Nesmyslný přechod

V 7 (přechod pro chodce) je vyznačen v rozporu se zdravým rozumem a ČSN 73 6110. Pokud by zde mělo být místo pro přecházení, stačí použít značky V12, čímž se ušetří barva a práce, tzn. finance. Zároveň tak ubude přechod pro chodce, kterých je v ČR a praze zejména nesrovnatelně více, než kdekoliv jinde v Evropě (opravte mne, pokud se mýlím). Možná by nebylo od věci popřemýšlet nad zdravým rozumem a ne všude cpát přechody pro chodce. Nicméně děkuji na vaši iniciativu a přechod nebude obnovován. Jinak schvaluji užití svislé značky IP6 Přechod pro chodce, neboť ta, jak se praví v TP 65 se 'umisťuje tam, kde by jej (přechod) řidič jinak neočekával'. Což je na konci slepé ulice o šířce 4 m rozhodně místo, kde přechod lidi se zdravým rozumem (a doufám, že je jich v ČR stále ještě alespoň 50%) nečekají.

Zaslal: Martin Hessler, 14.02.2012 v 13:16

Praha 1-

Haštalská, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 17.02.2012 17:58

Stejně, jako bylo zřízení tohoto přechodu vyvoláno veřejnou poptávkou, vnímáme i názor pisatele jako názor veřejnosti, byť se s ním vůbec neztotožňujeme. S ČSN 73 6110 - Projektování místních komunikací nejsme v žádném rozporu, ta se přechodů dotýká pouze v obecné rovině a v upřesňujících parametrech, které jsou plněny. Vodorovné dopravní značky V12a - V12e (nevíme, kterou měl pisatel na mysli) mají zcela jiné významy a určení bez jakéhokoliv vztahu k pěšímu provozu. Úvahy pisatele jsou výhradně na straně ekonomiky a vůbec ne na straně bezpečnosti pěšího provozu. Tento přechod spojuje přirozenou pěší trasu a vymezuje místo, kde musí řidiči vozidel zohlednit chodce nejen při parkování (to snad byla úvaha pisatele o užití značek V12?), ale také při přecházení. A zde, i když je tu intenzita provozu opravdu mizivá, nemá přechod žádnou alternativu. Děkujeme za podnět, na stávajícím dopravním značení zde však nic měnit nebudeme.

S přáním hezkého dne

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy, MČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Šubrt: Vzhledem k tomu, že tento přechod je za budovou TSK a denně tudy jdu, mohu jen uvést, že jeho vyznačení je k smíchu celému okolí. Také jsem ho ještě nikdy nepoužil, protože na ten chodník vpravo se dostávám tak, že procházím po vozovce již touto slepou ulicí, kde jsem za poslední 4 roky viděl pohybovat se 1 auto :-).

Vůbec nic by se nestalo, kdyby místo přechodu nalevo byla modrá zóna a chodci procházeli mezi auty případně klidně prostorem ulice. Například by ta slepá ulice mohla být vyznačena jako obytná zóna. Navíc nejde ani o bezbariérovou trasu k budově TSK, ta vede po opačné straně budovy a po bezbariérovém přechodu k hotelu Clarion a rovněž do Haštalské ulice, kam vede i pěší trasa od tohoto "přechodu".

Je zajímavé, že pan Czital píše o přirozené trase v souvislosti s tímto zbytečným přechodem, nicméně za rohem, kde jezdí aut daleko více, už tato trasa nikam nepokračuje. Přechod přes konec Haštalské ulice je zřízen až u ulice Řásnovka za budovou TSK, ale směrem k pasáži Divadla V Dlouhé již žádný přechod nevede.

Přechod není ani přes ulici K Haštalu u Haštalské, když člověk chce jít rovně Haštalskou přes pasáž divadla a k nám. Republiky. Stejně tak přechod není na konci Hradební, když člověk chce jít od hotelu Clarion do Revoluční okolo prodejny aut (bývalé ČSA). Přechod není ani od ulice K Haštalu přes Hradební do prvního průchodu u ulice K Haštalu. Tj. pěší trasa není k dispozici ani směrem k tramvajovým zastávkám v Revoluční, ani směrem do pasáže divadla. Jediná existuje ve vazbě Řásnovka, Hradební (západní chodník) a druhý průchod z Hradební do Revoluční, který je ale už daleko za zastávkami. Tato trasa je používána zcela nejméně.

Všude v okolí tedy chodci přecházejí mezi parkujícími vozidly a dala by se do vzdálenosti 100 metrů najít nejméně 3 místa, kde by byl přechod užitečnější, nicméně existuje tu pouze přechiod, kde by přecházení mezi vozidly vůbec nevadilo, protože tu žádná nejezdí a dá se v pohodě jít i středem ulice.
18.02.2012 v 10:50    

Martin Hessler: Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že značka přechod pro chodce nemá žádnou jinou alternativu. Až do tohoto okamžiku jsem žil v pevné víře, že ho lze volně zaměnit z značku B 23a (Zákaz zvukových výstražných znamení), IJ 16 (silniční kaple) či prostým položením několika hlemýžďů zahradních na přilehlý obrubník a volba použitého opatření se provádí věštěním z kávové sedliny.
Jinak pevně doufám, že "zájem veřejnosti" po bezpečných přechodech bude nadále na vysoké úrovni a brzy se zde dočkáme postupně vyznačení značkou IP6 i pro auta vyjíždějící ze slepého konce komunikace, montovaných a posléze dlouhých, stavebně provedených příčných prahů, osvětlení a SSZ. A kdyby bylo potřeba a nemohli byste sehnat ty hlemýždě, obraťte se na mne, pár vám jich přinesu z vlastního chovu.
Práci čest, fotbalu zvláště.
20.02.2012 v 01:00    

Honza: Názor odboru dopravy je zcela odzbrojující....
Bere mi chuť pouštět se do nějaké občanské angažovanosti. O to asi jde.
10.03.2012 v 15:26    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Haštalská, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty