Nesmyslný přechod

V 7 (přechod pro chodce) je vyznačen v rozporu se zdravým rozumem a ČSN 73 6110. Pokud by zde mělo být místo pro přecházení, stačí použít značky V12, čímž se ušetří barva a práce, tzn. finance. Zároveň tak ubude přechod pro chodce, kterých je v ČR a praze zejména nesrovnatelně více, než kdekoliv jinde v Evropě (opravte mne, pokud se mýlím). Možná by nebylo od věci popřemýšlet nad zdravým rozumem a ne všude cpát přechody pro chodce. Nicméně děkuji na vaši iniciativu a přechod nebude obnovován. Jinak schvaluji užití svislé značky IP6 Přechod pro chodce, neboť ta, jak se praví v TP 65 se 'umisťuje tam, kde by jej (přechod) řidič jinak neočekával'. Což je na konci slepé ulice o šířce 4 m rozhodně místo, kde přechod lidi se zdravým rozumem (a doufám, že je jich v ČR stále ještě alespoň 50%) nečekají.

Zaslal: Martin Hessler, 14.02.2012 v 13:16

Praha 1-

Haštalská, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 17.02.2012 17:58

Stejně, jako bylo zřízení tohoto přechodu vyvoláno veřejnou poptávkou, vnímáme i názor pisatele jako názor veřejnosti, byť se s ním vůbec neztotožňujeme. S ČSN 73 6110 - Projektování místních komunikací nejsme v žádném rozporu, ta se přechodů dotýká pouze v obecné rovině a v upřesňujících parametrech, které jsou plněny. Vodorovné dopravní značky V12a - V12e (nevíme, kterou měl pisatel na mysli) mají zcela jiné významy a určení bez jakéhokoliv vztahu k pěšímu provozu. Úvahy pisatele jsou výhradně na straně ekonomiky a vůbec ne na straně bezpečnosti pěšího provozu. Tento přechod spojuje přirozenou pěší trasu a vymezuje místo, kde musí řidiči vozidel zohlednit chodce nejen při parkování (to snad byla úvaha pisatele o užití značek V12?), ale také při přecházení. A zde, i když je tu intenzita provozu opravdu mizivá, nemá přechod žádnou alternativu. Děkujeme za podnět, na stávajícím dopravním značení zde však nic měnit nebudeme.

S přáním hezkého dne

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy, MČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Šubrt: Vzhledem k tomu, že tento přechod je za budovou TSK a denně tudy jdu, mohu jen uvést, že jeho vyznačení je k smíchu celému okolí. Také jsem ho ještě nikdy nepoužil, protože na ten chodník vpravo se dostávám tak, že procházím po vozovce již touto slepou ulicí, kde jsem za poslední 4 roky viděl pohybovat se 1 auto :-).

Vůbec nic by se nestalo, kdyby místo přechodu nalevo byla modrá zóna a chodci procházeli mezi auty případně klidně prostorem ulice. Například by ta slepá ulice mohla být vyznačena jako obytná zóna. Navíc nejde ani o bezbariérovou trasu k budově TSK, ta vede po opačné straně budovy a po bezbariérovém přechodu k hotelu Clarion a rovněž do Haštalské ulice, kam vede i pěší trasa od tohoto "přechodu".

Je zajímavé, že pan Czital píše o přirozené trase v souvislosti s tímto zbytečným přechodem, nicméně za rohem, kde jezdí aut daleko více, už tato trasa nikam nepokračuje. Přechod přes konec Haštalské ulice je zřízen až u ulice Řásnovka za budovou TSK, ale směrem k pasáži Divadla V Dlouhé již žádný přechod nevede.

Přechod není ani přes ulici K Haštalu u Haštalské, když člověk chce jít rovně Haštalskou přes pasáž divadla a k nám. Republiky. Stejně tak přechod není na konci Hradební, když člověk chce jít od hotelu Clarion do Revoluční okolo prodejny aut (bývalé ČSA). Přechod není ani od ulice K Haštalu přes Hradební do prvního průchodu u ulice K Haštalu. Tj. pěší trasa není k dispozici ani směrem k tramvajovým zastávkám v Revoluční, ani směrem do pasáže divadla. Jediná existuje ve vazbě Řásnovka, Hradební (západní chodník) a druhý průchod z Hradební do Revoluční, který je ale už daleko za zastávkami. Tato trasa je používána zcela nejméně.

Všude v okolí tedy chodci přecházejí mezi parkujícími vozidly a dala by se do vzdálenosti 100 metrů najít nejméně 3 místa, kde by byl přechod užitečnější, nicméně existuje tu pouze přechiod, kde by přecházení mezi vozidly vůbec nevadilo, protože tu žádná nejezdí a dá se v pohodě jít i středem ulice.
18.02.2012 v 10:50    

Martin Hessler: Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že značka přechod pro chodce nemá žádnou jinou alternativu. Až do tohoto okamžiku jsem žil v pevné víře, že ho lze volně zaměnit z značku B 23a (Zákaz zvukových výstražných znamení), IJ 16 (silniční kaple) či prostým položením několika hlemýžďů zahradních na přilehlý obrubník a volba použitého opatření se provádí věštěním z kávové sedliny.
Jinak pevně doufám, že "zájem veřejnosti" po bezpečných přechodech bude nadále na vysoké úrovni a brzy se zde dočkáme postupně vyznačení značkou IP6 i pro auta vyjíždějící ze slepého konce komunikace, montovaných a posléze dlouhých, stavebně provedených příčných prahů, osvětlení a SSZ. A kdyby bylo potřeba a nemohli byste sehnat ty hlemýždě, obraťte se na mne, pár vám jich přinesu z vlastního chovu.
Práci čest, fotbalu zvláště.
20.02.2012 v 01:00    

Honza: Názor odboru dopravy je zcela odzbrojující....
Bere mi chuť pouštět se do nějaké občanské angažovanosti. O to asi jde.
10.03.2012 v 15:26    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Haštalská, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Propadající se schod na Nových zámeckých schodech

Praha 1, 12. září 2017 Vyřešený

Nevhodná poloha přechodu pro chodce

Praha 1, 30. červen 2025 Bez odpovědi

BEZPEČNĚ DO ŠKOLY - TUPOLEVOVKA

Praha 18, 11. březen 2021 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty