdě

Praha 1, 12. prosinec 2014 S odpovědí

Vypadaná dlažba na Můstku

Praha 1, 22. říjen 2015 Vyřešený

Přecházení Bartoškova/Mojmírova

Praha 4, 26. březen 2024 Bez odpovědi

Neoznačený přechod a chybějící přechod

Praha - Zbraslav, 01. červen 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty